[Testcase] Ellen & Pirita in 't gras

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
na een tijdje hier vooral gelezen te hebben wil ik toch graag wat commentaar op een aantal foto's die ik zondag gemaakt heb. De brunette is een vriendin van me en het blondje meisje is daar weer een vriendin van. (bonuspunten voor wie raadt waar ze vandaan komt). De foto's zijn gemaakt op een groot grasveld achter het huis van die vriendin tijdens een bbq. Het was lekker weer dus ideale omstandigheden.

Ik heb een stuk of wat foto's gemaakt en ik heb de foto's uitgezocht die ik zelf het meest geslaagd vind. Gemaakt met een Coolpix 8800 en ik heb de foto's op geen enkele manier nabewerkt. Het is de eerste keer dat ik op deze manier mensen heb gefotografeerd dus behandel me als een beginneling svp. Ik heb de camera nog maar een paar maanden dus ik heb nog een hoop te leren.

Ik vind de timing wel leuk, Pirita lacht daar best schattig zonder dat ze er suf opstaat
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2092.jpg

Spontane foto
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2095.jpg

Ik vroeg of ze even heel serieus wilden kijken wat misschien niet helemaal gelukt is maar het effect vind ik wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2096.jpg

Mooi licht en mooie symmetrie
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2099.jpg

Mooie compositie
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2100.jpg

idem
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2103.jpg

Mooie lichtval maar had wat meer contrast in de schaduwen gemogen.
Kom er net achter dat ik de verkeerde foto heb neergezet, dichtgeknepen ogen zijn nooit zo mooi. |:(
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2108.jpg

Compositie kan beter
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/bbq/thumb/DSCN2113.jpg

De dingen die mij zelf al opvallen zijn de randen, soms zit er net een stuk been of hand buiten beeld wat er een beetje slordig uitziet en ik had een mooiere DOF kunnen creeren want je aandacht gaat soms toch nog een beetje naar de achtergrond toe.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:22:
Bonus punten als je pics host op een goede provider ;)
m'n webspace is vol dus maar ff lokaal neergezet. upload is 80 k/s. moet net kunnen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sharky op 06-07-2005 01:28 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

#1 linker meid. moet je poepen :+

#3 candid shot? #2 is beter. Spontaner.

#4 te donker

#5 jammer van de flare

#6 Onderwerp niet in lijn met de belichting van de omgeving.

#7 draai even ;)

#8 Meer licht en zakken met je camera.

Overall een leuke serie, #5 is mijn favoriet. Sans de flare dan.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Jammer dat er weinig portretfoto's zijn. Je mist ook de kleine scherptediepte die wel mooi zouden zijn bij #5 en #6. Ja ik weet het, het is moeilijk bij een compactcamera, maar het helpt wel veel als je volledig inzoomt met je diafragma wijd open.

Maar goed, hopelijk heb je wat aan dit commentaar, ik heb zelf ook niet veel ervaring dus je kan ze gerust met een korrel zout nemen:
1: spontaan. leuk.
2: spontaan. leuk.
3: Snap niet echt wat ze aan het doen zijn. Heel serieus een bloempje plukken? Vond de spontane foto's leuker.
4: Leuke foto, alleen te donker. Invulflits gebruiken bij dit soort situaties om het onderwerp ook van voren goed te belichten is een tip.
5: Leukste foto van haar, alleen last van lelijke flare. Zonnekap = helpt.
6: Overbelicht. Ook niet de juiste camerapositie of pose, want het lijkt net alsof ze gehandicapt is en haar benen en taille heel erg mist. Erg freaky foto als je het zo bekijkt.
7: Invulflits + kleinere scherptediepte zou denk ik geholpen hebben. Leuk dat ze in de schaduw gaan staan, maar er is daar op die plek helaas geen leuke schaduwwerking met de zon. Ja, er straalt wel een streep van zonlicht op haar borsten, maar of het de bedoeling was om op dat gedeelte de aandacht te richten? ;)
8: Betere schaduwwerking, goed gezien. Alleen..wat jij ook had opgemerkt, haar armen zijn afgeknipt tot net onder de ellebogen. Argh.. ze heeft nu stompjes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't zijn wel aardige snapshots, voor zo in het gras, maar echt bijzonder vind ik het niet.

