Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
De Nederlandse distibuteur van WordPerfect, Interdata, heeft nu zelf het heft in handen genomen:
Maar gewoon los schrijven?In dat laatste geval kost de module € 29,75 exclusief BTW.
PcDealer schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:15:
nieuws: Nieuwe kans voor Nederlandse WordPerfect
[...]
Maar gewoon los schrijven?
Wat we niet in dit topic willen zien:
* Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
* Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
...
Dus? Er wordt een Euroteken bedoeld, maar niet weergegeven en het is geen plaatje.
Perfect.Harm schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:42:
Ik zie het euroteken wel, maar als jij het niet ziet dan gaat er iets niet goed met de karakterencodering. Hoe dan ook, je zou het nu wel moeten zien, omdat er nu gewoon 'euro' staat. Verder is die andere spelfout ook aangepast.
camperende --> kamperende, het hele werkwoord is natuurlijk kamperenWhat The Hack?
Het grootste deel van het terrein van What The Hack wordt ingenomen door tenten van camperende bezoekers.
en zo is het voorspeld!
maar wat hem door Cisco werd verboden.
verboden linkt naar "http://tweakers.net/38276" ipv nieuws: Cisco-klokkenluider zal voortaan zijn mond houden
De Opteron 250 HE kost 851 dollar pers tuk bij afname van duizend stuks, de Opteron 850 HE gaat over de toonbank voor 1514 dollar per stuk bij aankoop van duizend stuks.
Het vette deel moet zijn: per stuk.
Grtz
nieuws: Nieuwe features van Gnome 2.12 besproken
Misschien op te vatten als een suggestie voor andere stijl, maar vind het niet zwaar genoeg om een ander topic te openen hierover.
Het gaat eigenlijk om de eerste zinnen:
Het is in goed Nederlands interessantste en opvallendste, de bovenstaande methode voor vermeerdering is voor onmogelijke woorden correct, maar aangezien je ook steeds meer dingen leest als meest mooi en meest lelijk erger ik me tegenwoordig nogal aan die direct uit het Engels overgewaaide woordconstructie... Helaas trappen zelfs collega's van me die afgestudeerd Neerlandicus zijn er zelfs in...... een overzicht gemaakt van de meest interessante wijzigingen die deze release met zich mee brengt. De meest opvallende verandering in Gnome 2.12 is het nieuwe standaardthema genaamd Clearlooks.
[/seksuele gemeenschap met kleine kriebelende beestjesmodus]
Vrijwel iederen leest er overheen, maar als je er een keer op gewezen word valt het op dat dit steeds meer gebezigd word. Ook in bijvoorbeeld NOS-journaal...

Verder goed stukje trouwens!
[ Voor 2% gewijzigd door Savantas op 01-08-2005 14:02 . Reden: typo verbeterd ;) ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Savantas: da's nou typisch iets wat in een apart topic hoort
[ Voor 99% gewijzigd door Rataplan op 01-08-2005 14:05 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Sorry

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
En zoals ik al zei: Ik vind het niet echt nodig een apart topic hieraan te wijzen... In reacties worden meestal veeeeel grotere fouten (als dit al een fout is...) en slordigheden gebezigd!
"Ook regende het zaterdag overdag en zondag veel, wat tot gevolg had dat veel bezoekers zondagochend al vertrokken."
zondagochend
--->
zondagochtend
reviews: What The Hack afgesloten
"Een deel ... aanwezige journalisten tijdens het evenement werkte samen en publiceerde regelmatig nieuws en artikelen over dingen die tijdens het evenement plaatsvonden en interessant waren voor de bezoekers."
...
--->
van de
[ Voor 44% gewijzigd door 4AMD op 01-08-2005 19:08 . Reden: Toevoeging ]
...die door middel van hoofdserver verbinding maken? onder vuur gelegen...In het verleden hebben netwerken die door middel van hoofdserver onder vuur gelegen van anti-piraterij-organisaties en muziek- en filmmaatschappijen vanwege de mogelijkheid om illegale bestanden te verspreiden.
Er mist "een" tussen diende en klacht.Adobe diende klacht in...
Kon je ook zelf fixen, toch?polaris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:31:
nieuws: Ook FBI mengt zich in Cisco-zaak
Er mist "een" tussen diende en klacht.
Alles aangepast iig
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Het is toch "een zaak aanhangig maken" bij de rechtbank? Ofwel:Zij benadrukt ook dat Lynn niet aangeklaagd is en dat er nog geen zaak hangende is bij de rechtbank.
- Zij benadrukt ook dat Lynn niet aangeklaagd is en dat er nog geen zaakaanhangig gemaakt is bij de rechtbank.
http://www.vandale.nl/opz...nboek/?zoekwoord=hangende
http://www.vandale.nl/opz...boek/?zoekwoord=aanhangighan·gen·de (vz.)
