Toon posts:

kan athcool je systeem pardoes doen uitvallen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de laatste tijd een klein programmaatje voor linux, athcool. Doet hetzelfde als vcool voor Windows. Het zet mijn athlonXP1800 op idle als er niks gebeurt:

VIA KT266/333[A] (1106 3099) found
enabling 'Disconnect when STPGNT Detected' bit ... done
Address 0x92 : 0x69 -> 0xE9
enabling 'HALT Command Detection' bit ... done
Address 0x95 : 0x1C -> 0x1E

Dit werkt goed aan de temperaturen te zien.

Alleen sinds die tijd (een week ongeveer) heb ik ook al 2 keer gehad dat mijn computer spontaan uitvalt. Ik was aan het internetten en files aan het kopieren enzo en ineens .. ploef...wtf?? paar bestanden corrupt :r

Nu is de vraag, zou zoiets kunnen komen door dat progje ? (dat de comp. ineens wat TE idle wordt :O nee geintje)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou kunnen, maar wie kan daar beter antwoord op geven dan jijzelf? Schakel het progje eens uit en kijk of het probleem wegblijft of juist niet 8)7 ;)

Verder verzoek ik je om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens te doorlopen en hier de antwoorden/resultaten voor ons en voor jouzelf te posten, zie ook de startpost van het PMG Beleid.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

ja dat kan door dt progje, zet het maar eens uit
volgens de site van BalusC :) draait een axp 1800+ op een multiplier van 11,5x. met halve multiplier zijn vrij veel problemen icm idle zetten (vastlopers etc) volgens de faq/manual van vcool, een hele multiplier (12x ofzo) instellen helpt daartegen :) verder heb ik ook met hele multipliers problemen ondervonden en zo gek veel maakte het nou niet uit voor de koeling dus ik heb het gewoon uitgezet. Als je een warmteprobleem hebt en daarom dat progje gebruikt is het msschien beter te kijken naar hoe je de warmte af kan voeren, als je je pc stresset wordt ie namelijk weer lekker warm :)

Verwijderd

Topicstarter
maar wie kan daar beter antwoord op geven dan jijzelf?
Dat doe ik uiteraard ook... vond het alleen vreemd dat het zo is... ik bedoel normaal hou je geen rekening met bugs in processoren... ik bedoel dat moet je maar net weten EN onthouden. Maar goed ik zet het uit...