Toon posts:

[CSS en iexplorer] Kleinste hoogte van div

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het tijdperk van divs en dergelijke, zit ik met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb google, waar meestal alle firefox/iexplore problemen wel te vinden zijn, geprobeerd. Maar dit maal leverde ook dat niets op. Ook GoT heeft volgens mij (nog) geen antwoord op mijn vraag.

De situatie in mijn pagina is nogal moeilijk uit te leggen, maar het komt er op neer dat ik een div met een hoogte van 5 pixels en een breedte van 300 pixels nodig heb. Het ligt nogal voor de hand om gewoon de height van de div op 5px in te stellen. In firefox ziet dit er (uiteraard) gewoon goed uit; ik krijg een div met een hoogte van 5px en een breedte van 300px. Maar Internet Explorer vertikt de div een hoogte van 5px te geven (ipv 5px wordt hij 19px hoog). Met tables werkt het uiteraard wel allemaal gewoon goed, maar daar heb ik niets aan.

Om het één en ander maar nog even te verduidelijken, open deze file eens in Internet Explorer en in Firefox (als je de tijd hebt, en Internet Explorer nog voor je plezier draait ;)).

Het probleem lijkt me duidelijk. Zie ik nu iets gigantisch doms over het hoofd? Of is er simpelweg gewoon geen andere oplossing?

Bedankt voor de aandacht :)

Verwijderd

Zet eens een 'font-size: 1px' in de style van je 'foute' div ;)

dus:
HTML:
1
<DIV style="WIDTH: 300px; HEIGHT: 5px; BACKGROUND-COLOR: #f00; font-size:1px;"></DIV>

overigens is het misschien wel een tip je pagina eens door de validator van het w3c te trekken.

Zo gebruik je in XHTML bv. geen hoofdletters voor elementen, dus niet <DIV> maar <div>..

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, okee.. Ik zag dus iets gigantisch doms over het hoofd. Hartelijk dank hezik!

Het is trouwens niet erg logisch van Internet Explorer, maar dat is wel met meer dingen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 22:18
margins en/of padding van de div is op 0 zetten ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:09:
Okee, okee.. Ik zag dus iets gigantisch doms over het hoofd. Hartelijk dank hezik!
Nee hoor, is niet dom. Typisch zoiets wat je even moet weten. Graag gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:05:

overigens is het misschien wel een tip je pagina eens door de validator van het w3c te trekken.

Zo gebruik je in XHTML bv. geen hoofdletters voor elementen, dus niet <DIV> maar <div>..
Daar zit het wel goed mee.. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 01:53 ]

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:19
overflow:hidden in je CSS werkt ook
Pagina: 1