1 tijdens
aan·han·gig (bn.; alleen pred.)
1 in overweging of behandeling => onafgedaan, sub judice
[ Voor 2% gewijzigd door PcDealer op 02-08-2005 10:50 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Volgens mij is dit niet goeie nederlandsOok FBI moeit zich in Cisco-zaak
mengt zich in
of
bemoeit zich met
edit:
sowwy, moeien in bestaat wel.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 10:55 ]
Ik kan jouw posts niet editen, hoor. Alleen die van mezelf.Yoeri schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:39:
[...]
Kon je ook zelf fixen, toch?
Alles aangepast iig
Moet tussen 'informatie' en 'gedeeld' niet 'die' ? Dus;Daarbij is Freenet zo opgezet dat het praktisch onmogelijk is om gebruikers te traceren of de informatie gedeeld wordt te controleren.
Daarbij is Freenet zo opgezet dat het praktisch onmogelijk is om gebruikers te traceren of de informatie die gedeeld wordt te controleren.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
policy's -> policies (denk ik)Ook is Network Access Protection geïntegreerd, waarmee systeembeheerders via policy's bepaalde veiligheidsmaatregels kunnen afdwingen op computers die het netwerk binnenkomen.
Gezellig hoor een ergonomische muis en een staartmuis. Maar of dat nou een ideale combinatie is voor mensen die het blind typen beheersen?In het verleden hebben we het workstation vergezeld laten gaan van een ergonomische muismet een staartmuis. Hoewel dat een ideale combinatie is voor mensen die het blind typen beheersen, zal de meerderheid van de gebruikers prettiger werken met een normale toetsenbordlayout.
Ok, ik twijfelde al... tnxSteve schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:51:
In het Engels wel, in het Nederlands niet. We schrijven ook baby's en niet babies. Voor een Engels leenwoord gelden gewoon de Nederlandse meervoudsregels.
De staartmuis is inmiddels in gezelschap van een ramplanknovice.tweaker schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:04:
Gezellig hoor
"in grote getale" moet volgens mij "in groten getale" zijn.
Analoog aan "Te allen tijde"
zie ook: http://www.onzetaal.nl/advies/getale.htm
Overigens komt volgens Google 'in grote getale" 28000 keer voor, en "in groten getale" 20000.
Veel mensen hebben moeite met deze constructie lijkt het.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Ik betwijfel enigszins of de analogie opgaat, maar je hebt wel gelijkbartware schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:49:
"in grote getale" moet volgens mij "in groten getale" zijn.
Analoog aan "Te allen tijde"
Het moet detailhandel zijn, L vergeten dus.Het Hoofdbedrijfschap Detaihandel publiceert deze cijfers in het Jaarboek Detailhandel.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
niks schokkends, maar in meuktracker: Xen 2.0.7 staat "voorheen bekent als Vanderpool," mag bekend worden.
Verwijderd
In de titel staat Introductieprijs en datum Xbox 360 gelekt, maar het lijkt mij dat dat Introductieprijs en -datum Xbox 360 gelekt moet zijn.
"Update: de afbeelding die oorspronkelijk bij dit artikel stond en die afkomstig was van de pagina's van NLCW, blijkt het intellectueel eigendom te zijn van Vision*R uit het Belgische Mechelen. Het origineel is eerder dit jaar voor een Belgische campagne door het bedrijf ontwikkeld. Een woordvoerder van VisionR verzekerde ons dat NLCW de afbeelding zonder toestemming van het bedrijf heeft gebruikt en verzocht ons het beeldmateriaal te verwijderen. Eenzelfde verzoek zou uiteraard ook uitgaan naar de NLCW. Die organisatie bleek vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar."
VisionR ---> Vision*R
nieuws: NEC komt met nieuwe reeks laptops
"NEC heeft vandaag een nieuwe lijn notbooks geïntroduceerd."
notbooks ---> notebooks
[ Voor 12% gewijzigd door 4AMD op 04-08-2005 17:29 . Reden: Toevoeging ]
...want dat had iemand anders al gedaan
onderaan:
bemoeit -> bemoeidTot op heden heeft Apple zich niet bemoeit met ...
GefikstEegee schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:51:
nieuws: Intel-Mac ontwikkelsystemen bevatten geen DRM-chip
onderaan:
[...] bemoeit -> bemoeid
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Everything is possible, until it's not.
Excell -> ExcelGecombineerd met het comprimeren van tekst en Excell-bestanden.
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Deze reactie : http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1366013
en
Internetadapter?een 802.11b/g draadloze internetadapter

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Is http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1366189 vind ik ook interessant

Nee, niet Internetadapter, internetadapter. Da's heel wat andersInternetadapter?
