na een tijdje hier vooral gelezen te hebben wil ik toch graag wat commentaar op een aantal foto's die ik zondag gemaakt heb. De brunette is een vriendin van me en het blondje meisje is daar weer een vriendin van. (bonuspunten voor wie raadt waar ze vandaan komt). De foto's zijn gemaakt op een groot grasveld achter het huis van die vriendin tijdens een bbq. Het was lekker weer dus ideale omstandigheden.
Ik heb een stuk of wat foto's gemaakt en ik heb de foto's uitgezocht die ik zelf het meest geslaagd vind. Gemaakt met een Coolpix 8800 en ik heb de foto's op geen enkele manier nabewerkt. Het is de eerste keer dat ik op deze manier mensen heb gefotografeerd dus behandel me als een beginneling svp. Ik heb de camera nog maar een paar maanden dus ik heb nog een hoop te leren.
Ik vind de timing wel leuk, Pirita lacht daar best schattig zonder dat ze er suf opstaat

Spontane foto

Ik vroeg of ze even heel serieus wilden kijken wat misschien niet helemaal gelukt is maar het effect vind ik wel leuk.

Mooi licht en mooie symmetrie

Mooie compositie

idem

Mooie lichtval maar had wat meer contrast in de schaduwen gemogen.
Kom er net achter dat ik de verkeerde foto heb neergezet, dichtgeknepen ogen zijn nooit zo mooi.

Compositie kan beter

De dingen die mij zelf al opvallen zijn de randen, soms zit er net een stuk been of hand buiten beeld wat er een beetje slordig uitziet en ik had een mooiere DOF kunnen creeren want je aandacht gaat soms toch nog een beetje naar de achtergrond toe.
Ik heb een stuk of wat foto's gemaakt en ik heb de foto's uitgezocht die ik zelf het meest geslaagd vind. Gemaakt met een Coolpix 8800 en ik heb de foto's op geen enkele manier nabewerkt. Het is de eerste keer dat ik op deze manier mensen heb gefotografeerd dus behandel me als een beginneling svp. Ik heb de camera nog maar een paar maanden dus ik heb nog een hoop te leren.
Ik vind de timing wel leuk, Pirita lacht daar best schattig zonder dat ze er suf opstaat

Spontane foto

Ik vroeg of ze even heel serieus wilden kijken wat misschien niet helemaal gelukt is maar het effect vind ik wel leuk.

Mooi licht en mooie symmetrie

Mooie compositie

idem

Mooie lichtval maar had wat meer contrast in de schaduwen gemogen.
Kom er net achter dat ik de verkeerde foto heb neergezet, dichtgeknepen ogen zijn nooit zo mooi.

Compositie kan beter

De dingen die mij zelf al opvallen zijn de randen, soms zit er net een stuk been of hand buiten beeld wat er een beetje slordig uitziet en ik had een mooiere DOF kunnen creeren want je aandacht gaat soms toch nog een beetje naar de achtergrond toe.
m'n webspace is vol dus maar ff lokaal neergezet. upload is 80 k/s. moet net kunnenVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:22:
Bonus punten als je pics host op een goede provider
[ Voor 10% gewijzigd door Sharky op 06-07-2005 01:28 ]
This too shall pass