Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Batterijklepje met magneet aan batterij

Pagina: 1
Acties:

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
Hallo,

Omdat (en er zullen vast oneindig veel tweakers zijn die het probleem kennen) mijn batterijklepje lam is geworden wil ik dit proberen op te lossen om aan de binnenkant van het klepje een magneetje te plakken, zodat de magneet het klepje dichthoud door zichzelf naar de batterij te trekken.

Maaruh mag/kan dit? :?

.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ja, waarom zou het niet mogen?
En het kan als je een magneetje kan vinden die past. Alleen zie ik de volgende situatie al voor me...
AB valt, batterij vliegt, door de klap alsnog eruit omdat het klepje dat hem tegen moet houden zojuist met de batterij eraf is gevlogen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Optix
Andere (mooi afgewerkte) opties zijn ook wel welkom BTW. Maar aangezien het om een gameboy advance gaat, denk ik dat dat ding niet al te vaak op de grond valt. En het dus niet SUPER stevig hoeft te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Optix op 06-07-2005 09:13 ]

.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25

samo

yo/wassup

doe eerder dubbelzijdig tape of kitteband/velcro... magneten en electronica is geen favorite combinatie....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het zal in theorie wel kunnen, maar probeer in de praktijk maar eens een magneetje te vinden dat dun (ik neem aan dat er niet veel ruimte tussen batterij en klepje zit) en sterk genoeg is.

Ik heb bv. hier zo'n magneetplaatje, maar dat magneetje daar van stelt helemaal niets voor, net sterk genoeg om op een plat metalen oppervlak (koelkastdeur :+ ) een A5je vast te houden, zo'n klepje lijkt mij even zwaar, maar hangt vaker horizontaal (dus hangen) en batterijen zijn ook niet plat (minder oppervlak voor de magneet).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Optix
samo-arne schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:23:
doe eerder dubbelzijdig tape of kitteband/velcro... magneten en electronica is geen favorite combinatie....
Dubbelzijdig tape is dan weer niet de bedoeling. Dat is niet echt een systeem he, moet je elke keer bij vervanging batterrijen een nieuwe tapje plakken :P
En dat klitteband ook weer geplakt moet worden... op de batterij. Aangezien dat de enige plekje is waar nog een beetje ruimte zit tussen klepje en GBA.
Resistor schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:25:
Het zal in theorie wel kunnen, maar probeer in de praktijk maar eens een magneetje te vinden dat dun (ik neem aan dat er niet veel ruimte tussen batterij en klepje zit) en sterk genoeg is.

Ik heb bv. hier zo'n magneetplaatje, maar dat magneetje daar van stelt helemaal niets voor, net sterk genoeg om op een plat metalen oppervlak (koelkastdeur :+ ) een A5je vast te houden, zo'n klepje lijkt mij even zwaar, maar hangt vaker horizontaal (dus hangen) en batterijen zijn ook niet plat (minder oppervlak voor de magneet).
Ik heb dus al een magneetje van zon koelkast frutselding gesloopt ja :P je zal verbaast staan hoe sterk die dingen zijn ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Optix op 06-07-2005 09:29 ]

.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Als je klepje alleen lam is, dan kan je even de oven op 100 graden zetten en je klepje erin leggen. Blijf erbij en doe dit voor een seconden of 20 en dan kan je het verende gedeelte weer in de goede positie buigen. Gaat dit te moeilijk, dan even wat langer of de oven iets hoger zetten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Een echt sterke magneet haal je uit een harddisk. Als je die op een ijzeren oppervlak plakt, dan heb je een stevige schroevendraaier nodig om 'm er weer af te krijgen.

• Optix
marco899 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:31:
Als je klepje alleen lam is, dan kan je even de oven op 100 graden zetten en je klepje erin leggen. Blijf erbij en doe dit voor een seconden of 20 en dan kan je het verende gedeelte weer in de goede positie buigen. Gaat dit te moeilijk, dan even wat langer of de oven iets hoger zetten.
Ok sorry, inmiddels zo lam alla afgebroken :P ;(
Ploink schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:36:
Een echt sterke magneet haal je uit een harddisk. Als je die op een ijzeren oppervlak plakt, dan heb je een stevige schroevendraaier nodig om 'm er weer af te krijgen.
En zoals ik al zei, heb al een magneet ;) (die ook wel sterk genoeg is, want als ie elmo kan houden dan weet je het wel :P )

.

• Optix
Maar goed: is het nou "veilig" om batterijen blood te stellen aan zon magneetje... of niet?

.

• deepbass909
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

samo-arne schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:23:
Er is helemaal niks op tegen om een magneet in de buurt van electronica te hebben (immers alle electronica bevindt zich permanent in het aardmagnetisch veld).
Zolang de magneet stationair is (dus stilstaat t.o.v. bijv een spoel) gebeurt er helemaal niks, hooguit dat er wat ijzer aangetrokken wordt.
Pas als de magneet met een regelmatige beweging langs een draad of een spoel gaat bewegen, wordt het gevaarlijk. Bij verandering van magneetveld wordt er dan namelijk een spanning opgewekt, en die kan schadelijk zijn. Maar die spanning wordt alleen opgewekt bij een verandering van de Magnetische flux, en die is in het geval van de TS constant.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Laatst me vingers tussen de hdd magneet en een stalen kast gehad.... Geen pretje.... ;(

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Waar in de HDD vind je die magneet als ik vragen mag?
Ik heb hier nog wel een Quantum fireball die ik wil opofferen >:)
edit:
Quantum gesloopt, magneet gevonden :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 21:02 ]

Pagina: 1