Toon posts:

[awe64] problemen onder windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Setup:

athlon 1000 mhz
40 GB hd
192 mb ram
geforce ddr
awe 64 gold
abit kt7a raid
Windows 98 staat erop

Problemen zijn dat als ik de computer opstart het geluid kraakt wanneer er harddisk activiteit plaatsvind. Ook als ik mp3 luister en een programma aanklik, wanneer die dan opstart wordt het geluid de hele tijd onderbroken. Het lijkt erop dat die kaart volle cpu belasting neemt.

help :'(

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je kunt een aantal dingen in de bios van je abit moederbord veranderen die het probleem zouden kunnen verhelpen, namelijk:
- 'Load optimized defaults' doen
- Bij 'softmenu' de optie 'enhanced chipset performance' op 'enabled' zetten.
- Bij 'PNP/PCI configuration' kun je 'Resources controlled by' op manual zetten en kun je irq 5 en 9 en dma 1 op 'legacy isa' zetten. Ik zou eerst de andere twee opties proberen en als dat niet werkt deze optie nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
alledrie geprobeerd zonder succes. IRQ veranderen in windows deed ook geen vliegtuig opstijgen :(

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
In win98 kan je bij geluid full-hardware acceleration lager zetten, dit verhelpt vaak dat het geluid stopt als een programma wordt opgestart.
Zie b.v. ook Geluid hapert bij aanzetten Hardware Acceleration , het is een veel voorkomend probleem

[ Voor 32% gewijzigd door djexplo op 07-07-2005 08:27 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'