Toon posts:

Vergelijk tussen Thermal en Zalman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb nu een behoorlijk stevig dagje lang zitten lezen en zaai zitten zijn enzo, maar uiteindelijk ben ik niet veel verder gekomen.

Ik ben van plan een nieuwe cpu koeler te nemen. (En dat ik ga overclocken, wil ik om eerlijk te zijn, niet geheel uitsluiten :X )

Ik twijfel nu tussen de:
- Thermaltake Tower112 CL-P0024
- Zalman CNPS7700-Cu

ik wil hem gebruiken op
CPU: amd athlon xp 2500+
MOBO: Asus A7N8X-E Deluxe
VGA: Point of view FX5200 128mb (dit is een cpu-koel-vraag geen vga bekritiseer gelegenheid :| )

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25
Dan heb je nog niet goed genoeg gelezen, de CNPS-7700-Cu past namelijk niet op Socket A :P.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is dus ook niet waar want kennis heeft precies zelfde moederbord en heeft hem draaien erop...

http://www.zalman.co.kr/p...load/product/CNPS7700.swf

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 22:59 ]

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Hmm voor de stilte is de zalman zeer goed maar voor het overclokken en dus de temps is de thermaltake beter denk ik. Let wel dit zijn beide zeer zware koelers dus kijk eens of je moederbord dat wel aankan. Zeker als je pc rechtopstaat kan het een probleem zijn.

ps; Ik heb dezelfde vga (valt nog dik mee qua prestaties :) ) maar deze zou ik zeker niet gaan overclokken zonder een goeie airflow in je case. Anders wordt hij echt veel te heet.

gianada

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 23:03

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:57:
ok dat is dus ook niet waar want kennis heeft precies zelfde moederbord en heeft hem draaien erop...

http://www.zalman.co.kr/p...load/product/CNPS7700.swf
Dan zal dat wel de CNPS7000 zijn. De Zalman-site liegt namelijk niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Piggen op 05-07-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey tof dankje :D ik heb zelf een 6cm waaier op me vga geschroeft en sinds dien kan ik practisch alles wat ik wil erop spelen. Na de waaier heeft me beeld dus nooit meet geschokt ofzo.

ps. srry dat ik nu zelf van het onderwerp afdwaal

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 20:08

vr6-only

Blub Blub

nou ik heb de thermaltake en de zalman en zalman bevalt me beter....thermaltake zal wel beter
koelen als je ook nog fans erop zet maar dan maakt ie teveel lawaai....laat staan dat de thermaltake echt een zware koelblok is....

zalman: AMD64 3500+ venice (game)
Thermaltake: P4 M 1.7 @ 2.0 Ghz (HTPC)

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Mijn (zelfgemaakte) waterkoelblok (cpu) weegt minstens een kilo (zonder water) dus zon koelertje zal ok wel gaan 8)

EDIT: m'n vga kaart staat krom onder het gewicht van mn blok daarop, de meeste hardware kan echt wel tegen een stootje.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:59:
[...]

Dan zal dat wel de CNPS7700 zijn. De Zalman-site liegt namelijk niet.
Volgens mij snap ik je niet....

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 23:03

Piggen

Lekker bakkie

Hmm, dat kan. Ik bedoelde de CNPS7000.

Verwijderd

Topicstarter
ach zo :) dan ik snap ik zal navragen. maar goed toch nog graag meningen en discussies gevraagd :)

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Kijk er is de Zalman CNPS7700 en de Zalman CNPS7000 Het verschil tussen de twee zit em in de groote (en dus ook in het gewicht). De 7700 heeft een 120mm fan en de7000 een 92 mm (of was het een 8mm, soit you get the point.)
Nu zou het mij toch ten zeerste verwonderen dat die niet passen op een socket a en nog meer dat er één wel zou passen op de socket a en de andere niet.

gianada

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou kiezen voor de ThermalRight SP97, lijkt me toch nog wat beter.
Zelf hem ik hem ook op dit moederbord zitten.

Als die nog ergens te krijgen is.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

De Zalman 7700 is gewoon té groot voor socket A. Die processoren hebben ook geen heatspreader, dus de kans dat je de core vernaggelt met die koeler is gewoon te groot. Daarom zegt Zalman dat de 7700 niet geschikt is voor socket A. Maar met wat geknutsel zal het best passen hoor, ik zou het alleen niet aandurven om een koeler van bijna 1 kilo aan m'n socket A bordje te hangen :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

