Ik krijg in een vrij triviale situatie deze error op mssql2000 draaiend op win2k server:
ipv WrapperRead() heb ik ook write() en recv() langs zien komen. Dat is dus redelijk random. Ik heb deze fout al vaker gezien, maar hij was nooit zo reproduceerbaar als nu. Ik krijg em nu in 100% van de gevallen. Wanneer? Alleen bij dit stukje code:
Hij doet in de eerste SP een SELECT, vervolgens een UPDATE van een tabel en tot slot een doodnormale INSERT in een logging tabel.
Mijn connectionstring is als volgt:
Niks speciaals dus. Ik heb ook al geprobeerd CommandTimeout van de connection te zetten op 10, maar dat helpt niet. Ook connection pooling uitzetten door OLE DB Services=-2 aan de connectionstring toe te voegen, helpt niets.
code:
1
2
3
| Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005' [DBNETLIB][ConnectionRead (WrapperRead()).]General network error. Check your network documentation. |
ipv WrapperRead() heb ik ook write() en recv() langs zien komen. Dat is dus redelijk random. Ik heb deze fout al vaker gezien, maar hij was nooit zo reproduceerbaar als nu. Ik krijg em nu in 100% van de gevallen. Wanneer? Alleen bij dit stukje code:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim Live Live = ExecuteSQLSingleResult(FormatSqlQuery("EXEC template_is_live {0}, {1}", Array(Pin, TemplateType))) If IsNull(Live) Then Live = True SqlConn.Execute FormatSqlQuery("EXEC update_template {0},{1},{2},{3}", Array(Pin, TemplateType, Live, Template)) If Live Then Logger.AddTemplateChange Pin, TemplateType End If |
Hij doet in de eerste SP een SELECT, vervolgens een UPDATE van een tabel en tot slot een doodnormale INSERT in een logging tabel.
Mijn connectionstring is als volgt:
code:
1
| Provider=SQLOLEDB;Server=servernaampje;Database=databaseje;uid=gebruikertje;pwd=wachtwoordje;Network Library=dbmssocn |
Niks speciaals dus. Ik heb ook al geprobeerd CommandTimeout van de connection te zetten op 10, maar dat helpt niet. Ook connection pooling uitzetten door OLE DB Services=-2 aan de connectionstring toe te voegen, helpt niets.
日本!🎌