[Publisher 2003] Printen als booklet/boekje

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Heb al wat gezocht en ben een totale n00b met MS Publisher.

Situatie;

Ik moet een trouwboekje printen, dus vrij belangrijk. Heb bij het in gebruik nemen van Publisher eerst een testje gedaan. Ik print 8 pagina's in boek-vorm (Booklet). Nu vraagt hij mij om na het printen de paginas om te draaien om vervolgens aan de achterkant door te gaan en zo een boekje te kunnen vouwen. PERFECT!

Nu heb ik al een aantal paginas getypt maar als ik nu print vraagt hij mij NIET meer om de paginas om te draaien. M.a.w. ik krijg nu alle paginas los, en dus niet in boekvorm.

Ik heb alle print opties al uit geprobeerd, maar ik krijg er geen boekje meer uit, alleen losse paginas. Iemand een idee hoe ik eventuele optie moet instellen?

(Mijn printer (Canon IP3000) ondersteund wel duplex printing, maar die zet ze op zijn kop).

Hopelijk weet iemand hier welke optie ik mis, of ben vergeten aan te zetten :?

(Page Setup is momenteel; Booklet Landsape)

• MrLee
Subtiel schopje O-)

• MrLee
Laatste poging ;(

• MrLee
Ik ben ten einde raad :X Weet echt niemand hoe ik dit moet instellen?

De eerste keer printen vroeg hij of ik de pagina's opnieuw in de printer wilde stoppen zodat de achterkant geprint kan worden. Nu print hij alleen de voorkant. Zo kan ik dus geen boekje maken.

Is er niemand die mij kan helpen? Ik krijg het niet voor elkaar. Een alternatief voor Publisher is natuurlijk ook welkom, als ik mijn boekje maar compleet krijg _/-\o_

(PS voor de modjes: Dit was echt mijn laatste kickje)

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Heb zelf zeer goede ervaringen met Fineprint. Hiermee kun je ook in boekjes printen (en nog veel meer), vanuit ieder programma. Vraag is wel waarom Publisher op dit moment die mogelijkheid niet aanbiedt.
Je zegt dat je printer duplex ondersteunt: kun je dit niet op een andere manier instellen? En als je er geen gebruik van maakt, moet je die optie ook helemaal uitzetten, omdat Publisher anders niet kan weten dat je het zélf om wilt draaien.

Nederlander in België

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Fineprint is inderdaad een leuk programma :)

Daarnaast: "speel" een beetje met verschillende printerdrivers. Ik kan me goed voorstellen dat het daar verkeerd gaat (even aangenomen dat je geen settings hebt veranders in Publisher zelf).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrLee
Heb Fineprint geprobeerd, en inderdaaad, dan is het in een paar minuten gelukt! Dank jullie wel, probleem opgelost! _/-\o_

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

mrleeais schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:29:
Heb Fineprint geprobeerd, en inderdaaad, dan is het in een paar minuten gelukt! Dank jullie wel, probleem opgelost! _/-\o_
:) Mooi

Nederlander in België

Pagina: 1