Hoofdzaak:
het lijkt erop dat de dvd brander in windows xp geen power krijgt, terwijl bij het opstarten het lampje etc gaat branden doet hij onder windows helemaal niet, zelfde de lade gaat niet open en windows ziet geen station.
Ik heb de volgende configuratie:
Asus P4A8X plank
P4 2,4 ghz 533
512 mb pc3200
256 mb ddr2 ati saphire 9800 pro (zou ook de 9700 kunnen zijn.)
350 wat voeding
Mijn opslagemedia configuratie:
IDE poort 1 van mobo: harde schijf master (maxtor 5400 rpm 30 gb) slave is leeg
IDE poort 2 mobo: Philips oem cd speler master, a-open dvd16DL brander slave
Maxtor sata controller: Maxtor 250 GB sata diamondmax 10 (plus?) 16 mb cache
Probleem:
Windhoos XP home (nieuwe instalatie SP2 etc) wil mijn dvd speler niet herkennen, Mijn bios herkent de A-open wel, maar in windows wordt deze niet herkent, ik heb al gerommelt in de bios, ik heb al nieuwe hardware gedaan, en vaak instaleerd hij hem dan ook wel alleen bij het opnieuw starten (om de instalatie af te ronden) ben ik hem weer kwijt. Ik heb ook de IDE drivers al verwijderd en opnieuw gestart, maar dit alles nog zonder resultaat.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en misschien meteen zien waar de fout zit, deze configuratie heb ik gekozen omdat zo de IDE kabel het makkelijkste pasten
Alle comentaar is welkom.
Bedankt.
het lijkt erop dat de dvd brander in windows xp geen power krijgt, terwijl bij het opstarten het lampje etc gaat branden doet hij onder windows helemaal niet, zelfde de lade gaat niet open en windows ziet geen station.
Ik heb de volgende configuratie:
Asus P4A8X plank
P4 2,4 ghz 533
512 mb pc3200
256 mb ddr2 ati saphire 9800 pro (zou ook de 9700 kunnen zijn.)
350 wat voeding
Mijn opslagemedia configuratie:
IDE poort 1 van mobo: harde schijf master (maxtor 5400 rpm 30 gb) slave is leeg
IDE poort 2 mobo: Philips oem cd speler master, a-open dvd16DL brander slave
Maxtor sata controller: Maxtor 250 GB sata diamondmax 10 (plus?) 16 mb cache
Probleem:
Windhoos XP home (nieuwe instalatie SP2 etc) wil mijn dvd speler niet herkennen, Mijn bios herkent de A-open wel, maar in windows wordt deze niet herkent, ik heb al gerommelt in de bios, ik heb al nieuwe hardware gedaan, en vaak instaleerd hij hem dan ook wel alleen bij het opnieuw starten (om de instalatie af te ronden) ben ik hem weer kwijt. Ik heb ook de IDE drivers al verwijderd en opnieuw gestart, maar dit alles nog zonder resultaat.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en misschien meteen zien waar de fout zit, deze configuratie heb ik gekozen omdat zo de IDE kabel het makkelijkste pasten
Bedankt.
[ Voor 11% gewijzigd door FFF op 06-07-2005 21:55 ]