Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:50:
Ik ben er al een tijdje naar aan het zoeken, maar concrete providers heb ik niet gevonden. Weet iemand hoe aan een redelijk snel internet (10mbit upstream of hoger) te komen en hoe duur dit is? Ik woon in het centrum van Groningen. Ik draai een server thuis (8mbit/1mbit ADSL op het moment), maar eigenlijk is het geen doen. Ik denk er ook over om een server in een datacenter te zetten, maar snel internet thuis zou wel zo makkelijk zijn.
bvd, n!tro
Een hoge upload vindt je niet zo makkelijk voor weinig.
Misschien kun je beter een server in een datacenter zetten, colocation is een mogelijkheid, je neemt je eigen server (kant en klaar of bouwpakket die je hebt samengesteld) en zoekt een colocation provider. Dan heb je meestal een snelle verbinding (100 Mbits) up/down.
Je betaald dan wel voor het dataverkeer, dus het ligt er maar net aan wat je aan verkeer wilt verplaatsen ....
Ik heb zelf een server draaien in Redbus Interhouse, dit kost ca 17 euro/maand incl 25 GB dataverkeer. Meer kan ook maar kost uiteraard ook meer.
Voordeel is dat de server altijd bereikbaar is voor iedereen en je geen herrie in je huis hebt