hardwareconflict met ip

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:34
Ik heb een supervaag probleem, nl:
Als ik een tijdje zit te internetten dan krijg ik opeens de melding dat er een hardware-conflict is met mijn ip en een adapteradres 00:00:E8:EE:FD:19 (niet dat dit iemand iets zegt, denk ik). Na dit conflict stopt mijn netwerkkaart ermee (kabel) voor een bepaalde tijd en daarna kan ik weer vrolijk internetten, maar na een tijdje doet zich weer precies hetzelfde voor.
Ik heb mijn netwerkkaart gedeeld op een irq met ACPI IRQ houder voor PCI irq-besturing (10).

Mijn systeem:
p2 300, 64 mb, voodoo2, 10 gb seagate, viper330
Ik kan met met winipcfg mijn adapteradres van mijn netwerkkaart bekijken. Weet iemand hoe ik de adapteradressen van al mijn hardware kan zien? Of weet iemand meteen al wat het is?
plz help me! BVD

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

niks aan de hand met jouw pc. blijkbaar zit ergens anders iemand op de kabel die hetzelfde ip-adres gebruikt als jij (en dat mag niet). die andere pc heeft een netwerkkaart met het genoemde adapteradres. ligt dus niet aan jouw hardware.

kijk voor de zekerheid wel even of jouw eigen tcp/ip instellingen (m.n. ip-adres) wel goed staan.
als alles goed staat heeft dus een andere gebruiker iets fout gedaan en zul je contact moeten opnemen met je kabelleverancier om hun te laten uitzoeken wie de 'boosdoener' is.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Welke provider?
A2000 heeft wat problemen met ip-adressen. Deze worden inderdaad dubbel uitgedeeeld. Het beste wat je kan doen is dat mac-adres opschrijven en even met de support lijn belen. Dan kunnen zij traceren welke gebruiker bij dat adres hoort, zo kan het sneller worden verholpen.

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:34
bedankt voor jullie snelle replies.
Mijn "kabelboer" is sonera. Dat van dubbel IP wat sonera heeft gegevenen klinkt best logisch, want ik heb het conflict niet regelmatig maar soms wel en soms een tijd niet. Maar ff bellen met sonera, denk ik.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:38
Ik heb dit gister ook voor het eerst één keer gehad. Zolang het bij één keer blijft laat ik het maar zo, anders ga ik ze ook ff mailen...

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Volgens mij is dit wel op te lossen door:
uitvoeren => winipcfg => alles vrijgeven.
Daarna opnieuw opstarten en je leased een nieuw ip-adres.
Zeg het maar als ik fout zit.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dat werkt alleen als de kabelboer niet een vast ip-adres voor die netwerkkaart gereserveerd heeft. bij mijn kabelprovider krijg ik bijvoorbeeld elke keer weer gewoon hetzelfde adres toegekend. dus werkt die truc niet.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Is waar, maar ik denk dat jij ook geen last heb van IP-conflicten.
Alleen mensen met een dynamisch IP-adres hebben dat.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

waarschijnlijk heb je gelijk.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Alleen mensen met een dynamisch IP-adres hebben dat.
Huh?

Als je een statisch ip adres hebt (zoals ik) dan kan het ook. Als er in de centrale meerdere mac-adressen aan een ip-adres verbonden zijn gaat het fout, want dan moet hij dat ip adres aan meerdere klanten uitdelen.
Pagina: 1