Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
"waarmee de software automatisch detecteert wanneer er nieuwe opslagsystemen geïnstalleerd worden en bepaald of daar een reservekopie"
bepaald -> bepaalt
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Moet dit niet: "op korte termijn" zijn?De Valk vertelde tevens dat er op korte nog drie andere themakanalen aan zitten te komen.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
nieuws: Achttien plannen voor themakanalen bij publieke omroep
Het is cabaretiers, met enkelvoudige 't' dus.Harry Kies Producties, het artiestenbureau dat talloze cabarettiers in zijn portfolio heeft.
nieuws: Plannen voor volgende generatie Radeon uiteengezet
Heeft de naam of heet.De mainstreamversie van R520 heeft RV530.
nieuws: Introductie ATi Crossfire mogelijk 24 september
Introductie...Volgens The Inquirer zal de introdctie hiervan echter niet gelijktijdig zijn met die van de Crossfire-moederborden en zullen de eerste systemen dus nog met de huidige Radeon X800-kaarten zijn uitgerust.
Tot zover dit bericht...
1) "Gezien" los kan niet: óf "Aangezien..." óf "Gezien het feit dat..."Gezien de X800 GT over het algemeen net iets beter presteert als de 6600 GT, doet nVidia met de 6800 XT dus een slimme zet.
2) beter presteert dan
Dit moet natuurlijk nVidia zijn. En is producten niet met een c?de ondersteuning voor nVidea-produkten sterk verbeterd
Juist
Phillips
--->
Philips
"Het getoonde model was een eerste ontwerp gericht op de Japans markt."
Japans
--->
Japanse
Belkien
--->
Belkin
reviews: Tweakers.net bezoekt IFA 2005
"grey-to-grey , terwijl de 17"-schermen het moeten doen met een contrastverhouding van 500:1 en en een reactietijd van 8ms of 6ms grey-to-grey. "
grey-to-grey , terwijl
--->
grey-to-grey, terwijl
(spatie weghalen)
en en
--->
en
publikek
--->
publiek
[ Voor 131% gewijzigd door 4AMD op 15-09-2005 08:01 . Reden: Toevoegingen ]
Aangepastfondacio schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:13:
nieuws: GeForce 6800 XT beschikbaar, ATi X800 GTO onderweg
1) "Gezien" los kan niet: óf "Aangezien..." óf "Gezien het feit dat..."
2) beter presteert dan
InderdaadJeldert schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:17:
meuktracker: SpeedFan 4.26
[...]
Dit moet natuurlijk nVidia zijn.
Jawel. Beide puntjes op de i's gezet.En is producten niet met een c?
Aangepast, tnx.Edskes schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:45:
Phillips
--->
Philips
"Het getoonde model was een eerste ontwerp gericht op de Japans markt."
Japans
--->
Japanse
Belkien
--->
Belkin
"grey-to-grey , terwijl de 17"-schermen het moeten doen met een contrastverhouding van 500:1 en en een reactietijd van 8ms of 6ms grey-to-grey. "
grey-to-grey , terwijl
--->
grey-to-grey, terwijl
(spatie weghalen)
en en
--->
en
publikek
--->
publiek
In het artikel wordt vermeld dat de optie beschikbaar wordt op Golf, Golf Plus en Touareg, terwijl in het bronartikel de Touran vermeld staat. En dat is toch best wel een groot verschil. (Golf, Golf Plus en Touran zijn op hetzelfde platform gebaseerd, en de Touareg is een SUV).

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik heb die zin meerdere keren opnieuw gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat er ...als cd één tot en met zes... staat. Misschien kunnen er accenten op de é's van één geplaatst worden, zodat het duidelijk is dat niet het lidwoord 'een' bedoeld wordt?Het systeem kan zes verschillende mappen weergeven als cd een tot en met zes op de radioconsole
En zo is het maar net.
