Toon posts:

[XP] Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds kort zijn er binnen het bedrijf dat ik werk nieuwe computers aangeschaft. Deze computers zijn van het type hp compaq dx2000 microtower en hebben het operating system windows XP professional. Bij deze computer is er een optie in de bios, dat wanneer er een power loss optreed de computer automatisch moet booten. Dit is allemaal erg leuk en aardig precies zoals ik wil. Maar op het moment dat je de computer afsluit. En deze dan vervolgens uitstaat en haalt dan plots de stekker uit de computer op hem even later weer terug te doen, dan blijft de computer uit. Er is hier dus ook spraken van een power loss, maar dan met een computer die dan vervolgens wilt booten.

Nou dacht ik dus een oplossing te hebben voor dit probleem. Zorgen dat de computer gewoon niet uitgaat bij het afsluiten. Zoals je vroeger het scherm kreeg: "De computer kan nu worder uitgezet". Ik weet niet of dit mogelijk is bij een windows XP pc.

Is iemand hier dit probleem ook tegen gekomen? Laat dan even wat weten. Ik moet dit zo snel mogelijk zien op te lossen.

Alsvast bedankt,
Ralph

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Volgens mij kun je dit voor elkaar krijgen door ipv een ACPI hal een Standard Pc hal te installeren.

My Computer -> Manage -> Device Manager. En dan bij computer de ACPI driver vervangen door de Standard PC driver.

Wel op eigen risico natuurlijk; en volgens mij kun je vervolgens ook niet meer terug naar ACPI of je zou een reinstall moeten doen.

Pvouput live

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je dit ?
En kan je dit ook bereiken met Wake On Lan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je inderdaad de ACPI driver kunt vervangen. Alleen dit is niet echt de oplossing waar ik naar zoek aangezien het de nodige risico's kan opleveren. Het vreemde is ook dat het bij mijn werk pc het wel gewoon gebeurt. Dit is een windows XP pro machine van het type HP compaq d330 DT.

Ook wil ik nog even melden dat ik op de dx2000 de nieuwste versie van de bios heb geinstalleerd. Hierin is dit probleem dus ook nog niet verholpen.

[edit] Ik wil dit omdat deze computer in een keur kar komt te staan. Deze rijden overal in een veiling rond en deze worden bedient op een accu. Voordat deze kunnen worden aangesloten worden op een accu moeten al het apparatuur worden afgesloten en de spanning ervanaf worden gehaald. Er is een te groot risico op de mensen die er mee te werken bij de kast te laten komen, dus moet de computer automatisch opnieuw opstarten. Hoop dat het duidelijk is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 08:57 ]

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-03 12:10

Vizorium-5

Framerate = Life

Als ik het goed begrijp, wil je een PC op een kar bouwen en op de veiling rondrijden. Voor stroomvoorziening ga je accu's gebruiken.
Moet de PC kast compleet afgeschermd worden van de gebruiker?
Hoe ga je de spanning op de PC zetten?
Misschien kun je iets van een relais gebruiken om de 2 pinnetjes van je PWR-button +/- 1 sec te sluiten. Op die manier zet je de PC "normaal" aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is al een bestaande situatie. Er rijden al karren rond, maar voor het systeem wat wordt ontwikkeld voldoen de oude pc's niet meer. Er wordt door behulp van 1 schakelaar alle apparatuur ingeschakeld en wordt voorzien van stroom van de accu die dus op die kar zit. Op het moment dus dat een keurmeester de computer afsluit (Dit is verstandiger dan de computer meteen uitzetten) en daarna de schakelaar uit en aan te zetten (zodat alle apparatuur aan hoort te gaan). Blijft de computer uit. En vandaar die instelling in de bios dat de computer bij power loss daarna weer moet booten. Hetgeen wat dus niet gebeurd. Gelukkig zitten we nog in de testfase want anders hadden wij constand de computer weer moeten aanzetten voor de keurmeesters.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om geen nieuw topic te openen reply is zelf nog even op mijn post. Ik heb nog steeds geen oplossing voor het probleem wat ik hierboven heb geprobeerd te geven. Misschien zijn er nu wel personen die toevallig een oplossing weten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Heb je geen optie in je bios dat de computer aan gaat zodra er een toets wordt ingedrukt of als er data op de compoort binnen komt (wake-on-ring)?

Met Wake-On-Ring kun je misschien zelf een apparaatje maken dat pulsen geeft op de compoort zodra de schakelaar wordt omgezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Krypt op 07-07-2005 09:25 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Dit is tevegeefs al geprobeerd. Reageerde de computer niet op. Tis ook eigenlijk behoorlijk vreemd want bij alle andere hp compaq machines doet hij het wel gewoon. Alleen bij de dx2000 microtower niet. Dit levert best wel wat frustraties op zeker na tientallen pogingen om de instellen goed te krijgen. Een oplossing zou eventueel zijn, dat de computer die helemaal wordt afgesloten. Dus dat je net zoals bij de win95 pc's op de uitknop moet drukken voordat de computer daadwerkelijk uit is. Maar is dat in te stellen @ windows XP pro is dan de vraag.
Pagina: 1