Toch maar ethernetadapter van gemaakt
Het is geen videokaart en ook geen gpu versneller
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tot zover de technische mumbo-jumbo, feit blijft dat een GPU niet bedoelt is voor physics en dus versnelt die physics kaart dus ook geen GPU werk (het zorgt er dus niet voor dat polygonen sneller getekend worden). Dat het wel kán op de GPU is bijzaak, je kunt ook de hardware soundmixer gebruiken (in zeer beperkte mate), maar niemand die beweert dat het ook je geluidskaart versnelt
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2005 16:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
*botte bijl hanteren doet*
..de afgelopen week etc.Zo hebben de Foo Fighters de afgelopen hun beste verkoopsweek ooit gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 05-08-2005 17:41 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Da's inderdaad geen spelfout. Even een apart topic openen graag, de devvers lezen hier doorgaans niet mee.Sphere- schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:09:
geen spelfout maar "Linspire geïntroduceerd op scholen in Indiana" staat op de frontpage in een ander font dan de andere titels
Nadat je even control-F5 hebt gedaan, natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 05-08-2005 20:13 ]
- opnemenVersatel zal er alles aan doen om de klanten te helpen en zal zelf contact op[.]emen met klanten waarvan het bedrijf weet dat er problemen zijn.
De link naar Force10 gaat naar een site over allerhande kookspullen, de juiste URL moet zijn: http://www.force10networks.com/
Ik weet dat we regelmatig Engelse woorden gebruiken in het Nederlands, doe ik zelf ook, maar dit in een nieuwsbericht valt wel nogal op.Wel zullen een aantal employees overgeplaatst worden
"van" tussen gegevens en e-mail?zoals bijvoorbeeld bij het recente voorstel voor het opslaan van alle gegevens het e-mail- en surfgedrag van burgers
niet zeker isIn de afsluitende speech van organisator Rop Gonggrijp, werd duidelijk dat het nog helemaal niet zeker hoe het evenement er over vier jaar uit zal zien.
[ Voor 48% gewijzigd door Mentalist op 06-08-2005 18:26 ]
Moet het geen milliseconde zijn ipv miliseconde?De maximale snelheid die wordt ondersteund volgens de specificaties is meer dan 127 centimeter per seconde (50" per seconde) waarbij de reactiesnelheid één miliseconde bedraagt.
Employé is prima Nederlands, het meervoud is alleen verkeerd gespeldW3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:11:
Ik weet dat we regelmatig Engelse woorden gebruiken in het Nederlands, doe ik zelf ook, maar dit in een nieuwsbericht valt wel nogal op.
De rest is aangepast.
En zo leer ik weer een nieuw woordjeRataplan schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:16:
[...]
Employé is prima Nederlands, het meervoud is alleen verkeerd gespeld
nader -> nadereEen overvliegend vliegtuig op donderdag bijvoorbeeld bleek bij nader inspectie waarschijnlijk een AWACS, wat uiteraard op de nieuwspagina verscheen met het evenement met het advies dat dit eventueel een mooi moment zou zijn om een helm van aluminiumfolie uit de kast te halen.
met -> van
Er zit behoorlijk wat ruimte tussen de verschillende woorden hier.De agenten waren van de unit computercriminaliteit noord-oost Nederland en hielden zich tijdens het evenement uitsluitend bezig met eventuele
Ik weet niet of dit een layout of tekst issue is. Toch maar hier geplaatst.
[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 07-08-2005 19:09 ]
Fixed.
Dat is geen layoutissue in de zin van 'er is iets kapot aan de vormgeving van de site', maar ook geen tikfoutje: het is domweg het gevolg van een lang woord in combinatie met een plaatje. Het woord 'computercriminaliteit' kan en mag niet 'hard' worden afgebroken, over 'zacht' afbreken heeft de industrie al jaren ruzie en dus wordt er ruim uitgevuld. Niets aan te doen.Er zit behoorlijk wat ruimte tussen de verschillende woorden hier.
Ik weet niet of dit een layout of tekst issue is. Toch maar hier geplaatst.
3400+ ->3800+Bij een 3ds max-rendertest moet de 3400+ de Extreme Edition nog voor laten gaan, maar bij een render in LightWave 8 boekt de nieuwe dual-core van AMD weer ruim twintig procent voorsprong;
Het linkje dat bij "lanceerde" staat bevat een <br /> achteraan. Daardoor krijg je de error: 'Deze pagina wordt niet verder gegenereerd door de foutieve aanroep.'.
That hardly is a typo. Foei!Charango schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:30:
nieuws: Cisco overweegt Nokia te kopen
Nokia is Fins, niet Zweeds.
Maar gegeven een barrage aan offtopic FP-postings, twee meldingen via ICQ (terwijl ik het artikel niet eens geschreven heb) en het feit dat het echt ontzettend Fins is, ga ik het toch maar even aanpassen.
