Toon posts:

News Headers ophalen gaat moeizaam

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem met ophalen van headers dat de download om de minuut "in elkaar dondert" de download snelheid gaat dan letterlijk van mijn max (circa 840 kb/s) naar 0 kb/s. Het duurt dan ongeveer 10 seconden voordat ie weer begint en langzaam naar mijn max download stijgt.

Ik gebruik Newsbinpro, die geeft verder geen error message.
Windows XP SP2
Zyxel Prestige modem.
8 Mbit verbinding
Newsserver: news.surfnet.nl

Dit probleem heb ik trouwens enkelt met downloaden van headers en heel af en toe ook met downloaden van bestanden van de nieuws-server.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:57
Mijn ervaring is dat headers ophalen lang niet altijd full speed gaat. Daarnaast is newsbin pro nogal brak in grotere groepen als ie veel headers moet verwerken (geheugengebruik vliegt omhoog). Of dat moet tegenwoordig veranderd zijn.

Tenslotte... headers ophalen is achterhaald. Kijk eens rond naar XPAT of NZB. Veel effectiever en sneller. (Zie het grote bin newsserver topic in IT)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply! Hier heb ik wat aan :)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 21:30
Het is ook best afhankelijk van de nieuwsserver.. Bij newszilla heb ik ook altijd problemen met headers ophalen, terwijl astranews gewoon een continue stroom oplevert.. Downloaden is van geen van beide servers een probleem.

Maar er zijn tegenwoordig inderdaad genoeg mooie sites waar je kunt zoeken en die nzb'tjes voor je genereren.. dat scheelt een hoop ellende ;)

Verwijderd

gebruik wanadoo en newsbinpro, en heb het zelfde probleem.
Is weinig aan te doen

Verwijderd

Zie hierover de diverse topics over Usenet downloaden. Hier is al veel meer over gesproken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.