[Actie] Voorkom default padding in WebParts!

Pagina: 1
Acties:

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Hoi!

Ik roep jullie hulp in voor het bestrijden van ongewenste padding in de WebParts van ASP.NET 2.0.

Wat is het geval:

In het WebPart framework van ASP.NET beta 2 zit momenteel een naar probleem: Voor iedere WebPart-zone genereert ASP.NET 2.0 namelijk zelf een structuur van Html-tabellen, -rijen en -cellen, waarin de WebParts worden geplaatst.

Op zich prima, ware het niet dat alle WebParts standaard een padding van 5 pixels (en nog eens 2 pixels voor de titel) krijgen. Dat is dus erg naar voor designers (en ook voor developers), die padding liever via een css oplossen.

Het probleem is dat die padding nu hardcoded in het ASP.NET 2.0 Portal framework zit ingebakken!! (om precies te zijn de WebChrome.cs class)

Dat moet eruit voor de final release, en jullie kunnen daarbij helpen. Live8 is kinderspel vergeleken met wat wij allemaal kunnen bereiken door samen te werken!

Door op deze link te klikken kom je op de productfeedback site van Microsoft. Inloggen met je Passport account, en daarna kun je je stem (vote) uitbrengen op deze bug. Bij genoeg 'voters' wordt Microsoft gedwongen om hier iets aan te gaan doen.

Hieronder een Html-voorbeeld van die ongewenste padding Html output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<table class="WebPartBody" cellspacing="0" cellpadding="2" border="0" id="WebPart_wp554534982">
  <tr>
    <td style="padding:5px;"><div id="ctl00_Webpartmanager1_wp554534982">
        [HIER OUTPUT VAN HET WEBPART]
    </div>
    </td>
  </tr>
</table>

Flickr

Verwijderd

Weg met die smerige SharePoint code, weg met className definities op elke TD, weg met die CSS files van 60KB per stuk waarbij er ook nog is 3 worden ingeladen. Viva revolution! .. ole.. :P

En de reden dat er voor webparts worden gekozen is de beperkte CSS ondersteuning in IE. Tables rekken namelijk wel mee afhankelijk van de content erin, en die mogelijkheid voor inline elementen is er voor IE nog niet echt (en ik had al gekeken naar inline-block, maar dat was toch niet je van het) :)

Als er dan ooit nog is een critical update via Windows Update voor outline borders zou komen ben ik weer eventjes zoet met een leuke editor ervoor. Dat is nu ook totaal onmogelijk doordat een "hot" border je content totaal verplaatst.

Ik volg de Benefits ook niet echt, " Benefits: WIll allow for better UI design for developers" ...

Moet dat niet zijn, Will allow for UI design by developers

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 01:38 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ah ook slachtoffer geworden van de CSS ellende in SharePoint? Ik doe al een jaar niet anders... het is een drama terwijl er toch echt mensen bij MSFT zitten die het wel kunnen, kijk maar eens naar de CSS van MSCMS, die is wel heel netjes.

De benefit is ingevuld door de persoon die de bug heeft gesubmit, ben het met je eens dat het anders geformuleerd zou moeten zijn, maar developers die UI design gaan doen? Please not... "Will allow for better UI design by designers"!

Flickr

Verwijderd

Ja ik snap zowiezo die hele CSS niet, dat iemand dat met de hand is gaan intikken, het lijkt wel gegenereerd. Ook totaal geen gebruik gemaakt van overerving, alle definities zijn echt op zich staand, en de benamingen zien eruit alsof het door Indiers is bedacht in een outsouring moment.

Er is overall in 2.0 maar echt weinig aandacht besteed aan wat er wordt uitgespuugd. :) Je zit zo ontzettend vast in de structuur dat het echt compleet weer is een slechte uitvoering van een goed idee is.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

crisp

Devver

Pixelated

misschien is er toch nog een beetje hoop ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 06-07-2005 22:33 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Met de nadruk op beetje. Dit lijkt me meer een goodwill effort dan een daadwerkelijke kans op verbetering, maar goed wie het kleine niet ...

Het is maar waar je je prioriteiten hebt in je productontwikkeling. :+

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:03:
[...]

Met de nadruk op beetje. Dit lijkt me meer een goodwill effort dan een daadwerkelijke kans op verbetering, maar goed wie het kleine niet ...

Het is maar waar je je prioriteiten hebt in je productontwikkeling. :+
Ik ben dan ook behoorlijk skeptisch wat dat betreft. Ik heb liever dat ze eerst hun browser fixen.
Ze praten wel leuk over XHTML, maar IE ondersteund dat nog niet eens, en het ziet er ook niet naar uit dat IE7 die ondersteuning wel gaat bieden (buiten het feit dat XHTML in de meeste gevallen overkill is en meer nadelen dan voordelen biedt).

Intentionally left blank

Verwijderd

Als je al kijkt naar wat ASP.NET 2.0 uitspuugt terwijl ze al geruime tijd vantevoren op de hoogte waren van de wensen op markup en styling gebied dan ben ik ook skeptisch :) Het is nog steeds teveel gericht op het programmeer aspect en niet op het web aspect.
Pagina: 1