Toon posts:

Elsa hercules of Asus geforce 2ultra oem of retail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta nu op het punt om een nieuwe Ultra te gaan kopen maar van welk merk?
Ik wilde eerst een hercules kopen maar nu weet ik niet of die van asus of elsa beter is?

En wat is het verschil tussen oem en retail?

Ik wil natuurlijk wel feiten en niet zoiets van ''de Elsa ziet er leuker uit''
Het gaat vooral om de prestaties!!

Verwijderd

Op het net staat ergens dat de Elsa het beste is over te clocken dus daar zou ik voor gaan!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
OEM = alleen je kaart en driver cd
Retail = je kaart, driver cd en een hoop rommel

zo dan neem je OEM toch?

echter, vaak zit het met garantie ook anders, met een OEM moet je bij je leverancier aankloppen, met een Retail kan je ook richting de fabrikant. (althans zo is het met mijn Creative) Let daar dus op! Maar als ik jou was zou ik voor een videokaart van 1400 gulden geen risico nemen en een paar tientjes bijleggen voor Retail.
Welke je moet nemen, tsja...volgens mij maakt het mekaar maar 1 of 2 fps, dus zeg ik, kijk naar extra's die je intressant vindt en de prijs.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb een Hercules. Ben erg tevreden over. Maar volgens een aantal testen kwam de Elsa er het beste uit,vanwege heb overclocken.

Wat betreft OEM of RETAIL. Als het goed is worden de GF2 ultra's niet als OEM verkocht. Staan wel in de pricewatch. Maar ik had met een aantal bedrijven ge-emailed en toen bleek het bij hun ook gewoon om een Retail te gaan. Dus je krijgt er altijd rommelbij. Zoals een DVD progje bij de Hercules.
Was trouwens laatst nog een review over 5 GF2 Ultra's en daar stond bij welke tropie's je er allemaal bij krijgt. Ik weet alleen ff niet waar die stond. Moet je mar ff zoeken. Was vorige week gewoon op home van tweakers.

Heb um al gevonden:

www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=111