Toon posts:

Asus K8N raid controller probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Ik heb sinds een half jaar een Asus K8N moederbord. Ik heb 2 Sata harde schijven gemirrord (raid 1) op de onboard raid controller. Nu lijkt het er verdacht veel op dat de onboard raid controller overleden is. Mijn systeem start niet meer op, en geeft aan "degraded Nvidia mirror" voor allebei mijn harde schijven.

Ik wil erg graag kijken of het probleem wellicht een driver probleem is, maar ik kan nergens (ook niet op de Asus site) een losse driver vinden voor de raid controller. Daarbij komt dat ik wel weet hoe ik Windows (XP) moet installeren als ik die driver heb, maar ik heb geen idee of ik die driver los zou kunnen installeren, zodat ik niet windows helemaal opnieuw hoef te installeren.

Mocht nou de raid controller inderdaad kapot zijn, heb ik weinig zin om mijn hele moederbord te vervangen (geen garantie; heb de bon niet meer; stom, weet ik). In dat geval zou ik erg graag een losse raid controller kopen om mijn data weer te kunnen gebruiken. Welk merk en type raid controller zou ik kunnen kopen, die compatible is met de onboard raid controller op de Asus K8N, zodat ik mijn harde schijven weer kan aansluiten, en mijn data weer kan bereiken?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

groetjes, Mike