In het geval "een tot en met zes", is er volgens mij evenmin verwarring mogelijk over het lidwoord of telwoord zijn van het woord 'een'. Mochten meer mensen het echt onduidelijk vinden, dan pas ik het wel aan maar vooralsnog laat ik het even zo.Verder is het een achterhaalde basisschoolregel dat 'één' als telwoord altijd klemtoontekens krijgt. Zie Taalunieversum, dat bespaart me weer wat typewerk.
"werden een aantal" --> "werd een aantal"Hiertoe werd met een haakse slijper in de bovenste, zichtbare platter een sleuf gemaakt, en onder die platter werden een aantal extra heldere leds gemonteerd.
Zie de topicstart:Rekcor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:10:
nieuws: Zelfbouwproject: harde schijf 'overklokken'
[...]
"werden een aantal" --> "werd een aantal"
Al moet ik bekennen dat het bepaald niet mijn gewoonte is om van deze constructie gebruik te makenHarm schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:58:
Deze zaken worden regelmatig gemeld maar zijn niet per definitie fout:
(...)
• meervoudsvorm bij 'een aantal ...', 'een x-tal ...' (zie hier en hier);
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Oke, sorry voor de overbodige post. Die eerste 'hier' link doet het trouwens niet bij mij.Zie de topicstart:
Harm schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:58:
Deze zaken worden regelmatig gemeld maar zijn niet per definitie fout:
meervoudsvorm bij 'een aantal ...', 'een x-tal ...' (zie hier en hier);
Is het daarnaast niet mogelijk en handig om de (info in de) topicstart op iedere pagina weer te geven? Of in de mooie rode box die ik nu tijdens het invoeren hierboven zie (met "Waarschuwing: Wat we niet in dit topic willen zien: (...)" erin)
NpRekcor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:47:
Oke, sorry voor de overbodige post.
Foei @ taaldatabankenDie eerste 'hier' link doet het trouwens niet bij mij.
Eigenlijk gaan we ervanuit dat iedereen altijd een topicstart doorneemt voordat 'ie in een topic reageert, maar vooruit: linkje d'r bijgezetIs het daarnaast niet mogelijk en handig om de (info in de) topicstart op iedere pagina weer te geven? Of in de mooie rode box die ik nu tijdens het invoeren hierboven zie (met "Waarschuwing: Wat we niet in dit topic willen zien: (...)" erin)
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ik kan me niet voorstellen dat dat klopt, webwereld suggereerd ook anders Vast een verkeerd overgetikt cijfertje...Anderzijds maakte Sun vorig jaar 4,5 miljard dollar winst, zodat de voorstanders beweren dat Sun het zeker niet slecht doet en Dell zijn borst maar beter nat kan maken.
[ Voor 36% gewijzigd door Luxx op 15-09-2005 14:03 ]
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Verwijderd
Dit moet vast 'GT' zijn. De X800XT heeft namelijk 16 pipelines.Net als de X800 XT heeft de 6800 XT acht pipelines.
Verwijderd
De "upload" moet zijn download, maar als je dat corrigeert staat er twee keer "downloadsnelheid", ik stel het volgende voor: "De gemiddelde verhoging bedraagt zo'n 70%; voor wie nu 2Mbps downloadsnelheid heeft is dat zelfs 110%".De gemiddelde verhoging bedraagt zo'n 70%; wie nu een uploadsnelheid van 2Mbps heeft krijgt zelfs 110% meer downloadsnelheid tot z'n beschikking.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:09 . Reden: artikellink toegevoegd ]
'uploadsnelheid' moet downloadsnelheid zijn.wie nu een uploadsnelheid van 2Mbps heeft krijgt zelfs 110% meer downloadsnelheid tot z'n beschikking.
[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 15-09-2005 17:10 ]
Auteur is op de hoogte gebracht, die mag het even precies uitzoekenLuxx schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:02:
in nieuws: Sun gaat strijd aan met Dell staat dat de winst van SUN 4.5 MLD dollar is.
