Toon posts:

[XP] Virtueel Geheugen verspreid over partitie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb dus een vraag over mijn Virtueel geheugen, Bij het afmelden en weer aanmelden kreeg ik een ernstige fout en toen ik in Schrijfdefragmentatie mijn partities ging defraggen zag ik dat de Virtueel geheugen allemaal in stukken gedeeld is over de balk, na een schone installatie is dit altijd een heel blok, dit is mij vaker opgevallen als er weer eens een ernstige fout kwam en ik vroeg mij af of door dat het nu dus verspreid is het mijn pc langzamer maakt?

Ik had al eens geprobeerd hem te verplaatsen en terug te zetten maar dat haalt niks uit, als ik hem op een andere partitie zet word hij wel weer een aan ééngesloten balk.

Ik heb wel wat rond gekeken maar ik heb zelf geen antwoord op mijn vraag in andere topics kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Mvg. Khellian.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows hebben we het hier over?
Wat bedoel je met een ernstige fout?
Wat heeft die ernstige fout met defraggen te maken?
Welk bestandssysteem gebruik je?
Gebruik je een 'automatische' pagefile, of stel je zelf een vaste waarde in?

Geef eens wat meer info? :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de ontbrekende info was het even vergeten

Het gaat over windows xp pro, NTFS bestands systeem.
Automatische page file.

De ernstige fout herriner ik me niet meer precies, maar de vorige keer was het een ander probleem en had ik dit ook.
Bij het defrag programmatje standaard van xp, is het virtueel geheugen toch een groene balk? Die is normaal een geheel stuk, maar na een ernstige fout is het een bende en is hij verspreid over de hele balk, dan neem ik aan dat het niet meer een geheel is?

Word de pc daar langzamer van?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 22:11 . Reden: Bestands systeem. ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan :)

Verder - langzamer. Tja., het wordt er niet sneller van - maar echt heel erg merken ga je het normaal gesproken ook weer niet op een enkele PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem verplaats naar mijn D partitie wordt het wel weer een geheel, is dit de moeite waard? C is mijn windows partitie.

Hoe komt het dan eigenlijk dat na een ernstige fout het een puin hoop is? Komt soms eens voor dat ik bij het opstarten een ernstige fout krijg en dan is het weer zo ver.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Die groene balk zijn je "systeembestanden" denk idd een stukje paging file maar ook wel files die gewoon geladen zijn door windows? of die TE critiek zijn om te verplaatsen (denk aan stroomuitval?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat het systeem bestanden zijn, want als ik het virtueel geheugen verplaats naar D is er geen groene balk meer te zien op C.

Geloof dat het wel systeem bestanden waren bij de oudere windows veries (Bij defraggen).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 02:03 . Reden: Geloof dat het wel systeem bestanden waren bij de oudere windows veries (Bij defraggen). ]

Pagina: 1