Maar ik ga dan ook voor de bonuspunten: ik kende ooit een Piritta uit Finland haarkleur bijna idem, maar het zal me ook niets verbazen als ze uit Estland komt. Iig die omgeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Geinige foto's met mooie kleuren.
Ik wil alleen even reageren op #4 en #5. Jammer dat deze met tegenlicht zijn gemaakt imo. Je zegt bij 4 dat het mooie belichting is, maar hier ben ik het niet mee eens. Je ziet meteen dat de kleuren niet meer okee zijn en dat de lucht zwaar overbelicht is. #5 was mijn favoriet geweest als je hem met de zon mee had genomen.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

(bonuspunten voor wie raadt waar ze vandaan komt).
Ik ga voor Polen.

En dan ff commentaar op de pics:
#1: brunette lacht leuk, maar de linkerhelft van de foto mag je wel weggooien naar mijn mening :P Ogen dicht, veel te .. eh ... niet meer mooi in ieder geval... (bovendien is de horizon niet recht, maar dat is maar een klein beetje)
#2: idd is dit een spontane foto, maar dat is helaas niet alleen te zien aan de lach van de twee meiden, maar ook de manier waarop het shot is gemaakt: onderkant van het beeld is net afgehakt, en de horizon is érg scheef.
#3: "het effect" vond je erg leuk... welk effect dan? Die foto zegt mij niets namelijk...
#4: ik vind het licht juist niet mooi, misschien wel als je een invulflits had gebruikt...
#5: nét die hand er af, zonde... en ook hierbij weer: een invulflitsje had ook hier op z'n plaats geweest
gium:
5: Leukste foto van haar, alleen last van lelijke flare. Zonnekap = helpt.
Ik weet het niet zeker, kan het niet goed zien door de overbelichte lucht, maar als de zon achter haar hoofd staat (waar het op lijkt, ook gezien de richting van haar schaduw), zal een zonnekap weinig uit kunnen halen. Alleen kan ik dat dus niet met zekerheid zien of de zon daar ook echt staat, wellicht had een zonnekap iets kunnen helpen inderdaad.
#6: jouw eigen commentaar is "idem". idem wat? je bedoelt hopelijk toch niet "leuke compositie" van de foto daarboven? Héél erg eng gecentreerd, en te weinig van haar te zien eigenlijk (te frontaal). Bovendien neigt ze naar overbelichting.
#7: je zegt het zelf al van die dichtgeknepen ogen... en dat je een verkeerde pic neer hebt gezet. Ik zou foto 7B dus wel eens willen zien eigenlijk, en 'k hoop dat dan de gezichten ook net wat meer zon hebben gevangen :)
#8: netjes, in principe had dit een van de beste kunnen zijn als je wat meer van de onderkant van de foto had meegenomen :)

samengevat: even op je horizon letten, en (wat je zelf al opmerkte) liever geen dingen afhakken, en hier en daar een invuflitsje kunnen gebruiken: een flits is niet alleen voor 's avonds, maar juist ook in dit soort situaties handig.

just my 2 cents :)

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 06-07-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ok tnx voor de kritiek. Dingen zoals een invulflits gebruiken zijn dingen die ik echt nog moet leren. Ik blijf oefenen.

En ze komt inderdaad uit Finland :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:22:

---

#1 linker meid. moet je poepen :+

.
Ahem, dit forum wordt vaak ook gelezen door onze zuiderburen. Die denken dat jij hele andere plannetjes met deze dame hebt. :9

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Sharky schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:11:
En ze komt inderdaad uit Finland :)
Finland??

Perkele Suomi!!!
Pagina: 1