[Office2000] Mailen vanuit word geeft foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Bij één gebruiker op een sbs2003+exchange//windowsXP werkt het verzenden van email vanuit word niet meer. Word geeft de melding 'de email envelop kan niet worden; mogelijk is er een netwerkprobleem of een probleem met de installatie'. Verzenden als bijlage werkt wel.

Dit gedrag komt voor op alle pc's bij deze ene gebruiker, andere gebruikers hebben er geen last van. Het lijkt dus een fout te zijn in het profiel van deze gebruiker.

Inmiddels heb ik eerst de gebruikerssjablonen weggekiept en opnieuw aangemaakt; vervolgens outlook opnieuw geconfigureerd om verbinding te maken met de exchangeservice en tot slot toch ook nog een herinstallatie van office. in het netwerk kan ik verder geen problemen ontdekken.

Als ik outlook open voordat ik word start werkt het wel; maar bij andere gebruikers kan word zonder problemen email versturen zonder dat outlook open is; en bovendien, als ik verzenden als bijlage kies dan werkt het wel. Andersom werkt het ook goed: in outlook instellen dat word de emaileditor is werkt naar behoren, maar vanuit word blijft het probleem.

Google noch msdn bieden uitkomst. Iemand enige suggestie?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
En... up. Ook wilde suggesties zijn welkom.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Symptomen zeggen me niets (ik ben dan ook ferfent tegenstander van mailen vanuit Word, maar dat is offtopic). Maar gezien het aantal reacties een wilde gok: kijk met regmon en filemon van sysinternals of en waar onsuccesvol kan worden gelezen of geschreven bij versturen. Vergelijk dan met een andere user.

(Ik neem aan dat die user geen niet-standaard firewall, virusscanner, etc gebruikt die te veel kan blokkeren).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
't is het proberen waard, al zal dat niet eerder dan dinsdag worden.

Inmiddels ben ik ook iets verder: ik heb nu de engelse variant van de foutmelding: 'word could not load email envelope' en dat geeft iig meer van dit soort gevallen. Drie bekende oorzaken:
- ongelijke versie outlook en word
- geinstalleerde com-addin in outlook
- een ops (?) file gemaakt met de office profilewizard van voor 2000 (OrkTools.exe)

Geen van drieen is van toepassing: ik ben dus op zoek naar de vierde oorzaak. De gebruiker heeft wel een MSN pofiel aangemaakt, maar ik ben technisch noch bekend met MSN profielen, noch met orktools.exe. Kortom, alle ideeen nog steeds welkom want ik voel me nog steeds |:(

offtopic:
en ja, er zijn idd wel meer redenen om niet rechtstreeks vanuit word te mailen