Toon posts:

[Upgrade] P4 2,26 - Asus P4S533

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi ppl,

Heb nu onderstaande config. Zwaarste wat ik doe zijn FPS games (Batlle Field 2 ed). Zit een beetje te twijfelen tussen nieuw systeem of een upgrade, want alles lijkt wat trager te gaan...

Oldie:
- Asus P4S533 - S478 (SiS 645)
- Proc 2,26 Ghz
- 512 MB RAM, PC2700
- ATI 9600 XT, AGP (128 MB)

Eventuele updates
- Sneller proc (2,8 Ghz)
- Sneller videokaart (256 MB kaart)
- Meer RAM (1024 MB)

Mogelijkheden van Mobo zijn beperkt, Asus geeft aan dat na BIOS update mobo 2,8 Ghz proc aan kan. Nu zit ik mij een beetje af te vragen of dit wel de moeite waard is. Voor veel van die FPS games wordt 2,2 Ghz of meer toch wel aangeraden, dus je zit dan nog steeds aardig dicht tegen de grens aan met 2,8 Ghz.

In het geval van upgrade van videokaart (AGP) is het (imho) alleen de moeite waard als je je systeem in ieder geval nog een (minimaal) jaar kan gebruiken. Aangezien het een AGP kaart zou betreffen kan je die waarschijnlijk niet meer gebruiken, omdat veel systemen gebruiken maken (of gaan maken) van PCIE.

Dus kort de vraag zou deze upgrade de moeite waard zijn of kan ik beter voor wa nieuws gaan voor wat meer geld.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Als je het geld hebt, of je wilt nog even sparen, kun je voor een nieuw systeem gaan.
de redenen die je noemt om niet te upgraden kloppen, veel systemen gaan qua videokaart naar PCI express, en ook qua processoren zie ik de trend uiteindelijk bij dual-core eindigen (maar dat duurt nog wel ff) 1024 MB-ram is momenteel voor games nog een beetje overkill, alhoewel battlefield 2 der misschien wel van profiteert(weet de systeemeisen niet)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat BF 2, Silent Hunter III en meerdere van die wat nieuwere games toch wel gebruik maken van 1024 MB (recommended). Maar uiteindelijk is het Proc + Video die het belangrijkste zijn. Het geheugen is ook niet echt duur dus als je daar maar even gebruik van maakt is dat wel te overleven :), maar die gekke videokaarten zijn veel te duur om na een half jaar al weer te dumpen.

Als die 2,8 Ghz al snel aan de bodem zit moet je toch gaan voor een nieuw mobo... en dan kan je beter de hele bende opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 14:03

ThunderNet

Flits!

Als je aan een budget vast zit.
Is dit misschien leuke upgrade voor je.
Asus P4P800SE,
Intel 2.8Ghz (Prescott)

Voordeel: 200Mhz FSB bus, algehele prestatie gaat er dus stuk op voorruit (mits je geheugen hebt wat die snelheid aankan).

Mocht je wat minder krap in het budget zitten, zou ik door sparen voor een leuk s775 systeem :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is niet echt een budget. Het is meer een kwestie van mogelijkheden. Als ik een nieuw mobo koop ga ik gelijk voor iets waar snellere hardware(proc, RAM, HD ed) op/in/aan kan, want dan ben je je hele systeem toch al aan het om gooien :)

Ik zit me alleen af te vragen of je met die minimale investering nog aardig wat snelheids winst uit het machientje kan persen, zodat hij nog ff mee kan. Of dat het aanschaffen van een (dure) grafisch kaart (AGP, want op mobo zit geen PCIE :'( ) weg gegooigd geld is omdat de rest van de hardware (proc, RAM, mobo) al eigenlijk te langzaam zijn voor zo'n investering.