[PHP/ALG]HTTP Requests buiten de logs houden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb een chat-script geschreven in PHP (en Javascript) waar ik op zich erg tevreden over ben (liever geen discussies hier over dat deze manier er niet geschikt voor is), maar waar toch 1 groot nadeel aan zit en dat is dat het voor een gigantische log-file zorgt.

Nou heb ik even gezocht met Google en wel gevonden dat ik mbv conditional logs bepaalde files kan excluden, maar dat werkt natuurlijk alleen als je zelf de server beheert.
Wat ik eigenlijk wil is een oplossing waarbij dit niet nodig is. Tja...eerlijk gezegd geef ik het weinig kans dat het kan, maar ik dacht: kan het allicht proberen, toch? :)

maw: is er een manier, zonder dat je met server-instellingen hoeft te gaan klooien, om de request op een file buiten de logs te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Euh, nee ? Logfiles is iets wat door de beheerder wordt bepaald, niet door de gebruiker. Het is zelfs niet eens wenselijk dat gebruikers logging kunnen beeinvloeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Als gigantische logs een probleem zijn voor de beheerder zal hij vanzelf wel iets gaan toepassen om het te beperken.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

Bosmonster

*zucht*

Als de logfiles beheerd worden door de beheerder van de server.. dan zal het jou toch een worst wezen hoe groot ze zijn?

Ik kan me overigens niet voorstellen dat een chatscriptje voor problemen zal zorgen in logfiles. Het bekijken/doorklikken van een normale site zal over het algemeen voor meer log-entries zorgen (alle files/images/etc).

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De logging wordt, iig bij apache, bepaald door webserver zelf en gaat buiten de aanroep van php om. Nadat de request verwerkt is, schrijft apache een logregel weg. Tenzij ie natuurlijk geconfigureerd is om het niet te doen.
Heeel misschien dat je files kan uitsluiten van logging dmv .htaccess-files, maar ik heb dat soort dingen zelf eigenlijk nooit toegepast.

Bosmonster: vergeet niet dat zo'n chatscript vaak heel vaak per minuut even controleert of er al wat verandert is in het kanaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
ACM schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:50:
Bosmonster: vergeet niet dat zo'n chatscript vaak heel vaak per minuut even controleert of er al wat verandert is in het kanaal ;)
Jup, 60x om precies te zijn :)

Ik keek even in de statistieken en terwijl ik normaal tussen de 2000-3000 page requests had per maand had ik er vorige maand ineens ruim 250.000 :/
En dat was het resultaat van slechts 4 dagen geklooi (waarbij ik dus alleen aan het testen was)

* marty gaat even het .htaccess verhaal onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele chat op een eigen virtuele host draaien waar logging van uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Of door middel van een htaccess bestand loggen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 13:42

BreeeZe

Devt

frickY schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:27:
Maar wat moet je dan precies in de .htaccess zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:35:
De hele chat op een eigen virtuele host draaien waar logging van uit staat?
marty schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:06:
maw: is er een manier, zonder dat je met server-instellingen hoeft te gaan klooien, om de request op een file buiten de logs te houden?
Iets naar een total andere host verhuizen valt voor mij ook redelijk onder het kopje met server-instellingen klooien ;) Geen optie dus
frickY schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:27:
Ik ben een flink tijdje met Google aan het zoeken geweest maar heb niet kunnen vinden hoe dat moet. Als jij het me kan vertellen zou ik je erg dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het loglevel aanpassen zou moeten kunnen vanuit een .htaccess :)
Verder kun je ook kijken naar customlog waarvoor hetzelfde geldt.

En dat allemaal mits je hoster dat natuurlijk toestaat :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1