Toon posts:

[2000 server] Services starten niet

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De server start op, maar als ik inlog wordt ik meteen uit gelogt.
Als ik met mmc de services bekijk dan blijft Automatic updates "bezig met starten". en een hele hoop services starten niet. Als ikdie wil starten krijg ik een melding:

Kan de services VNC Server op \\server niet starten.
Fout 3: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

en dit gebeurt dus niet alleen bij vnc maar bij heel veel services..

Heeft iemand mischien een idee hoe dit zo (spontaan) kan komen en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedanktS
seb

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
-Wat staat er in het eventlog?
-Kan je in safe mode wel aanmelden?

[ Voor 40% gewijzigd door sig69 op 06-07-2005 09:55 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
de eventlog(system) staat vol met de melding "can't start service" vanwege dat path wat ik hierboven ook beschreven heb.
en er staat onder toepassing:
WMI ADAP kan de prestatiebibliotheken niet verwerken: 0x80041001

In save mode word ik ook meteen uitgelogt...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 10:00 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Als je in de lijst van events kijkt, welk event wordt als eerste als error gelogd (na het opstarten) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
The server {1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} did not register with DCOM within the required timeout.

The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
MRxSmb
NaiAvTdi1
NetBIOS
NetBT
RasAcd
Rdbss
Tcpip

Ik weet niet precies welke de eerste is... er staan veel meldingen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
Het lijkt er op dat je bak aardig fucked up is, googlen op de foutmeldingen levert ook niet iets specifieks op. Kan je niet een system repair uitvoeren?

Roomba E5 te koop

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

misschien kun je je starters post wat uitbreiden met eventid nummers. Je starterspost is erg sumier om met enigszins mogelijke oplossingen te komen. Nu is het gissen wat er mis zou kunnen zijn...

Verwijderd

sig69 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:14:
Het lijkt er op dat je bak aardig fucked up is, googlen op de foutmeldingen levert ook niet iets specifieks op. Kan je niet een system repair uitvoeren?
het lijkt erop dat de server service niet start (de overige services starten daarom niet) en je server service start niet om dat je netwerkkaart brak is oid.
overigens de eerste melding is makkelijk te zien... na de "eventlog" eventlog system meldingen.

Verwijderd

Topicstarter
ja het is zeker erg fucked up.
we hebben besloten alle data er af te trekken en naar een backupserver te sturen.
deze tijdelijk gebruiken en deze server opnieuw in te richten..
Heb al een repair geprobeerd maar dat lukt ook niet.
We kunnen alles wel benaderen via ERD (windows op cd). en dan werkt de netwerkkaart wel goed.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is er qua diskconfiguratie iets gewijzigd soms? Een ZIP drive (oid :P ) meer of minder? Harddisk erbij?

Iig - het toont alle symtpomen van een Windows installatie waarbij de driveletters door elkaar zijn gehusseld waardoor Windows z'n Windows directory niet meer kan vinden :)
Pagina: 1