De 7000 heeft wel een bracket voor socket A meegeleverd, de 7700 niet. Misschien is de 7700 met een bracket van een 7000 wel op socket a te krijgen maar standaard kan het dus niet.
Overigens zou ik altijd voor de AlCu versie gaan, kwa koeling maakt het bijna geen verschil maar qua gewicht en qua prijs wel. Maar goed dat is voor iedereen een keuze die die zelf maar moet maken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
lol de thermaltake tower112 weegt anderhalve kilo en dat is recht in de hoogte dus daarmee komt er nog meer gewicht aan te hangen en dat schijnt te kunnen. hoewel als ik die neem hang ik hem aande bovenkant op aan de PSU dus voor dat gewicht ben ik eigenlijk niet echt bang maar nog steeds geen prestatie vergelijk zie ik. Is er uberhaupt wel iemand die de thermaltake heeft?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 18:54
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:28:
lol de thermaltake tower112 weegt anderhalve kilo en dat is recht in de hoogte dus daarmee komt er nog meer gewicht aan te hangen en dat schijnt te kunnen. hoewel als ik die neem hang ik hem aande bovenkant op aan de PSU dus voor dat gewicht ben ik eigenlijk niet echt bang maar nog steeds geen prestatie vergelijk zie ik. Is er uberhaupt wel iemand die de thermaltake heeft?
gewicht niet, wel een grotere kracht (momentenwet) :), correct me if I`m wrong

Bij de weg, de 7000 past met gemak op je moederbord, die 7700 niet, krijg je ruzie met je voeding denk ik (92mm fan, nog 1 cm over, daar past geen 120 mm fan op hoor)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Yofresh_750 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:34:
[...]

gewicht niet, wel een grotere kracht (momentenwet) :), correct me if I`m wrong

Bij de weg, de 7000 past met gemak op je moederbord, die 7700 niet, krijg je ruzie met je voeding denk ik (92mm fan, nog 1 cm over, daar past geen 120 mm fan op hoor)
last maal arm is het dacht ik, ik zou persoonlijk de 7000 serie nemen van zalman, door het ontbreken van een heatsprayder crush je je core anders redelijk snel, die Thermalright lijkt me wat te zwaar + een hefboom werking...

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 06-07-2005 14:51 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag voor jullie hier neerzetten hoeveel newton er per schroef aan me moederbord trekt maar aangezien ik net me vwo examen natuurkunde gehaald heb vind ik het wel mooi geweest zo B). verder de Zalman koeler: Die vriend met zelfde moederbord heeft de 7700 Al-Cu erop draaien en dus maak jullie allemaal nou niet zo druk om die ruimte dan doe ik wel :)

Please ik hoor graag mensen die ervaring hebben met: een koeler die nu alweer op de schroothoop licht of een koeler die door de twee verschillende metalen compleet onder de corrosie zijn vastgelopen. gewicht geloof ik nu eigenlijk wel een beetje :/

Toch nog bedankt voor de reactie :)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

de zalman is zwaarder dan de thermal...
thermal=0,5 kg
zalman 7000=0,7 kg
zalman 7700=0,9 kg...
hefboomwerking klopt wel btw...

[ Voor 15% gewijzigd door McGryphon op 06-07-2005 20:46 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net een Zalman 7000 gekocht, en heel tevreden :) AMD Athlon XP 2200+ (Thoroughbred), op stille stand houdt ie mijn Athlon op 39° (biostemperatuur na load!)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
geforce guy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:44:
de zalman is zwaarder dan de thermal...
thermal=0,5 kg
zalman 7000=0,7 kg
zalman 7700=0,9 kg...
hefboomwerking klopt wel btw...
Dat moet een andere thermaltake zijn dan dat ik bedoel aangezien het een koeler is van 14,45 cm omhoog en 6cm bij 6cm
ik zal een link posten zodat we het over dezelfde koeler hebben ...
foto===>>> http://www.thermaltake.co...r112/cl-p0024tower112.htm

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 19:47

Kortfragje

......

Sorry voor het ophalen van oude topic,

Maar ik heb zelf een A7N8X-X, en zag dat er op de zalman site zowel bij mijn als bij jouw moederbord bij staat dat ie alleen past als de voeding niet in de weg zit. Hoe ver steekt de koeler bij jou boven het moederbord uit? Mijn voeding zit er nml precies boven en er is ongeveer 1 cm ruimte over en vroeg me af of dat genoeg was. (voor ik een nieuwe ga bestellen....)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Review met veel nieuwe grote koelblokken:
http://www.behardware.com.../test-25-cpu-coolers.html

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

gianada schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:41:
Kijk er is de Zalman CNPS7700 en de Zalman CNPS7000 Het verschil tussen de twee zit em in de groote (en dus ook in het gewicht). De 7700 heeft een 120mm fan en de7000 een 92 mm (of was het een 8mm, soit you get the point.)
Nu zou het mij toch ten zeerste verwonderen dat die niet passen op een socket a en nog meer dat er één wel zou passen op de socket a en de andere niet.
zit er hier een op me a7v880.
bevestigd met de CNPS7000Cu bracket

//heel-offtopic
ps. gianada terwijl ik profiles aan het bekijken was:+
viel me op dat je precies jaar en dag langer op deze aardbol leeft dan ik

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Pagina: 1