Op m'n apache server maak ik gebruik van mod_vhost_alias.
Deze mod kun je op een virtual host toepassen op een IP adres, werking:
iemand wil naar subdomein.sitenaam.nl
En komt bij mij dan in de directory:
/www/sitenaam.nl/subdomein/
Hetzelfde voor andere combinaties: Heel makkelijk veel vhosts maken is dit dus, en ook kunnen gebruikers erg makkelijk zelf subdomeinen maken, je hoeft immers enkel toegang te geven tot de /www/sitenaam.nl/ directory
Tot zover gaat alles prima. Het enige: Als je met deze configuratie echter naar site "sitenaam.nl" wilt gaan, kom je nergens uit! Ook niet als ik iets in de directory /www/sitenaam.nl zet.
Mijn configuratie is dus als volgt:
VirtualDocumentRoot /www/vhosts/%-2.0.%-1/%-3+
Als het %-3+ deel dus niet is ingevuld (het www. stukje ontbreekt) dan kom ik dus niet uit in de hoofddirectory! Heeft iemand enig idee hoe dat op te lossen? Ik wil gewoon in de hoofddirectory komen
edit:
de fout als ik naar "domain.com" ga is dus gewoon een "404" error die ook in het apachelog staat.
Deze mod kun je op een virtual host toepassen op een IP adres, werking:
iemand wil naar subdomein.sitenaam.nl
En komt bij mij dan in de directory:
/www/sitenaam.nl/subdomein/
Hetzelfde voor andere combinaties: Heel makkelijk veel vhosts maken is dit dus, en ook kunnen gebruikers erg makkelijk zelf subdomeinen maken, je hoeft immers enkel toegang te geven tot de /www/sitenaam.nl/ directory
Tot zover gaat alles prima. Het enige: Als je met deze configuratie echter naar site "sitenaam.nl" wilt gaan, kom je nergens uit! Ook niet als ik iets in de directory /www/sitenaam.nl zet.
Mijn configuratie is dus als volgt:
VirtualDocumentRoot /www/vhosts/%-2.0.%-1/%-3+
Als het %-3+ deel dus niet is ingevuld (het www. stukje ontbreekt) dan kom ik dus niet uit in de hoofddirectory! Heeft iemand enig idee hoe dat op te lossen? Ik wil gewoon in de hoofddirectory komen
edit:
de fout als ik naar "domain.com" ga is dus gewoon een "404" error die ook in het apachelog staat.
[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 06-07-2005 10:12 ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)