Toon posts:

[VB6] Checkbox

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

ik heb een probleem met het volgende:
Ik heb in excel een Formulier gemaakt en in dit formulier zitten 24 checkboxes.
Nu heb ik deze de volgende namen gegeven:
Ja1 t/m Ja12
Nee1 t/m Nee12

Ik probeer ze nu d.m.v. een variabele "X" op te roepen in een code, maar hier reageert hij niet op.
Hier onder mijn code:

Dim Ja As Integer
Dim Nee As Integer
Dim Ja_Aantal As String

For X = 1 To 24

Ja_Aantal = ("Ja" & X)

If Ja_Aantal = True Then
Ja = Ja + 1
Else
Nee = Nee + 1
End If

Next X

Maar als ik dit doe, dan krijg ik de volgende melding:
"Typen komen niet overeen"
Ik heb het ook al geprobeerd door Ja_Aantal als Boolean/Variant of Object te declareren (ergens in de HELP gelezen), maar ook zo kom ik er helaas niet uit. (Ben tevens ook een beginneling)
Heeft iemand nog een oplossing?
Zo niet, dan typ ik voor elke checkbox wel een code.

Alvast bedankt!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 10:59
Maak een array van je checkboxen. Zet er 1 op je form, en kopieer deze, VB zal de vraag stellen of je een array wil creeren.
Vervolgens kun je ze aanspreken met Ja(0).Value, Ja(1).Value... etc

[ Voor 6% gewijzigd door Stiegl op 06-07-2005 09:37 . Reden: foutje in property namen ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

Topicstarter
Zou je een voorbeeldje kunnen maken hoe ik zo'n array moet maken :?
Ik heb er nog niet veel verstand van :'(

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-04 12:18

SLeddert

SLeddert

Gewoon een checkbox copieeren en deze dan weer pasten.

Karsten

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

control array heet dat.. genoeg voorbeelden te vinden ook op internet. Wel heel basic...

Verwijderd

Topicstarter
Hey, die array is cool!!!
Bedankt allen!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Control array zit niet in VBA. Wat je wel kunt doen is Controls("Ja" & x) om ze te benaderen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_js_ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:36:
Control array zit niet in VBA. Wat je wel kunt doen is Controls("Ja" & x) om ze te benaderen.
In de titel van dit topic staat VB6, maar de TS heeft het over Excel... En hij lijkt er uit te zijn...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Control Array ken ik niet, maar ik heb het met array gedaan:

Ja_Aantal = Array(Ja1, Ja2, Ja3, Ja4, Ja5, Ja6, Ja7, Ja8, Ja9, Ja10, Ja11, Ja12, Ja13, Ja14, Ja15, Ja16, Ja17, Ja18, Ja19, Ja20, Ja21, Ja22, Ja23, Ja24)

Nee_Aantal = Array(Nee1, Nee2, Nee3, Nee4, Nee5, Nee6, Nee7, Nee8, Nee9, Nee10, Nee11, Nee12, Nee13, Nee14, Nee15, Nee16, Nee17, Nee18, Nee19, Nee20, Nee21, Nee22, Nee23, Nee24)

En op deze manier is het gelukt > ja_aantal(x)

@The Cheese: TNX MAN!!! _/-\o_

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:37:
Control Array ken ik niet, maar ik heb het met array gedaan:

Ja_Aantal = Array(Ja1, Ja2, Ja3, Ja4, Ja5, Ja6, Ja7, Ja8, Ja9, Ja10, Ja11, Ja12, Ja13, Ja14, Ja15, Ja16, Ja17, Ja18, Ja19, Ja20, Ja21, Ja22, Ja23, Ja24)

Nee_Aantal = Array(Nee1, Nee2, Nee3, Nee4, Nee5, Nee6, Nee7, Nee8, Nee9, Nee10, Nee11, Nee12, Nee13, Nee14, Nee15, Nee16, Nee17, Nee18, Nee19, Nee20, Nee21, Nee22, Nee23, Nee24)

En op deze manier is het gelukt > ja_aantal(x)

@The Cheese: TNX MAN!!! _/-\o_
uhm.. het bekruipt me het gevoel.. dat het veel makkelijker kan.. :?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, hier ontbreken een paar dingen in dit topic. Om te beginnen klopt de tag in de titel niet. Voor zover ik weet kun je in Excel geen VB6 schrijven, alleen VBA. Verder zegt "Checkbox" in zijn geheel niets over je probleem. Lees *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** eens even door. Ook zou het fijn zijn als je je code in het vervolg tussen [code]-tags zet. :)

Verder: dat gevoel van henkleerssen heb ik ook. Je oplossing ziet er vrij omslachtig uit, maar ik ben geen VBA-programmeur, dus dat kan ik niet echt beoordelen, al lijkt de oplossing van _js_ hierboven me iets gunstiger.. :)

Ook horen topics met betrekking tot Officepakketten (en dus ook topics over VBA) tegenwoordig in Officesuites en -software, maar aangezien dit probleem toch al opgelost is en je vraag verder toch een beetje van beginnersniveau is, doe ik dit topic maar op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.