Tweede alinea, onderaan staat het woord rechen, moet natuurlijk rechten zijn.
Met dit programma kan een verbinding naar een andere computer binnen een netwerk of over het internet worden gemaakt, en kan deze computer worden bestuurd alsof je er zelf achter zit.
oid
Verwijderd
--> Task Management(...)Task Managemen(...)
nieuws: Online games platform voor handel
Ook al door iemand op de FP gemeld,het is World of Warcraft(...)Blizzard Entertainment, uitgever van World of Warcrafts, heeft inmiddels al actie ondernomen tegen zo'n duizend spelers.(...)
VMware gaat broncode delen met andere bedrijven
En in hetzelfde stuk:Dell zal binnen enkele weken een gamecomputer introduceren die voorzien is van twee nVidia nForce videokaarten in SLI-opstelling...
Het lijkt me dat dat 2 GeForce kaarten zijnDe nForce SLI x16 van nVidia is weliswaar niet nieuw, maar de XPS 600 is
[ Voor 20% gewijzigd door AtleX op 08-08-2005 16:13 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
De XPS 600 wordt geleverd met met twee nVidia 7800GTX-videokaarten, een 3,8GHz Pentium 4-processor...
- in ?Vorige zomer daalden de geheugenprijzen fors waardoor SanDisk op vier dagen tijd maar liefst dertig procent beurswaarde verloor
Nee hoor, 'op' is ook goed: als een auto 1 op 4 rijdt hoor je ook niemand klagen.
Ja, over de benzineprijzen, ja
moet zijn: naar alle waarschijnlijkheid.MAME, de Multiple Arcade Machine Emulator, is bijgewerkt naar versie 0.99b, naar aller waarschijnlijkheid de laatste versie voorde magische 1.00-release.
[ Voor 10% gewijzigd door fondacio op 08-08-2005 20:36 ]
Desondanks is het wel enigzins een belgische constructie die in NL afaik niet gebruikt wordtRataplan schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:35:
[...]
Nee hoor, 'op' is ook goed: als een auto 1 op 4 rijdt hoor je ook niemand klagen.
Ja, over de benzineprijzen, ja
Check your knowledgeHielko schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:26:
[...]
Desondanks is het wel enigzins een belgische constructie die in NL afaik niet gebruikt wordt.
- en mocht je twijfelen over wat er met 'vaste' wordt bedoeld, lees daar dan maar 'gegeven'; de verhouding tijd-verlies lag in het desbetreffende artikel gewoon vast. Heeft, afaik, niks met Belgen te maken.op
voorzetsel
2
ter uitdrukking van een vaste verhouding
context:
één op de duizend
En die meukpost heb ik dan ook maar even aangepast.
Wel --> WelkVan wel metaal de nanowires precies zijn gemaakt, is nog niet bekend.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
"van welk metaal de nanowires precies zijn gemaakt, is nog niet bekend."
Verwijderd
*ff te laat mee*
hiernaar of is het een onderzoek dat volgt op het genoemde?Het onderzoek hierna
asjeblief
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 21:10 ]
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
in nieuws: Spectaculaire beursgang Chinese zoekmachine... dat het Baidu geheel over zou kunen nemen.
(Moet kunnen zijn)
India is bivoorbeeld een van de snelst groeiende telefoonmarkten.
bijvoorbeeld
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
De FFII laat echter weten dat de uitspraak waarrond de hele heisa ontstond - 'Zuck und Nepp
'waaromheen' klink logischer
/edit
Nog een in hetzelfde artikel:
die al laten weten heeft de organisatie te steunen als Nutzwerk blijft moeilijk doen.
heeft laten weten
[ Voor 35% gewijzigd door BoAC op 09-08-2005 11:40 ]
Waaromheen klinkt volgens mij veel meer als een plaatsbepaling (waaromheen loop je nu?). Niet aangepast dus, 't is niet fout zoals het er staat ookBoAC schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:38:
nieuws: Nutzwerk laat servers FFII afsluiten
De FFII laat echter weten dat de uitspraak waarrond de hele heisa ontstond - 'Zuck und Nepp
'waaromheen' klink logischer
fix ik wel even/edit
Nog een in hetzelfde artikel:
die al laten weten heeft de organisatie te steunen als Nutzwerk blijft moeilijk doen.
heeft laten weten
Het is HyperThreadingHyperTreading-mogelijkheden
electronica(fabrikanten) --> elektronica(fabrikanten)Nieuwe EU-wetgeving leidt bij diverse electronicafabrikanten tot hectische dagen, zo meldt BusinessWeek.
[...]
Een belangrijke oorzaak hiervan is de complexe samenstelling van electronica.
Een goede grap mag vrienden kosten.
"(...) en een laatste patent over het opstarten van op een optische schijf. "
van op ---> vanaf
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
- Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).