Toon posts:

Computer valt uit na aansluiten firewire of USB2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel raar, maar wanneer ik iets op mijn computer aansluit bv een mp3 speler (usb2) of een externe harddisk (firewire) dan knalt mijn computer eruit en start hij opnieuw op.
Waar kan dit aan liggen? Ik moet vandaag mijn bestanden backuppen dus ik hoop dat iemand het weet.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik denk dat de kabels van je firewire en USB2 op je moederboard verkeerdom aangesloten zitten. Dus de USB kabel op je Firewire aansluiting op je moederboard en andersom. Pas maar op, want daarmee kun je je moederboard kapot krijgen.
Andere mogelijkheid is dat je moederboard moeilijkheden heeft met het toewijzen van de recources voor de nieuw aangesloten hardware omdat b.v. alle recources al in gebruik zijn (en je dus waarschijnlijk in dit geval een vrij goedkoop moederboard hebt). De oplossing in dat geval is er een kaart uit trekken en/of PNP OS installed = "yes" aanzetten in je bios (laat windows de recources beheren). Als dat al aan staat kun je proberen het uit te zetten. Al garandeert dit nog niet dat het dan wel werkt.

Misschien kun je ook wat meer informatie verstrekken over je hardware?

[ Voor 61% gewijzigd door Bram77 op 06-07-2005 13:02 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:37
Krijg je nog heel snel een bsod te zien? Zet dan in de eigenschappen van "deze computer" automatisch opnieuw opstarten uit, dan kan je de foutmelding in ieder geval nog bekijken.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Zowel USB als Firewire werkten eerst wel goed. USB2 zit standaard op het moederbord en ik heb zelf een pci firewire kaartje er in geprikt dus ik snap niet dat de kabels verkeerd om zitten.
Ik heb wel een redelijk goedkoop moederbordje maar ik heb nog veel pci sloten vrij en dus kan ik niet te weinig resources hebben dus daar ligt het niet aan.

Ik heb in de bios Plug en Play Os op "yes" gezet maar hij werkt het nog steeds niet.

In de foutmelding staat dat de computer uitgeschakeld werd te voorkoming voor beschadiging van de computer en dat opnieuw de drivers geinstalleerd moeten worden.

Mijn systeem:

-AMD 2400+
-512 MB ram
-ATI radeon 9700
-Asus moederbord
-LaCie firewire kaart
Windows XP

Zou het kunnen dat mijn moederbord gewoon kapot is?

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 19:03

RicX

Het leven is geen ponypark

heb je nog andere pci-kaarten dan je firewire in je computer zitten? en doen die het wel goed? probeer anders eens een netwerkkaartje ofzo erbij te prikken om te kijken of die het doen...

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere PCI kaarten erin zitten, maar ik heb zoals je zei zonet een netwerk kaartje er in gestopt en deze doet het wel gewoon.

vreemd...

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 19:03

RicX

Het leven is geen ponypark

heb je ergens een losse usb-kabel liggen (ik bedoel zonder apparaat eraan) want et kan zijn dat je gewoon een kortsluiting maakt met de plug en de aarde... probeer het eens met een losse kabel, als hij dan nog uitvalt, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je aarde en iets anders op je mobo dat kortsluiting maakt (stukje ijzer ofzo)

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Pagina: 1