ik heb een koelingsprobleem, waarschijnlijk.
we draaien een server met een pentium IV 3,0 GHZ (530)
scsi tapebackup en sata raid. asus p5p800 moederbord 400 WATT voeding
hij crashed snachts bij het backuppen. der draait windows 2003 SBS premium op.
snachts gaat ie ook aan de slag met het opschonen van de mail en public stores.
ik begrijp er helemaal niks van. hij zegt dat de backup om 2:07 succesvol beiendigd wordt, terwijl asusprobe al vanaf 1:40 niks meer gelogd heeft. de lampjes op de tape drive branden de andere morgen allemaal wat niet zo hoort.
de temperaturen: mobo 37 graden cpu 55 met uitschieters naar 60
cpu fan speed max 4800 maar gemiddeld 4700.
we gebruiken de standaart intel koeler ( t was een boxed processor)
ok, die vervangen kan het probleem oplossen, maar het kan ook de tape activiteit +hd activiteit zijn die de voeding plat trekt? maar de pc gaat niet helemaal uit oid. kan alleen niet meer inloggen smorgens.
ik begrijp het dus niet. waarom gaat ie uit. als het een koelingsprobleem is, wat is er dan te heet geworden? ik zie hier dat 60 graden best te doen is, en dat is onze proc maar bij piken. dus een stipje dat ff hoger is dan gemiddeld. voeding lijkt me onwaarschijnlijk toch? dat moet toch wel kunnen met een 400 watt voeding?
dus 2*160 maxtor s-ata raid op adaptec controller,
scsi dat drive op adaptec controler,
40 gb systeem disk op ide controler van moederbord.
120 MM outtake op 12 volt van voeding, en 120 mm intake op chasis-fan aansluiting, maar dta is slechts sinds kort. we dachten dat ie daardoor wel zou stoppen met crashen, maar helaas.
we draaien een server met een pentium IV 3,0 GHZ (530)
scsi tapebackup en sata raid. asus p5p800 moederbord 400 WATT voeding
hij crashed snachts bij het backuppen. der draait windows 2003 SBS premium op.
snachts gaat ie ook aan de slag met het opschonen van de mail en public stores.
ik begrijp er helemaal niks van. hij zegt dat de backup om 2:07 succesvol beiendigd wordt, terwijl asusprobe al vanaf 1:40 niks meer gelogd heeft. de lampjes op de tape drive branden de andere morgen allemaal wat niet zo hoort.
de temperaturen: mobo 37 graden cpu 55 met uitschieters naar 60
cpu fan speed max 4800 maar gemiddeld 4700.
we gebruiken de standaart intel koeler ( t was een boxed processor)
ok, die vervangen kan het probleem oplossen, maar het kan ook de tape activiteit +hd activiteit zijn die de voeding plat trekt? maar de pc gaat niet helemaal uit oid. kan alleen niet meer inloggen smorgens.
ik begrijp het dus niet. waarom gaat ie uit. als het een koelingsprobleem is, wat is er dan te heet geworden? ik zie hier dat 60 graden best te doen is, en dat is onze proc maar bij piken. dus een stipje dat ff hoger is dan gemiddeld. voeding lijkt me onwaarschijnlijk toch? dat moet toch wel kunnen met een 400 watt voeding?
dus 2*160 maxtor s-ata raid op adaptec controller,
scsi dat drive op adaptec controler,
40 gb systeem disk op ide controler van moederbord.
120 MM outtake op 12 volt van voeding, en 120 mm intake op chasis-fan aansluiting, maar dta is slechts sinds kort. we dachten dat ie daardoor wel zou stoppen met crashen, maar helaas.