[wmp10] Beeld overbelicht

Pagina: 1
Acties:

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Ik had gister een paar wmv'tjes gedownload die mijn wmp10 niet af kon spelen, dus had ik vcl player (oid) gedownload (gehoord dat het daarmee wel kon). Toen ik vervolgens die wmv'tjes wilde afspelen in vcl was het beeld als het ware overbelicht, dus probeerde ik ze vervolgens in wmp10 en daar zag het er goed uit. Vervolgens wilde ik andere filmbestandjes afspelen met wmp10, maar deze waren ook overbelicht. Ik heb er toen niet veel aandacht aan geschonken (ik dacht dat vcl er wel iets mee te maken zou hebben), want ik was toch al van plan om windows xp er opnieuw op te zetten.
Dit heb ik inmiddels dus ook al gedaan, windows update ook helemaal gedaan en de enige codec die ik nu heb geinstalleerd is divx 6.

Nu probeerde ik dus weer wat bestanden af te spelen, maar allen zijn ze constant overbelicht, terwijl windows er vers opstaat (partitie uiteraard helemaal geformateerd ;)) en ik dit probleem nooit eerder heb gehad.

Ik heb dus net ook de divxplayer geinstalleerd en die werkt wel gewoon goed, maar ik wil niet divx player, ik wil wmp10 (oa ook voor webpage content).

Aangezien ik dit probleem nooit eerder heb gehad weet ik niet precies waar ik moet zoeken, dus alle hulp is welkom _/-\o_

edit: urm, ok, lekker vaag. Zelfde bestand dat net goed werkte in divxplayer doet het nu opeens niet meer goed :( Opnieuw downloaden van het bestand maakt geen verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door Benotti op 06-07-2005 12:28 ]

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Na wat meer rondkloten en zoeken bracht ik dit probleem in verband met de nieuwe 77.72 driver van nvidia, die ik toen ook toevallig net had geinstalleerd. Ik ben toen naar het nvnews forum gegaan, en kwam daar al snel deze draad tegen:

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=53105

Probleem opgelost :)