Toon posts:

Probleem met Need for Speed Underground 2 en Acer Aspire1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na al mijn mislukte pogingen vraag ik om jullie advies hierover:

Ik heb de volgende probleem: sinds kort wil ik Need for Speed Underground 2 spelen op mijn laptop, dit is een Acer Aspire 1600. Nou is het installeren van het spel geen probleem, alleen tot dat ik dit spel wil gaan spelen.

Wat er gebeurt is wanneer ik voorbij de menu's ben, en kan beginnen met racen. Lukt het mij om gemiddeld 10 sec te racen voordat het beeld helemaal vast loopt. Met ctrl alt delete lukt het mij niet om terug te gaan naar Windows, ook lukt het niet om de spel normaal weer af te sluiten.

Mijn vraag is hoe ik dit probleem kan oplossen. Zoeken met Google en de discussiegroepen heeft mij niet tot een oplossing geleid, ook heb ik helaas geen oplossing gevonden in de topics.

Ook heb ik de laptop al geformateerd, bios geupgraded en de laatste patch geinstalleerd en zelf geprobeerd op de laagste configuratie.

Het rare is dat ik weet dat de laptop dit kan draaien. Heb namelijk al eens andere zwaardere spellen gedraaid bijv: UT2004

Systeem eisen van Acer Aspire:

Windows XP Home edition
Intel Pentium 4 2.4GHZ
512 MB DDR geheugen
ATI Radeon 9000
30 GB hardeschijf

Hopelijk kunnen jullie mij een advies of een antwoord geven op dit probleem.

Alvast Bedankt !!

Verwijderd

Zou een warmte probleem kunnen zijn, maar dat zou dan niet na 10 seconden zijn.
Is je videokaart wel compatible met nfsu2. Ea heeft wel vaker dat ze sommige videokaarten niet
ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken met de tooltje die bijgeleverd is door EA, genaamd Easy info.
De volgende data's werden weergeven:

System Overview

System Memory 510.5 Pass

Processor Speed 2390.5 Pass

DirectX Version 9.0c Pass

Display Device MOBILITY RADEON 9000 Unknown Compatibility

Display Memory 64.0 Pass

Display Driver 5.1.2600.0 Unknown Compatibility

Sound Device SigmaTel Audio Pass

Sound Driver 5.10.3711 Unknown Compatibility

Nou staat er Unkwown Compatibility bij de videokaart en dat vind ik een beetje raar want Commander Conquers Generaals kon ik wel gewoon spelen en Fifa ook en dat zijn toch ook games van EA..

Daarnaast staat er bij de Sound driver Unkown Compatibility, maar deze doet het wel gewoon. En de warmte die mijn laptop produceert is minder dan bij het spel UT2004 die ik gewoon vloeiend kan draaien op de hoogste instellingen..

kortom een beetje vaag waarom hij het niet doet, probleem komt zelfs niet voor in de discussiegroepen van google voor zo ver ik het kon lezen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Probeer in ieder geval eens de nieuwste Omega drivers :)

meuktracker: Omega Catalyst 2.6.42

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, voor games zijn de standaard fabrikantdrivers (in jouw geval dus Acer) niet zo best om mee te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt eindelijk!! Ik heb de driver die door MPmad werdt aangeraden geinstalleerd en nou doet ie het..

Mpmad en de anderen bedankt voor jullie hulp.

Nou is mijn vraag is die Omega driver wel stabiel is, want ik heb nog nooit gehoort van deze driver tot vandaag de dag. Tijdens installatie kwam er namelijk ook een venster van win Xp van dat de driver die ik wou installeren dat ie niet aangeraden was door microsoft.

Maar goed hij doet het.. en tot nu toe is ie nog stabiel. nogmaals bedankt Mpmad.

_/-\o_

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 23:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Die driver is in principe hetzelfde driver als van ATi met een paar wijzigingen erin. En verder maakt het niet uit of ie nou niet door windows aangeraden wordt. Heel vaak heb ik met de gewone originele drivers ook dat ie dat zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is wel dat de EA tooltje eerst dit aangaf:

Display Memory 64.0 Pass

en nu dit

Display Memory 128.0 Pass

Heb lekker door dat drivertje dubbele geheugen gekregen :+ :9~
Pagina: 1