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat dat klopt, webwereld suggereerd ook anders Vast een verkeerd overgetikt cijfertje...
Check.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:38:
nieuws: GeForce 6800 XT beschikbaar, ATi X800 GTO onderweg
[...]
Dit moet vast 'GT' zijn. De X800XT heeft namelijk 16 pipelines.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:09:
De "upload" moet zijn download,
* Rataplan was even down
Onderzoeksfirma DisplaySearch bericht dat het aantal verkochte OLED-schermen in het tweede kwartaal met 82 procent is gesteven in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
dan -> als[..] meer dan twee keer zo veel dan een dvd-speler.
*edit
zelfde bericht:
Dan is de timing toch juist wél goed? just wandering....De timing van Sony kon niet slechter: de PSP is namelijk vanaf deze maand officieel in Europa verkrijgbaar. In de lounge lagen genoeg PSP's om een groot aantal games uit te proberen, waaronder Ridge Racer en MediEvil Resurrection.
[ Voor 62% gewijzigd door Necrite op 15-09-2005 20:33 ]
Edit: nu ik het weer zie is moet het inderdaad "als" zijn. (goede morgen)
---
Dit is een contaminatie; om het jaar óf elke twee jaar. De eerste is beter.De beurs wordt om de twee jaar georganiseerd
[ Voor 14% gewijzigd door timovd op 16-09-2005 11:44 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De rest aangepast.
[ Voor 16% gewijzigd door RRX op 16-09-2005 00:02 ]
De bovenste vier rijen zijn de nieuwe snelheden van Casema, de onderste vier van Wanadoo. En ja, die zijn best wel identiek jaRRX schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:02:
Ligt het aan mij, of zijn de onderste 4 rijen uit de tabel hier dubbel en zouden dus eigenlijk weg kunnen?: nieuws: Casema en Bbned reageren op snelheidsverhoging KPN ?
Geen spel- of tikfout, maar toch maar geknipt
De benchmarks van deze programma's kunnen naar mijn mening niet sneller afgerond worden, middelseen hogere framerate. Ik zou dus zeggen, dat de benchmarks beter / soepeler verlopen, in plaats van sneller...In 3DMark03 worden dan 10% meer puntjes gescoord, 3DMark05 gaat er 13% op vooruit en ook een Unreal Tournament 2004-benchmark wordt 12% sneller afgerond.
Formulering aangepast.
1027*768
--->
1024*768
(komt een aantal keer voor in de tabel)
Everything is possible, until it's not.
satellite, met dubbel lDe IFA 2005 is net zoals de vorige editie opgedeeld in zes categorieën: Television & Entertainment, Personal Computing & Games, Sound & Car Media, Digital Imaging & Digital Music, Personal Communication en Satelite, Networks & Cable.
Aangepast.'Calfornia Shield Law' mist een 'i'
[ Voor 69% gewijzigd door Polaris op 17-09-2005 07:12 ]
Link naar the Inquirer klopt "onder water" niet, is nu:Het zou volgens The Inquirer, Rage3D, TechSpot en nog een aantal ....
http://www.wacom-europe.c.../index.asp?lang=nl&pdx=10
moet zijn: http://www.theinquirer.net/?article=26228
edit: of misschien wordt deze link bedoeld: http://www.theinquirer.net/?article=26198
[ Voor 13% gewijzigd door de Rochebrune op 17-09-2005 10:15 ]
Dell heeft niets gezegd over hun gebruik van Itanium. Ze stoppen de verkoop / halen 'em uit hun assortiment. Dus /s/gebruik/levering.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
vermoed --> vermoedtSpeurders.nl vermoed dat tot 1 procent van....
Ontwikkeld wordt gelinkt naar http://www.tweakers.net/URLNEC en het Nara Institute of Science and Technology (NAIST) hebben software ontwikkeld die het mogelijk maakt....
'Het bedrijf wil het in gestelde vertrouwen niet beschamen, aldus Job van Dijk, directeur van ROUTE 66.'
