Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Partition Magic] Error bij resizen partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Na het klonen van mijn half gare sata schijf naar een nieuwe kan ik mijn Windows partitie niet resizen met partition magic 8.0. Als ie de partitie gaat resizen geeft ie een error: Changes fail with error 983 Too many Errors. Ik heb al een checkdisk gedaan, maar dat heeft ook weinig geholpen.

Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

PM zuigt, zoek iets anders. Er zijn genoeg tooltjes, www.google.nl is jouw vriend.

Verwijderd

schijf kapot? je zegt zelf dat ie al gaar is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb google al geprobeert. Ik heb gezocht op die foutmelding. Ik heb ook al een aantal ander forums doorzocht, maar daar zeggen ze dat je een checkdisk moet doen en een defragmentatie. Dit heeft allebij niet geholpen.

Dat de schijf kapot lijkt me niet, want het is een nieuwe. De partitie die er op staat is gecloned van een half gare schijf.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 00:05

Creegfire

Wow hey!

Wat voor een schijf is het? (welk merk, hoe groot, waar heb je het gekocht?) Anders kun je met een proggie van Maxtor je schijf laten testen op schrijffouten. Ik ben alleen even de naam kwijt van het programma.

*EDIT*

hier is de link voor PowerMax zo heet het programma.

Link: klik hier

[ Voor 37% gewijzigd door Creegfire op 06-07-2005 13:03 ]

//Creegfire

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Als je denkt dat de schijf kapot is, probeer dan ff de IBM hdd tester erover heen te laten lopen (duurt wel ff maar dan heb je ook wat..) ook al is het geen IBM hdd.. als dat progje vastloopt dan is je schijf verkracht ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:58:
Ik zit met het volgende probleem:

Na het klonen van mijn half gare sata schijf naar een nieuwe kan ik mijn Windows partitie niet resizen met partition magic 8.0. Als ie de partitie gaat resizen geeft ie een error: Changes fail with error 983 Too many Errors. Ik heb al een checkdisk gedaan, maar dat heeft ook weinig geholpen.

Wat kan ik hier aan doen?
als je zo'n tooltje wilt gebruiken is het raadzaam je schijf te backuppen van tevoren, zeker als je weet dat tie brak is. Maar als je toch al je schijf gebackupped heb, zo ik gewoon de partities weggooien en alles opnieuw aanmaken (tenzij je geen zin hebt om van os en/of proggies te herinstalleren).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 14:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is meer iets voor Software Algemeen aangezien Partition Magic weinig met Windows heeft te maken behalve dat het daar op draait :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:00:
PM zuigt, zoek iets anders. Er zijn genoeg tooltjes, www.google.nl is jouw vriend.
Zal wel aan je ervaringen liggen denk ik? Ik gebruik PM al meet dan 6 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad..

Verwijderd

hey, ik vroeg me af of je inmiddels een oplossing hebt kunnen vinden voor je probleem met PM.
Ik zit hier namelijk met een splinternieuwe laptop voor mn neus en ik heb pricies hetzelfde probleem.
Ik krijg het idee dat het komt omdat we beiden vanaf een image hebben geinstalleerd. (jij zelf en bij mij is dat door hp gedaan).
Het ligt iig niet aan brakke hardware of wat dan ook want zoals ik al zei komt mn laptop net vanmiddag nieuw uit zn doosje.
Ik hoop dat jij of iemand anders me op weg kan helpen want mn google zoektocht heeft weinig opgeleverd, en het is voor mij ook de 1e keer dat partition magic niet naar me luistert.
Iig alvast bedankt !

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het ligt iig niet aan brakke hardware of wat dan ook want zoals ik al zei komt mn laptop net vanmiddag nieuw uit zn doosje.
Ook nieuwe hardware kan out-of-the-box brak zijn. Doe eens een volledige controle met tooltjes van de fabrikant van je harde schijf :)

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 13:45
Als er gezocht wordt op Partition Magic 983 Too many Errors kom je o.a. dit topic tegen.
Omdat ik hier de oplossing niet vond en ergens anders wel, post ik hier de oplossing ook maar.
Wie weet heeft iemand er wat aan.

Doel:
De standaard partitie op mijn nieuwe HP laptop neemt de volledige schijf in beslag. Graag heb ik meerdere partities waarop ik bijvoorbeeld een 2e besturingssyteem op installeer.

Fout:
Als ik met Partition Magic 8.0 mijn standaard partitie wil aanpassen, moet de pc opnieuw gestart worden omdat het mijn C-schijf betreft. Tijdens het opnieuw starten gaat Partition Magic aan de gang om de C-partitie te verkleinen. Hier verschijnt dan al snel de fout "error 983 To many errors", waarna de pc opnieuw gestart wordt zonder dat er iets is gebeurd.

Oplossing:
Ga naar Start > Uitvoeren > cmd en type: chkdsk /f /r
Als er gevraagd wordt om de scan uit te voeren na het opnieuw starten, moet er gekozen worden voor Y of J.
Herstart nu de computer en CheckDisk zal worden uitgevoerd. Na de uitgebreide scan, kan er in Windows opnieuw in Partition Magic ingesteld worden dat de C-partitie verkleind moet worden.
De computer wordt dan herstart en tijdens het opnieuw starten verkleind Partition Magic nu wel succesvol de partitie. 8)

Omdat ik op Internet zag dat redelijk veel mensen deze fout hadden, heb ik de oplossing dus ook maar hier neergezet.
Als je er (n)iets aan hebt gehad mag je het natuurlijk altijd hieronder vermelden! _/-\o_