Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] HDD Activity Leds

Pagina: 1
Acties:

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 13:16

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Ik zit een beetje na te denken om zelf HDD activity leds te maken, omdat ik graag per schijf wil zien of hij actief is (Dus de master en de slave apart). Nu heb ik eerder hier ergens gelezen om twee ledjes tussen pin 39 en 40 te koppelen, en dan deze lijnen door te knippen tussen de master en de slave schijf.

Als ik resources op internet lees, dan wordt pin 39 gebruikt voor een -DASP signaal. Dit signaal wordt voor twee dingen gebruikt; tijdens het opstarten en na reset door de slave om zijn aanwezigheid kenbaar te maken aan de master, en daarna als hdd activity. Is het nu niet zo dat, als deze pin 39 door wordt geknipt, dat de master niet van het bestaan van de slave af weet en zodoende de slave schijf niet herkent wordt door de pc, of dat deze geen data ontvangt?

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 19:17
dat zou wel zeer handig zijn voor mij. aangezien ik een rounded cable heb doorgeknipt omdat ik alleen master en mobo-aansluiting heb. maar nu werkt die hd niet omdat die normaal op master zit en nu op slave. (x-box)
dus als ik kabel 39 doorknip zou dat wel moeten gaan ?

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Hm. Snap neit zo goed wat je bedoeld :)

Maar als je 39 doorknipt dan weet je master niet dat je slave er is. Denk ik ...
Of zou dat allemaal geregeld worden door de master/slave jupmers.

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De draad 39 wordt gebruikt wanneer je harddisks op Cable Select staan. Echter kan het wel storen als die draad niet meer aanwezig is (de IDE-controller wil iets controleren en krijgt geen antwoord meer).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
En een diode plaatsen tussen pin 39 van de slave en pin 39 van de master, zodat het signaal alleen nog maar van de slave naar de master kan (dus de HDD Activity van de master laat de led van de slave niet branden), zou dat werken?

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

welk merk/type schijven gaat het om? de meeste schijven hebben wel ergens een jumper-achtige aansluiting waar je een LEDje aan kunt hangen. Lijkt me handiger dan de datalijnen door te snijden, met alle risico's van dien.

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Eentje is een Maxtor Diamondmax 10 Plus 120GB
En de ander een Western Digital WD300AB

Kon daar geen informatie bij vinden over HDD LED Jumpers, en ik zit nu op mijn werk dus kan ook niet kijken :D

Pagina: 1