Toon posts:

Crossfire

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ey,

Hoe zit dat nou eigenlijk met dat crossfire.. ik heb zelf een MSI K8N Neo4 Platinum moederbord.. kan je daar nou 2 ati kaarten opzetten met een kabel of moet je daarvoor een nieuw crossfire moederbord voor halen??

Maarten

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met een nieuw bios update zou het ook op sli boorden werken als het goed is.
maar je hebt betere performance als je een crossfire bordje nam geloof ik gelezen te hebben ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Hoe moeten wij dat weten er is nog niet genoeg over bekend. Het is niet eens zeker of er wel een 'speciaal' moederbord nodig is! En ik denk het niet, want dat moederbord is niet 'uitgevonden' in nde tijd dat Crossfire bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet ook niet hoor ik heb nergens iets van moederbord gelezen dus daarom vroeg ik me dat af snapje.. en aangezien ik ook bij elke pic zo'n kabel zie.. d8 ik van.. het zou wel is op 1 moederbord kunnen.. maar volgens heb je nu wel 6x pci-e en een 4x pci-e.. die crossfire borden zouden wel 2x 6x pci-e hebben. maar die performance zullen niet veel beter zijn..

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:48
Ja maar dat hoeft niet altijd nodig te zijn, daar zijn standaarden voor bedacht namelijk. Best kans dat het enige wat je nodig hebt 2 pci-e sloten hebt voor videokaarten (dus die ook snel genoeg zijn). Het enige probleem zou kunnen zijn dat ze iets in de drivers inbouwen wat de werking op andere borden onmogelijk maakt.

@ martieparty
Bij SLI is het nog altijd 16x pci-e en 1 of 4x pci-e dacht ik in gewoone mode en 2 keer 8x pci-e in SLI.

[ Voor 17% gewijzigd door Aapenootjes op 06-07-2005 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja, maar je hebt toch nog niet 2x een 6x pci-e moederbord? en waaro mzouden ze wat in drivers bouwen zodat die crossfire het niet meer goed doet...??

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 09:41 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:32:
Hoe moeten wij dat weten er is nog niet genoeg over bekend. Het is niet eens zeker of er wel een 'speciaal' moederbord nodig is! En ik denk het niet, want dat moederbord is niet 'uitgevonden' in nde tijd dat Crossfire bestaat.
euh als je ff de ati site leest kom je dit tegen : A Radeon Xpress 200 CrossFire edition motherboard is the optimal platform for CrossFire
dus er is wel een 'speciaal' moederbord voor ontwikkeld.
maar zoals ik al zei het zou ook moeten werken als er een bios update komt voor sli borden zodat ze het ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
ja euh ... ati moedigt altijd haar eigen producten aan ...

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:48
Je hoeft ook niet persé een 6x pci-e slot te hebben, meer is ook goed (2 18x pci-e sloten bijvoorbeeld). Ik heb overigens nog nooit gehoord van 6x pci-e sloten.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Volgens mij is er op Tweakers.net genoeg over te vinden om jouw vraag te beantwoorden. Beetje speuren kan geen kwaad hoor.

reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur

[ Voor 14% gewijzigd door Emos op 06-07-2005 09:44 ]

Emos

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:42:
ja euh ... ati moedigt altijd haar eigen producten aan ...
ja euh.......als je dan ook de rest van me post leest 8)7
en dan nog als jij de MSI K8N Neo4 Platinum hebt zul je dan toch een ander bordje moeten kopen als je het wil gebruiken.
jij hebt maar 1 pci-e slot voor een videokaart en geen sli bord ;)

[ Voor 30% gewijzigd door chucky666 op 06-07-2005 09:46 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
heb een aardige tijd geleden (toen ATI crossfire voorstelde)
gelezen dat je een Crosfire chipset nodig hebt om crossfire te kunnen gebruiken.
de enige bekende crossfire chipset is de nog uit te komen nieuwe chipset van ATI.

ik dacht dat oorspronkelijk het verhaal was dat je op elke ATI chipset crossfire kon doen en ook op andere dus ook via etc.
maar toen ze het voorstelden kwam naar buiten dat je een speciale Chipset moest hebben die Crossfire ondersteund etc.
Correct me if im wrong want het is al een aardige tijd geleden dat ik het las.

kan ook zijn dat dit weer veranderd is als ATI crossfire eindelijk eens launched.
maar ik denk dat je corssfire niet op een Nvidia chipset kunt doen.
maar ik zou eens navragen in het grote ATI topic of daar eens de startpost lezen misschien staat het daar.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 06-07-2005 12:57 ]

Verwijderd

chucky666 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:32:
met een nieuw bios update zou het ook op sli boorden werken als het goed is.
maar je hebt betere performance als je een crossfire bordje nam geloof ik gelezen te hebben ;)
Ja nvidia zal een bios update uitbrengen zodat ATi crossfire op hun borden zal werken.
|:(
Een beetje realistisch blijven.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:23:
[...]

