Ik heb net het programma ituns in gebruik, en ik heb nog een beginnersprobleempje. Ik heb mijn muziek in aparte mappen staan. De indeling van die mappen of de locatie van de nummers in die mappen wil nog wel eens veranderen. De nummers die gewijzigd zijn blijven nog wel in Itunes staan, maar zonder locatie. Kan ik die ook opzoeken zodat itunes alle nummers zonder bestand in een keer verwijderd?
zelfde probleem hier, maar helaas heb ik er geen oplossing voor kunnen vinden (het lijkt dus niet te kunnen)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Winamp heeft deze functie wel, wel een beetje vreemd dat een programma als Itunes deze functie niet heeft....
Verwijderd
De gedachte achter iTunes is min of meer dat iTunes alle locaties voor je 'onthoudt', jij hoeft je alleen druk te maken om de bibliotheek.eastwalk schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:03:
Winamp heeft deze functie wel, wel een beetje vreemd dat een programma als Itunes deze functie niet heeft....
ik gooi alles uit iTunes (het programma) en als ie vraagt of ie de originelen ook moet wegdoen klik ik nee ... dan alle mappen weer op het playlist venstel slepen en het is hersteld... een integriteits controle zou inderdaad mooier zijn maar ach ... het werkt
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
de functie zit er (nog) niet in om alle 'dode links' te zoeken. wel verschijnt voor elk verdwenen nummer een uitroepteken als je de iPod laat synchroniseren of het nummer geselecteerd hebt. Je kan ze dan handmatig verwijderen.
tip: stuur het als suggestie naar Apple. Er is wel een mogelijkheid om dubbele nummers op te zoeken, een mogelijkheid om dode links te zoeken heeft dus zeker wel kans van slagen. Wie weet win je er een iPod mee
tip: stuur het als suggestie naar Apple. Er is wel een mogelijkheid om dubbele nummers op te zoeken, een mogelijkheid om dode links te zoeken heeft dus zeker wel kans van slagen. Wie weet win je er een iPod mee
Hmm tsja, wat google wel niet kan
welgeteld 30 seconden van m'n kostbare tijd 
Daar ik niet kan opmaken of je dit voor je pc wilt doen of voor je mac. Maar voor de Mac is er een handig scriptje: http://www.apple.com/applescript/itunes/
Daar ik niet kan opmaken of je dit voor je pc wilt doen of voor je mac. Maar voor de Mac is er een handig scriptje: http://www.apple.com/applescript/itunes/
Remove Missing Tracks -- will remove every track whose file is missing on disk
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
hmm, ik had er ook ff op gezocht maar kwam daar niet zo gauw bij uit..
iig bedankt, nu zal ik itunes weer eens proberen
nu nog meerdere databases
iig bedankt, nu zal ik itunes weer eens proberen
nu nog meerdere databases
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
waarom ga je zelf in je mappen klooien? dat doet iTunes toch perfect?!
ga het je zelf moeilijk maken denk ik dan...
ga het je zelf moeilijk maken denk ik dan...
ff een vraag, heb je dan al je muziek in een map staan, incl. alle albums? is dat niet super irritant als je muziek bestanden op moet zoeken om die via bijv. een usb stick naar een andere computer te verplaatsen......
Hmm ik weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij werkt het zo: je klikt op het hokje voor een entry waarvan je weet dat het bestand kwijt is, alleen: je doet dan ctrl-click. Volgens mij selecteert iTunes dan automatisch alle niet-bestand-tracks.
leoaq.fm // Jeune Loop
Je kunt (in Windows in ieder geval) gewoon de nummers uit iTunes naar Explorer slepen, en dus een USB pen.eastwalk schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:09:
ff een vraag, heb je dan al je muziek in een map staan, incl. alle albums? is dat niet super irritant als je muziek bestanden op moet zoeken om die via bijv. een usb stick naar een andere computer te verplaatsen......
Wat ikzelf bijvoorbeeld wel eens doe is mijn 'Purchased Music' naar een zip filetje in Explorer slepen. Dan is meteen m'n gekochte muziek gebackuped naar m'n fileserver. (Daar staat dat zip bestandje dus op.)
Perfect, idd dan krijg je mooi alle nummers in beeld die je dan kunt verwijderen. Is alleen jammer dat je ze niet kunt sorteren op bestanden met uitroepteken. Dat maakt het verwijderen een stuk makkelijkerleokennis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:34:
Hmm ik weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij werkt het zo: je klikt op het hokje voor een entry waarvan je weet dat het bestand kwijt is, alleen: je doet dan ctrl-click. Volgens mij selecteert iTunes dan automatisch alle niet-bestand-tracks.
Waar dienen trouwens verder die aanvink vakjes voor?
Gr.
Niet aangevinkte nummers worden niet afgespeeld, maar die slaat ie over...
Hier stond achterhaalde informatie…
ik vind het persoonlijk niets dat itunes, en gebruik dan ook EphPod2. http://www.ephpod.com/
tezamen met wat scriptjes (een voor het aanmaken van playlists, een voor het automatisch ontkoppelen van de ipod, een voor het verwijderen van de ituneslock) ben ik daarover zeer tevreden
Wel jammer want op zich ben ik een apple fan. Echter itunes kan ik niet aan wennen...
tezamen met wat scriptjes (een voor het aanmaken van playlists, een voor het automatisch ontkoppelen van de ipod, een voor het verwijderen van de ituneslock) ben ik daarover zeer tevreden
Wel jammer want op zich ben ik een apple fan. Echter itunes kan ik niet aan wennen...
[ Voor 1% gewijzigd door tim-w op 12-07-2005 16:13 . Reden: typo ]
But Seriously...
Weet iemand misschien een goede itunes gebruikershandleiding te vinden, of een site met tips etc.
Pagina: 1