DVD brander niet herkent.

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hoofdzaak:

het lijkt erop dat de dvd brander in windows xp geen power krijgt, terwijl bij het opstarten het lampje etc gaat branden doet hij onder windows helemaal niet, zelfde de lade gaat niet open en windows ziet geen station.

Ik heb de volgende configuratie:

Asus P4A8X plank
P4 2,4 ghz 533
512 mb pc3200
256 mb ddr2 ati saphire 9800 pro (zou ook de 9700 kunnen zijn.)
350 wat voeding

Mijn opslagemedia configuratie:

IDE poort 1 van mobo: harde schijf master (maxtor 5400 rpm 30 gb) slave is leeg
IDE poort 2 mobo: Philips oem cd speler master, a-open dvd16DL brander slave
Maxtor sata controller: Maxtor 250 GB sata diamondmax 10 (plus?) 16 mb cache

Probleem:

Windhoos XP home (nieuwe instalatie SP2 etc) wil mijn dvd speler niet herkennen, Mijn bios herkent de A-open wel, maar in windows wordt deze niet herkent, ik heb al gerommelt in de bios, ik heb al nieuwe hardware gedaan, en vaak instaleerd hij hem dan ook wel alleen bij het opnieuw starten (om de instalatie af te ronden) ben ik hem weer kwijt. Ik heb ook de IDE drivers al verwijderd en opnieuw gestart, maar dit alles nog zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en misschien meteen zien waar de fout zit, deze configuratie heb ik gekozen omdat zo de IDE kabel het makkelijkste pasten >:) Alle comentaar is welkom.

Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door FFF op 06-07-2005 21:55 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:29

Haan

dotnetter

Met niet herkenD bedoel je dat de brander ook helemaal niet werkt? Of bedoel je dat er onder Windows iets staat van "dvd-station .. " en dat je er wel mee kan branden. Dat is bij mij nl. ook zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 06-07-2005 10:33 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• FFF
Er staat helemaal geen station aangegeven in windows, dus hij ziet echt helemaal geen station.

Ik zat me echter af te vragen, zou dit kunnen omdat ik een oude IDE kabel gebruik?
(volgens mij noem je dan udma 33 met allemaal zwarte connectors.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:29

Haan

dotnetter

Zou opzich niet uit mogen maken, maar je zou natuurlijk kunnen kijken of ie het met de kabel van die harde schijf wel doet :)

Weet je trouwens zeker dat je de jumpers op die twee stations goed hebt ingesteld?
-station op einde van de kabel op master
-station in het midden van de kabel op slave

[ Voor 44% gewijzigd door Haan op 06-07-2005 10:39 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• FFF
Haan schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:36:
Zou opzich niet uit mogen maken, maar je zou natuurlijk kunnen kijken of ie het met de kabel van die harde schijf wel doet :)

Weet je trouwens zeker dat je de jumpers op die twee stations goed hebt ingesteld?
Ja, ik heb net nog gekeken.
haha ook naar je edit, klopt allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door FFF op 06-07-2005 10:39 ]

• FFF
Pff een hele hoop gepuzzel verder, nog steeds niets opgeleverd.

Het lijkt net of hij geen stroom krijgt in windows, bij het opstarten gaat het lampje vrolijk branden, alleen eenmaal in windows aangekomen gaat de cd lade zelfs niet meer open.

Voedingskabeltje heb ik reeds omgewisseld met 1 die het zeker deed, ide kabel heb ik omgewisseld.

geen resultaat,

Wie weet een oplossing, of mag ik er vanuit gaan dat dit nieuwe apparaat gewoon kapot is?

• FFF
Ik heb bovenaan dit topic nog wat toegevoegd.

Ik zou graag willen constateren of dit apparaat kapot is of waarschijnlijk de aansturing niet goed is?

Iemand een idee of opstellen zodat ik dit kan testen?

Dus wel lampje branden en cd lade open bij boot, niet in windows, alleen als ik de IDE kabel eruit haal open hij de lade in windows ook.

Verwijderd

offtopic:
een spellingscursus volgen zou leuk zijn voor jezelf en anderen

ontopic:

Als je geen enkel ander aparaat aansluit (behalve je bootdisc op een ander kanaal) werkt hij dan? Desnoods stap je eens bij de buurman of zo binnen om te zien of hij daar wel werkt.

• FFF
Heb ik al geprobeerd, als ik een noirmale cd speler in de plaats zet met dezelfde settings wordt hij ook gewoon gevonden.

Nu lees ik op de mycom site, interface: ATAPI/E-IDE terwijl de meeste gewoon IDE zijn, zu het dar aan kunnen liggen?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:02
Alle cdroms zijn volgens mij ATAPI/IDE, als je toevallig mijn buurman bent wil ik hem best even voor je uittesten hoor :)
Pagina: 1