Ja nvidia zal een bios update uitbrengen zodat ATi crossfire op hun borden zal werken.
|:(
Een beetje realistisch blijven.
nvidia zal die biossen ook niet uitbrengen, dat doen ze ook niet met de huidige borden.
dit doen de mobo bakkers 8)7
dus zelf een beetje realistisch blijven ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
@chucky
HalDol heeft gelijk denk ik.

iets als Crossfire gaat denk ik ook via de Chipset (daarom chipset afhankelijk)
en een chipset driver word gemaakt door de Chipset maker (nvidia bv).

denk niet dat crossfire beinvloed word door de Bios (die wel door de plank maker gemaakt word)

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 14:25

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

@haldol : Denk toch es even na; nvidia die zijn chipsets compatible gaat maken voor ATI Crossfire? Haha dat is toch stom? Welk bedrijf gaat er nou voor zorgen dat de videokaart van je concurrent op jouw mobo chipset draait? Ikzelf denk eerlijk gezegd dat het straks lastig wordt om de ATI Crossfire principe op een SLi based mobo toe te passen. Hiervoor moet je minstens je chipset aanpassen en dat is iets waar je niet mee wil klooien. Het flashen zal zal sowieso nooit legaal worden en je kan naar je garantie fluiten als je mobo, geheugen of cpu er door kapot gaat.

Maar om nog even terug te komen op de vraag : je mobo kan geen SLi en ook geen Crossfire aan en zal dit ook nooit kunnen. Je hebt immers maar 1 16x PCI-e sleuf. Mijn devies is gewoon wachten tot ATI zijn Crossfire goed op de markt heeft gezet met een paar interessante mobo's en dan kan je een nieuwe moederplank met een mooie set ATI kaartjes derbij kopen. Voordeel van Crossfire is ook weer dat er verschillende ATI videokaarten met elkaar kunnen werken, dus als je nu al een ATI videokaart koopt past ie straks meteen op je nieuwe moederbord.

Succes!

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

johanmulder schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:55:
Voordeel van Crossfire is ook weer dat er verschillende ATI videokaarten met elkaar kunnen werken, dus als je nu al een ATI videokaart koopt past ie straks meteen op je nieuwe moederbord.

Succes!
wel als ie van de zelfde serie is dan ;)
dus een kaart uit de x850 serie met een kaart uit de x850 serie.
en een x9xx kaart met een andere kaart uit de x9xx serie.
en een kaart uit de x800 serie met een andere uit de x800.
en 1 ervan moet dus een echte CrossFire Edition kaart zijn :)

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Ja okee, dat is zo, maar je hoeft dus niet emer axact dezelfde kaart te hebben en dat scheelt wel enorm.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Voor een nieuwtje over crossfire: http://www.hkepc.com/hwdb/atixfcracked-1.htm heeft gevonden hoe crossfire werkelijk werkt. (tip: De site is in het Traditioneel Chinees, http://babelfish.altavista.com/babelfish/ kan een grove vertaling bieden voor diegenen die moeite hebben met Chinees lezen.)

Verwijderd

johanmulder schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:55:
@haldol : Denk toch es even na; nvidia die zijn chipsets compatible gaat maken voor ATI Crossfire? Haha dat is toch stom? Welk bedrijf gaat er nou voor zorgen dat de videokaart van je concurrent op jouw mobo chipset draait? Ikzelf denk eerlijk gezegd dat het straks lastig wordt om de ATI Crossfire principe op een SLi based mobo toe te passen. Hiervoor moet je minstens je chipset aanpassen en dat is iets waar je niet mee wil klooien. Het flashen zal zal sowieso nooit legaal worden en je kan naar je garantie fluiten als je mobo, geheugen of cpu er door kapot gaat.
Euh kan je niet lezen ofzo? Ik zeg toch net dat nvidia geen bios updates gaat uitbrengen om crossfire compatibel te maken. Lees eerst voor je wat post.

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

@haldol: sorry, ik bedoelde chucky666. Leesfoutje.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
frontpage nieuws: ATi CrossFire ingeschakeld op niet-ondersteunde kaarten

hadden jullie vast al gelezen :)

[ Voor 29% gewijzigd door erikdeperik op 11-07-2005 16:37 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1