Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Frosted white plexi

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb een CM gezien waar iemand frosted white plexi had. dit zag er wel mooi uit, en ben van plan dat materiaal ook te gebruiken. maar is dit hetzelfde als melkwit plexiglas of opaal (lichtdoorlatend xx%) ? iemand enig idee ?

de casemod was hypercube.

hier een linkje:

Klik

heb diegene al een mailtje gestuurd tijdje geleden, maar helaas geen antwoord.

dat witte plexi kan je ledjes achter plaatsen en dat geeft dan wel een mooie glow ipv een dikke bundel. ik heb op de site van vink ( http://www.vinkkunststoffen.nl/ ) een monster aangevraagd om te kijken wat erop lijkt. maar helaas antwoorden ze niet (dus geen zaak om te bestellen). iemand anders nog een idee van hoe het in het nederlands zou zijn ?

bij vink was er opaal plexi, dat leek er het meeste op. helaas versturen ze geen monsters meer anders had het makkelijker geweest.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Pak plexiglas en ga schuren met schuurpapier :Y)

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
verder iemand anders nog ideeen ? want plexi schuren vind ik niks, dan krijg je niet het effect.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Plakfolie.

Je hebt van dat ondoorzichtige plakfolie voor op ramen. Dat werkt ook prima op plexiglas. (afhankelijk van welke soort je hebt) --> Gewoon je plexi natmaken en dan dat spul erop plakken. Kan je ook nog in knippen ed. dus dan een logo maken ofzo is dan een eitje. ;)

Ik heb thuis nog 2 rollen liggen en we hadden het bijna gebruikt bij de aqua pc. Thuis hebben we het op het raam van de douchecabine, op het douchecelraam (ruitjes) en op het raam in de woonkamer een strook van 40 cm.

[ Voor 29% gewijzigd door Robertstoppels op 06-07-2005 12:35 ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Plakplastic lijkt me een goede optie.

Goede zaak voor plexi: ABC plastics in A'dam. Weet niet of ze aan monsters doen...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
plaklastic.. nee het is niet voor een window. het moet gewoon spierwit zijn :) waar ik kleine gaatjes er half inboor, en daar een LED in vast maak. zodoende zie ik lichtgevende vlekken. het is dat ik mijn bays ga afsluiten. ik zal wel ff een schetsje maken. straks een editje.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

Soul__assasin

de Belbelg

Robertstoppels schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:34:
Plakfolie.

Je hebt van dat ondoorzichtige plakfolie voor op ramen. Dat werkt ook prima op plexiglas. (afhankelijk van welke soort je hebt) --> Gewoon je plexi natmaken en dan dat spul erop plakken. Kan je ook nog in knippen ed. dus dan een logo maken ofzo is dan een eitje. ;)

Ik heb thuis nog 2 rollen liggen en we hadden het bijna gebruikt bij de aqua pc. Thuis hebben we het op het raam van de douchecabine, op het douchecelraam (ruitjes) en op het raam in de woonkamer een strook van 40 cm.
Zo heeft joungne het idd gedaan dacht ik ik vraag het hem als ik hem volgende keer zie...
de hyper cube is idd een prachtige pc

www.weefab.com

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Soul__assasin schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:58:
[...]

Zo heeft joungne het idd gedaan dacht ik ik vraag het hem als ik hem volgende keer zie...
de hyper cube is idd een prachtige pc
als je bij joungne zie dat het spul zo kant en klaar geleverd werd.. en dat is geen folie, kijk maar naar waar hij zijn HDD rack e.d. mee heeft gemaakt, dit spul dus:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/hypercube/Hyper2004_07_10/DSC_1407.jpg

Dit spul wil ik gebruiken om mijn HDD bays weg te werken zodat je mijn stroboscoop niet ziet. het is mooi materiaal om het op te laten lichten, al mijn leds worden zowel wit als blauw uitgevoerd dus dat word wel mooi hoop ik. als je dit spul ook kan maken door het te schuren, kan iemand even een duidelijke foto maken / posten ? want op google kwam ik niet echt lekkere en duidelijke foto's tegen.

de kruisjes worden LED's zowel wit als blauw en de spiraal is mijn flitsbuis. de ronde lijnen worden dikke slangen met kabels erin. het gat word een fan met een fanduct naar boven.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4718G3UKS2Wg.JPG

Verwijderd

Hmm doet me aan een modongelukje denken waarbij een doek met thinner op een plaat plexiglas terecht kwam. Dus deppen met een doek met thinner erop?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Je hebt ook nog Eriks in Alkmaar/Heerhugowaard... alleen die leveren alleen aan bedrijven... maar die hebben wel alle soorten plastic/plexi en whatever in alle maten.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat dat plexi is? Ziet er naar mijn idee uit als nylon maarja, dat laat niet echt licht door.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
lemming_nl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:27:
Weet je zeker dat dat plexi is? Ziet er naar mijn idee uit als nylon maarja, dat laat niet echt licht door.
hmm kijkfoutje. ik zag deze mod voor het eerst op school, met van die gare monitoren.

ik zoek zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/hypercube/Hyper2004_08_29/DSC_2508.jpg

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij is het ook geen plexie. Heb die mod ook gevolgd en zo te zien is dat spul zachter. Is wel mooi materiaal.