Waar is het vertrouwen in gesteld?
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Op nieuws: Dell gaat laptops met Mandriva-Linux leveren in Frankrijk verwijst de link "geldproblemen" naar de tweakers homepage. Is dat een verbrogen boodschap ofzo
Moet die titel niet als volgt luiden ? : Drie ATi's getest: 'X800 GT is tijdelijk nVidia-killertje'Drie ATi's getest: 'X800 is tijdelijk nVidia-killertje'
[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 18-09-2005 22:15 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Staat onderaan nog een "." (punt) onderaan, zielig alleen
"dezelfde identieke" lijkt mij dubbelopAls beide Opterons over dezelfde identieke geheugenmodules beschikken...
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Dat lijkt inderdaad zo, maar (volgens mij) is dat niet zo. Voor één keer dual-channel zijn twee identieke modules nodig. Voor twee keer dual-channel in deze configuratie voor voor processor 1 dezelfde modules nodig als voor processor 2. Verwarrend, zeker, maar ik zie geen andere manier om dit kort en bondig uit te leggen dan door te spreken over 'dezelfde identieke'. Alternatieven zijn niettemin welkom.blobber schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:31:
nieuws: AMD-werkstation met twee dual-coreprocessors getest
[...]
"dezelfde identieke" lijkt mij dubbelop
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Yikes! Fixed.Edskes schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:51:
specifcaties
Tja, moeilijk...Twee gelijke sets identieke modules ofzo?quinone schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:37:
[...]
Dat lijkt inderdaad zo, maar (volgens mij) is dat niet zo. Voor één keer dual-channel zijn twee identieke modules nodig. Voor twee keer dual-channel in deze configuratie voor voor processor 1 dezelfde modules nodig als voor processor 2. Verwarrend, zeker, maar ik zie geen andere manier om dit kort en bondig uit te leggen dan door te spreken over 'dezelfde identieke'. Alternatieven zijn niettemin welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 19-09-2005 18:27 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
De link onder CDex bevat de link "URL" wat resulteert in http://www.tweakers.net/URL
De correcte link is http://cdexos.sourceforge.net/
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Taart voor SWINX. Bedankt!SWINX schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:42:
nieuws: Artiesten helpen kopieerbeveiliging te omzeilen
De link onder CDex bevat de link "URL" wat resulteert in http://www.tweakers.net/URL
De correcte link is http://cdexos.sourceforge.net/
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Verder hebben standaard bureauprogramma’s maar weinig baat van bij de 64-bits extensies in de processors.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Aangepast
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
WMV...de encodering van MPEG-4 en WME-bestanden geen omgeving waarin het rekenpotentieel van de twee Opterons tot hun recht komt.
- er werd eerder gesproken over 2x 875.Het eerste cijfer geeft hierbij dit aantal aan. Beide op 2,2GHz werkende Opteron 275-processors
Die e hoort daar geloof ik niet....Hiermee wordt de 'dynamic day/night cycle' gedemonstreerde met enkele niet onaardige beelden wanneer het zonlicht op het water reflecteert.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Die Opterons laat ik dus even zo staanmaar deze presteren in een dual-processorconfiguratie identiek aan de Opteron 275
[ Voor 88% gewijzigd door Yoeri op 20-09-2005 11:32 ]
inb -> inGould werd inb 1920 geboren in het New Yorkse Manhattan.
Ik snap de verwarringsfactor in deze, maar ik heb dit bewust als dusdanig gedaan. De Opterons worden gebruikt als 275's (namelijk dual), niet als 875's. Ook in het originele artikel worden de twee 875's aangeduid als 275's, en dat komt de duidelijkheid zeker ten goede. Het gevaar is namelijk dat als je spreekt over 875's, je ook kan denken dat er sprake is van meer dan twee Opterons, wat pertinent onjuist is in deze testconfiguratie.PcDealer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:43:
nieuws: AMD-werkstation met twee dual-coreprocessors getest?
[...]
