Toon posts:

Wie kan een compu bouwen met meerdere tv-outs

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil drie beamers aansturen via tv-out (jaja, via tv-out). Ze moeten allemaal een andere website tonen. Kan dit? En zo ja, hoe krijg ik dit zo goedkoop mogelijk voor elkaar?

Ideetje: Ik koop 3 pci videokaarten (bijv ATi Radeon 9000 Serie / Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD (Retail)) en hoop dat die tegelijk kunnen gaan werken incl. tv-out.

Maak ik een kans?

Iemand een beter idee?

Dank!

Verwijderd

TVout, en een website tonen? kan je dat niet veel beter met vga doen? triple head? tvout is niet te lezen man

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer het eens, zoek eens op internet naar de mogelijkheid voor het aansturen van meerdere videokaarten onder windows (ook hier op GoT genoeg over te vinden).
Ik kan wel weer hele lappen tekst gaan neergooien over het lezen van FAQ's en het gebruiken van de search, maar goed.
Windows XP kan tot ik meen 8 videokaarten, of in ieder geval 8 onafhankelijke monitoren aansturen.
Zou dus mogelijk moeten zijn, staat denk ik ook wel in de FAQ van dit forumgedeelte.

Verwijderd

Topicstarter
jaja, via tv-out. De website bestaat uit een aantal foto's en helaas kom ik vanwege de kabels van de beamers niet om tv-out heen.

• Brede P
Schiet me ineens te binnen trouwens.
Waarom 3 PCI kaarten? Ik neem toch aan dat het systeem wel dusdanig modern is dat er toch ook wel een AGP slot of PCI-Expres slot in zal zitten?!?

Edit:
Als dat niet het geval is, denk ik niet dat die PC het leuk gaat vinden om 3 videokaarten tegelijk aan te sturen, al helemaal niet als ze alledrie verschillende beelden moeten weergeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Brede P op 05-07-2005 23:40 ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:38:
jaja, via tv-out. De website bestaat uit een aantal foto's en helaas kom ik vanwege de kabels van de beamers niet om tv-out heen.
Betekend dit dat de beamer geen VGA input heeft, of dat je geen VGA kabel hebt die lang genoeg is? Want als je geld hebt voor meerdere beeldkaarten dan kun je ook zeker wel een lange VGA kabel betalen ;)

Als het even kan zou je toch echt moeten proberen om het via VGA te doen want via S-video is gewoon brak. Alleen voor een beetje film kijken kan je met S-video uit de voeten. Maar zodra je websites, menus of andere meer gedetailleerde zaken wilt laten zien stelt het flink teleur.
BredeP schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:39:
Als dat niet het geval is, denk ik niet dat die PC het leuk gaat vinden om 3 videokaarten tegelijk aan te sturen, al helemaal niet als ze alledrie verschillende beelden moeten weergeven.
Dat is geen enkel probleem hoor. Je kan je hele PC vol hangen met beeldkaarten en je kan ze allemaal prima tegelijkertijd gebruiken :) Of het slim is om te doen is een ander verhaal in dit geval. Een beeldkaart met 3 uitgangen zoals bv die van Matrox zijn dan toch wat prettiger om mee te werken.

[ Voor 51% gewijzigd door Blorgg op 05-07-2005 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het leek me wel zo handig om allemaal dezelfde videokaarten te hebben, ik denk dat dat de betrouwbaarheid ten goede komt. En aangezien performance niet van belang is (tis maar voor paar plaatjes laten zien) is PCI dan de beste keus. Ook moet de pc heel goedkoop zijn, dus die heeft straks waarschijnlijk wel agp maar geen pci-e. Vandaar.

En in de zaal waar ik het moet installeren zijn 6 beamers via het plafond met composiet kabels aangesloten, en die gaan ze helaas niet vervangen voor vga. Dus jaja, via tv-out.

Ik ben bang dat als ik zomaar kaarten erbij ga prikken, ik niet i een menu kom waarin ik per kaart kan aangeven dat ie z'n kanaal ook via z'n tv-out moet uitzenden. En ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen forceren. Iemand anders wel? thx.

• Brede P
Heb je er al eens op gezocht. Er is echt heel veel over dit soort dingen te vinden op internet.
Is het overigens geen optie om 3 hele goedkope PC's naast elkaar te planten en die ieder apart iets aan te laten sturen? Scheelt een boel werk, bij uitval doen in ieder geval 2 van de 3 beamers het dan nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb er flink op gezocht. Over multi-monitor is genoeg over te vinden, maar multi-tv-out is nogal exotisch, en helaas komt dat niet op hetzelfde neer aangezien vga-weergeven niet automatisch betekent dat ie ook tv-out kanaal meestuurt. Zelfs over tv-out-forceren heb ik hier en daar iets gelezen over custom-geschreven drivers met force-tv-out opties enzo, maar dat weer gecombineerd met multimonitor zie ik nergens. That's why I called in the Tweakers...

• Blorgg
  • Niet online
Als je een ATI en een Nvidia kaart in een PC zet heb je voor elke kaart een aparte functie om de TV-out aan te zetten. Maar als je 2 ATI of 2 Nvidia kaarten gebruikt kan je denk ik niet via de driver menus beide TV uitgangen apart aansturen. Wellicht dat hier software voor is om dat wel te doen maar dat zou ik zo snel niet weten.

Ik denk dat een rondje google je hier zonder problemen verder antwoord op moet kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Blorgg, als dat zo is, ben ik daar al erg mee geholpen. Drie is leuker, maar met twee tv-outs valt zeker te werken. Dus ben ik nu erg nieuwsgierig of dit inderdaad een oplossing is. Weet je (of iemand anders) zeker dat je met een ATI kaart en een NVIDIA kaart beide TV-outs kan aanzetten (is het tijd oim naar de winkel te stappen met een 'het is opgelost'-idee) of is het eigenlijk niet meer dan een educated guess?

• Blorgg
  • Niet online
Blijft altijd gokken totdat iemand het geprobeerd heeft en er over verteld ;)

Heb je anders ook al eens naar de kaarten van Color Graphic gekeken? Die hebben kaarten met daarop 4x TV-out. Op hun website staan voornamelijk de nieuwe (lees: dure) kaarten. Maar ze hebben in het verleden ook kaarten gemaakt met daarop meerdere Savage 4 cores die ook meerdere TV schermen konden aansturen. Wellicht dat je die nog 2e hands op ebay kan vinden.

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Tja, ik heb d8 ik redelijk wat ervaring met beamers en tv-out's door mijn werk als VJ.
Maar dit is wel een lastige kwestie.

Het meest eenvoudige is naar mijn mening:
3 dezelfde pci kaartjes met daaraan 3 VGA>Video converters. B)
Dan zou je voor ong. 200 Euro klaar zijn . . .

Succes! :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, ik heb er flink op gezocht. Over multi-monitor is genoeg over te vinden, maar multi-tv-out is nogal exotisch
Hoezo? Je maakt zaken lastiger dan ze zijn. TV-out is alleen een lage kwaliteit videosignaal, 720x576 op 50Hz interlaced. Als je 3 kaarten met TV-out hebt, dan maakt het geen zak uit of ze een fatsoenlijk signaal op VGA danwel een brakke op TV-out geven.

Verder is de opzet van deze topic niet bepaald conform GoT policy - op GoT helpen we elkaar, maar om "wie kan ... voor me doen?" te vragen is niet de bedoeling. Jij zult het toch echt zelf moeten doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.