• chrislakenvelt
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
Als ik die site moet geloven is het wel frosted plexi hoor. Bij zijn lijstje van materialen staat:
Frosted White Plexi (approx 1m²)

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
chrislakenvelt schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:06:
Als ik die site moet geloven is het wel frosted plexi hoor. Bij zijn lijstje van materialen staat:

[...]
alleen nu te weten waar zo ergens een monster te kunnen vragen. kan ik ff testen. ik zocht dat materiaal wat dof was. nu lijkt dat frosted wel anders maar dat kan ook omdat het op de eerste foto (al zn materiaal) allemaal achter elkaar stond.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

anders dan pak je toch gewoon standard plexi en ga je dat zandstralen :) dan krijg je hetzelfde effect ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• waterkoud
  • Niet online
Stuur hem gewoon een mailtje om hem te vragen wat het precies is.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
waterkoud schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:47:
Stuur hem gewoon een mailtje om hem te vragen wat het precies is.
noksiejus schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:03:
heb diegene al een mailtje gestuurd tijdje geleden, maar helaas geen antwoord.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
mydogisgone schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:38:
anders dan pak je toch gewoon standard plexi en ga je dat zandstralen :) dan krijg je hetzelfde effect ;)
nu nog zon apparaat en iemand die dat kan :P

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

noksiejus schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:11:
[...]

nu nog zon apparaat en iemand die dat kan :P
ik heb zo'n apparaat en ik kan dat :P maar heb jammer genoeg niet genoeg tijd om zoiets even te realiseren voor iemand anders.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• ScSi
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Hier zie je dat het wel degelijk kan met 'nat schuurpapier'.. Ik plan dit zelf ook te gaan doen in de komende weken :)

[ Voor 17% gewijzigd door ScSi op 02-10-2005 18:31 ]

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Is dit niet wat dan???

www.bouwplastics.nl

dan plexiglas > Plaatmateriaal > gekleurd en dan die 2 bovenste??

kon de link niet kopieren.. sorry

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Bedoel je dit soort perspex ?
http://www.kewlox.nl/06a_frost.html

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
zoiets ja, persoonlijk zoek ik het liefste een bedrijf wat mij een stukje restafval kan opsturen. zal eens mailen naar enkele bedrijven thnx.
ScSi_009 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 07:33:
Hier zie je dat het wel degelijk kan met 'nat schuurpapier'.. Ik plan dit zelf ook te gaan doen in de komende weken :)
das wel mooi, die backplate. zoiets bedoel ik en dan laat ik dat veranderen dmv ledjes. nu nog niets om ervoor te zorgen dat die ledjes geen punten maken, maar ik kan ook gewoon een wat grotere afstand nemen en het zo doen. ik ga ff mailen voor 8 mm dik plexi :) en wat 5 mm :) thnx guys.

weet iemand overigens ook hoe ik het mooi en egaal kan doen ? :9

[ Voor 51% gewijzigd door Nox op 07-07-2005 23:25 ]

Verwijderd

hey,

heb eens gecheckt naar je mail, maar die zal verloren gegaan zijn in de hoop vrees ik :s (krijg een beetje veel te veel reacties op de mod)

Maar bij deze : het is dus wel degelijk plexi, "melkplexi" en ik heb hem besteld bij http://www.distriplex.be (een belgische firma waar ze zowat aan alle plexi kunnen geraken)

Stuur hen eens een mailtje, ben zeker dat ze je kunnen helpen

greetz,
Joungne

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 00:31 ]

Verwijderd

of doe een veeg aceton over 'normaal' plexiglas heen, mooier dan schuren, en toch wat makkelijker aan te komen.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:30:
hey,

heb eens gecheckt naar je mail, maar die zal verloren gegaan zijn in de hoop vrees ik :s (krijg een beetje veel te veel reacties op de mod)

Maar bij deze : het is dus wel degelijk plexi, "melkplexi" en ik heb hem besteld bij http://www.distriplex.be (een belgische firma waar ze zowat aan alle plexi kunnen geraken)

Stuur hen eens een mailtje, ben zeker dat ze je kunnen helpen

greetz,
Joungne
Ok, maar heb je dat voor het lichtbalkje met LED's gebruikt ?

ik zal eens wat afval halen van op maat zagen en ff testen en kijken wat het beste werkt.

Verwijderd

noksiejus schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:56:
[...]

Ok, maar heb je dat voor het lichtbalkje met LED's gebruikt ?

ik zal eens wat afval halen van op maat zagen en ff testen en kijken wat het beste werkt.
Ja, ik heb overal dezelfde melplexi gebruikt. In heel de cube zitten maar twee soorten plexi, de gewone transparante en de melk

greetz,
Joungne

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:54:
[...]

Ja, ik heb overal dezelfde melplexi gebruikt. In heel de cube zitten maar twee soorten plexi, de gewone transparante en de melk

greetz,
Joungne
dan ook ff mailen of ze mij een monstertje op kunnen sturen, zal ik ff kijken wat het beste werkt. denk je dat ze me zullen helpen ? heb maar iets van 0,25 m2 nodig..

Verwijderd

Wat zou je denken van de gamma?
Hebben ze ondoorzichtig plexi in alle kleuren...

Kost voor ene plaat van 1mx0.5mx2.5mm 7€ ofzo :)

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:09:
Wat zou je denken van de gamma?
Hebben ze ondoorzichtig plexi in alle kleuren...

Kost voor ene plaat van 1mx0.5mx2.5mm 7€ ofzo :)
hmm moet 8mm hebben :+ gaan ledjes inkomen, die dingen zijn 6mm hoog. 5 mm is het minimum dat ik ze er half in kan doen. toch bedankt voor de tip, maar de gamme zit niet in de buurt. wel een karwei waar ik kan gaan rondneuzen.

Verwijderd

Zou ik wel doen, omdat het ondoorzichtig is kan je ook paar plakken op elkaar fixen :) zie je niks van
Pagina: 1