Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vraag me al een poosje af wat nou een goed programma is om telefoon's mee te beantwoorden.

Hier bedoel ik mee dat mijn/een computer een gesprek aanneemt, en dan een lijst afgaat. Met bijvoorbeeld als T-Mobile dat doet.

Welkom bij T-Mobile.
Heeft u vragen over wap? Toets dan een 1
Heeft u vragen over de tarieven? Toets dan een 2
Heeft u andere vragen? Blijft u dan aan de lijn, wij proberen u dan zo snel mogelijk te helpen.

Ik heb al programmatje gevonden dat NCH IVM heet, daarmee kan je zulke dingen helemaal in programmeren, zoals je zelf wilt. Maar ook al voer je een hoge kwaliteit WAV bestand in, je krijgt echt een telefoon lijn kwaliteit als uitgang, over me gewone pc speakers.

Zijn er dus suggesties, voor andere programma's die het zelfde bieden? Alvast bedankt!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Wat je dus zoekt is een IVR-systeem, oftewel Interactive Voice Response-systeem.
Waar wil je het voor gebruiken? Voor de HTK IVR is telefoonkwaliteit toch goed genoeg?

• Levi Strauss
  • Niet online
Zeker is het niet, maar heel misschien wel voor familie bedrijf. Ja, telefoon kwaliteit is zeker genoeg, maar ik snap niet waarom ie het omlaag zit te duwen? Hij moet gewoon de beste kwaliteit er uit halen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Levi Strauss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:51:
Zeker is het niet, maar heel misschien wel voor familie bedrijf. Ja, telefoon kwaliteit is zeker genoeg, maar ik snap niet waarom ie het omlaag zit te duwen? Hij moet gewoon de beste kwaliteit er uit halen.
Maar .. wacht even. Het wordt verstuurd over een telefoonlijn, waarom is telefoonkwaliteit niet goed genoeg dan?

• Levi Strauss
  • Niet online
Het zit zo..

Kwaliteit bestand is hoog.
Kwalitiet afspelen is laag.
Telefoon kwalitet is laag.. ik ben bang dat het totaal dan nog lager word dan laag.. Kan ook wezen dat ik dat fout heb, want ik heb het systeem nog niet echt op de telefoon getest. Maar ik begin nu jij het woord "Interactive Voice Response" hebt gezegt, steeds meer programma's te vinden in korte tijd! Bedankt iig!

Verwijderd

Levi Strauss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:51:
Ik zie niet in hoe je over een telefoonlijn een betere kwaliteit dan telefoonkwaliteit verwacht te krijgen?

Als het zakelijk is, kun je ook overwegen de dienst in te kopen. Je kunt bij de KPN gewoon een lijn krijgen waar een systeem aan gekoppeld zit wat kan wat jij wilt. Je 'programmeert' dat systeem dan via VXML (voice-XML).

Dat is misschien gelijk een leuke google tip.. zoeken op IVR of VXML.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Levi Strauss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:57:
Het zit zo..

Kwaliteit bestand is hoog.
Kwalitiet afspelen is laag.
Telefoon kwalitet is laag.. ik ben bang dat het totaal dan nog lager word dan laag.. Kan ook wezen dat ik dat fout heb, want ik heb het systeem nog niet echt op de telefoon getest. Maar ik begin nu jij het woord "Interactive Voice Response" hebt gezegt, steeds meer programma's te vinden in korte tijd! Bedankt iig!
Die kwaliteit wordt niet lager. Of in ieder geval niet veel. De kwaliteit die verloren is gegaan (lees: weggegooid) bij het afspelen zou namelijk door de telefooncentrale ook weggegooid worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Niet helemaal waar. Ik weet zelf uit ervaring dag de kwaliteit van een IVR wel beter kan zijn dan hetgeen door applicaties vaak als 'telefoonkwaliteit' wordt aangeduidt, wat meestal 8Khz 8 bit mono is. Als je ipv. daarvan bv. 12Khz 8 bit mono gebruikt, klinkt het toch beter.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
Misschien kan je beter met fatsoenlijke audio-software de kwaliteit verminderen? Dat geeft misschien wel beter resultaat. Een beetje hetzelfde als het feit dat je beter afbeeldingen op de webserver kan resizen dan door de browser.

• Levi Strauss
  • Niet online
djluc schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 06:42:
Misschien kan je beter met fatsoenlijke audio-software de kwaliteit verminderen? Dat geeft misschien wel beter resultaat. Een beetje hetzelfde als het feit dat je beter afbeeldingen op de webserver kan resizen dan door de browser.
Dat zit volgens mij toch wel iets anders met geluid dan met beeld. Beeld en Geluid past wel bij elkaar maar het zijn hele andere media's. Het ging er gewoon om, dat ik andere software zoek die even veel kan, en misschien nog wel meer opties heeft. Ik zal wel is met een bedrijf contact opnemen, die zelf zo'n applicatie gebruikt, kijken wat hun gebruiken en hoe.
Pagina: 1