Toon posts:

Nieuwe exchange server forceren via loginscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

ik ben bezig met het migreren van 2 office omgevingen naar 1 nieuwe omgeving. In beide omgevingen komt een exchange server voor die we willen migreren naar 1 server. Nu is het idee om de nieuwe server in te richten en de mailboxen van beide oude servers op een nacht te importeren naar de nieuwe server en deze aan de nieuwe useraccounts te hangen. We willen alleen niet dat de gebruiker dit "merkt" en hier zelf handelingen voor moet doen. Nu ben ik op zoek naar een manier om bijvoorbeeld via het inlogscript (momenteel via Kix, maar ik kan geen optie vinden om dit met kix te doen) o.i.d. de exchange server te laten veranderen naar de nieuwe server.

Weet iemand of en hoe dit mogelijk is?

Ik ben uiteraard ook op google aan het zoeken en heb hier ook de search gebruikt, maar kan nog geen "potentiele" oplossingen vinden voor dit vraagstuk.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Kan je niet gewoon een GPO uitrollen? :?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

Johnny E

Dôh !!

Ik zou het doen middels het login script een een prf file.

Kijk eens bij de volgende link:
http://www.thin-world.com/outlookprofile.html

Je kan natuurlijk ook de oude servernaam in de dns koppelen aan de nieuwe server.
Maar of dat 100% werkt weet ik niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Johnny E op 06-07-2005 13:48 ]

Specs!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2025
Je Outlook profiel staat volgens mij gewoon in de registry onder je current_user.
Enige nadeel dat die onder een "sleutel" is opgeslagen, maar een zoek-en-vervang in die key's kan wel alle profielen naar de nieuwe server laten wijzen.
Des noods lees je alle profielen uit en doe je de registry gewoon updaten.

• Pakjebakmeel
Ook kun je bij iedere pc een hosts file distrubieeren met als inhoud:

"ipvannieuweserver" "naamvanoudeserver"

Nu word elke aanvraag voor de oude server doorgestuurd naar het ip van de nieuwe

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Pakjebakmeel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:53:
Ook kun je bij iedere pc een hosts file distrubieeren met als inhoud:

"ipvannieuweserver" "naamvanoudeserver"

Nu word elke aanvraag voor de oude server doorgestuurd naar het ip van de nieuwe
Ik denk dat dit niet helemaal gaat werkten.

Ik zou gewoon gaan voor een prf file, die nieuwe outlook zettings pushed.

Verwijderd

Blijven de exchange servers in hetzelfde domein ?
Exchange 2000/2003 ?

Het gaat namelijk bij in ieder geval outlook 2k3 helemaal automatisch. Outlook past aan de hand van AD gegevens zelf de server aan indien de mailbox van server is verhuist.

Afhankelijk van de grote van het domein kan er wat tijd overheen gaan ivm replicatie maar als je 30min na verplaatsen bv je outlook opstart dan zal deze gelijk de server aanpassen naar de nieuwe server.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 14:09 ]

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 18:03
Johnny E schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:46:
Ik zou het doen middels het login script een een prf file.

Kijk eens bij de volgende link:
http://www.thin-world.com/outlookprofile.html

Je kan natuurlijk ook de oude servernaam in de dns koppelen aan de nieuwe server.
Maar of dat 100% werkt weet ik niet.
Je kan meerdere namen aan een server geven :

If you want to add a second NETBIOS name to your Windows Server add the following registry key:
\HKLM\System\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters\OptionalNames This is a [REG_MULTI_SZ] key. Simply put the name in the parameters.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

fotojunk schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:33:
[...]

Je kan meerdere namen aan een server geven :

If you want to add a second NETBIOS name to your Windows Server add the following registry key:
\HKLM\System\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters\OptionalNames This is a [REG_MULTI_SZ] key. Simply put the name in the parameters.
Je moet idd gebruik maken van een NETBIOS naam. Outlook zou een eventuele dns naam vertalen naar de netbios naam.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
DDemolition schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:35:
[...]

Je moet idd gebruik maken van een NETBIOS naam. Outlook zou een eventuele dns naam vertalen naar de netbios naam.
Maar gaat het dan ook goed in Exchange Intern? Immers de exchange server is en blijft een andere server.

Waar je zo wie zo problemen mee gaat krijgen is dat je exchange profiel opnieuw geconfigueerd moet worden. Anders gaat het niet werken. Immers je wordt een nieuwe gebruiker, en Exchange moet deze opnieuw opzoeken in de GAL.

Wat is trouwens de bedoeling? Wordt het een nieuw domain of blijven je exchange servers in het zelfde domain actief. Dit maakt nog al een verschil uit,

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je je oude DNS naam laat verwijzen naar je nieuwe server zal Outlook dit de eerste keer dat je opstart automatisch aanpassen - ook met oudere clients :)

• Pakjebakmeel
Rolfie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat dit niet helemaal gaat werkten.

Ik zou gewoon gaan voor een prf file, die nieuwe outlook zettings pushed.
Tis misschien geen super mooie oplossing maar we hebben hier EXACT hetzelfde gedaan op 200 gebruikers, werkt wel... :>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA

Tijd voor een nieuwe sig..

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 11:45
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:02:
Blijven de exchange servers in hetzelfde domein ?
Exchange 2000/2003 ?

Het gaat namelijk bij in ieder geval outlook 2k3 helemaal automatisch. Outlook past aan de hand van AD gegevens zelf de server aan indien de mailbox van server is verhuist.

Afhankelijk van de grote van het domein kan er wat tijd overheen gaan ivm replicatie maar als je 30min na verplaatsen bv je outlook opstart dan zal deze gelijk de server aanpassen naar de nieuwe server.
Als de exchange server in hetzelfde domein blijven, hoef je alleen maar de mailboxen van de ene server naar de andere te verplaatsen.
Vergeet ook niet de public folders te repliceren naar de nieuwe server.
Pagina: 1