- er werd eerder gesproken over 2x 875.
gefikst
nieuws: Videobeelden engine met DirectX 10-API in actie vertoond
[ Voor 6% gewijzigd door Mizitras op 20-09-2005 18:38 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
-SpectaculairderDit in het kader van FIA's streven de wedstrijden specatulairder te maken voor het publiek. Een verlaging van de neerwaartse druk maakt dat de racewagens in bochten bij lagere snelheden over de wielen gaan glijden,
-over het asfalt gaan glijden of op de wielen gaan glijden. (lijkt me)
Ik heb geen sig.
Idd. Aangepast.
Goede vraag. Ik zet een joker in, en geef de vraag door aan de schrijver dezes. Bedankt!-over het asfalt gaan glijden of op de wielen gaan glijden. (lijkt me)
Licentietype: Freeware
Volgens de website wordt Paint.NET vrijgegeven met de MIT licentie, naar mijn weten betekend dit dat het opensource is toch? Alles behalve Freeware lijkt mij.
Dat woordje "een" mist.InfoCard is een digitaal identiteitscertificaat dat het mogelijk maakt op een veilige manier de identiteit van een bezoeker via de browser aan een website door te geven.
Een auto die de grenzen van zijn wegligging gaat overschrijden, wat wil zeggen dat de banden hun 'grip' op de weg verliezen, kan over de voorwielen gaan schuiven (onderstuur), over de achterwielen gaan schuiven (overstuur), of over alle vier de wielen ((vierwiel-)driften). Ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt het in het autowereldje wel degelijk als zodanig uitgedrukt. Ik heb glijden vervangen door schuiven, alhoewel dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Beiden kom je namelijk tegen in teksten over onder- en overstuur, ook wel voor- en achterwielslip genoemd.KurriKlown schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:43:
nieuws: Sponsoring Formule 1-renstal McLaren door Intel uitgesteld
[...] -over het asfalt gaan glijden of op de wielen gaan glijden. (lijkt me)
Idd. Aangepast. Bedankt!Bergen schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:50:
nieuws: Microsoft overlegt met Firefox en Safari over InfoCard
[...]
Dat woordje "een" mist.
Na de lancering van Windows Vista gaat de Microsoft-veteraan, die mee verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van alle Windows-versies tussen Windows 98 en Windows Vista, namelijk met pensioen.
mee --> mede ?
|_____vakje______|
Microsoft reorganiseert voor betere concurrentiepositie
Woensdag 10:30 - Drie jaar nadat Ballmer de transparantie wilde vergroten door zeven afdelingen in het leven te roepen bij Microsoft, wordt dit aantal teruggebracht naar drie. Door middel van een reorganisatie wil Microsot beter kunnen concurreren met Google, Oracle en Linux.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
moet een zijn.Todd bevestigde dat de EC aan aantal (...)
[ Voor 18% gewijzigd door Mercarra op 21-09-2005 12:41 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Aans
U heeft gelijk. Ik heb de licentie aangepast.prodoc schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:48:
Paint.NET 2.5 alpha 3
Licentietype: Freeware
Volgens de website wordt Paint.NET vrijgegeven met de MIT licentie, naar mijn weten betekend dit dat het opensource is toch? Alles behalve Freeware lijkt mij.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
pietje63 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:20:
plan: Augustus/September 2005 changelog --> news.tweakersnet --> news.tweakers.net
Het is in elk geval gefixed
[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 21-09-2005 15:46 ]
Is het niet 'het keyboard' ?Als het meezit zal de 205Pro PC keyboard in het eerste kwartaal op de markt komen (...)
http://www.vandale.nl/opz...nboek/?zoekwoord=keyboard
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Lichtgevoelligheid is uit te drukken in diafragma getallen, maar dat geef je dan weer als f/(getal) en niet zoals het er nu staat, (getal)F.
Dus de maximale diafragma opening loopt over het zoombereik terug van f/2,8 naar f/3,7.
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
- Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).