Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tweakers policy mbt reacties in de shopsurvey

Pagina: 1
Acties:

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Kort vraagje: Tweakers heeft een policy mbt de reacties van tweakers in de shopsurvey, maar hoe staat Tweakers.net tegenover zieke reacties van winkelpersoneel?

En dan doel ik op: http://www.tweakers.net/shopsurvey/4230
Beste heer,

nogmaals u kunt niet bij ons zomaar binnen wandelen en verwachten dat wij u producten die wij online aan bieden voor een lagere prijs dan regulier zomaar zonder registratie verkopen. Wij doen dit speciaal voor de Tweaker en niet voor de Zieker zoals u. Klanten zoals u moeten gewoon van het net afblijven en niet proberen door mensen die producten willen aanbieden tegen leuke Internet prijzen en genoodzaakt zijn om bepaalde spelregels te hanteren zo te proberen te domineren.. Bij ons moet u nou eenmaal registeren. U hoeft daarna als u het komt afhalen bij ons afhaalpunt geen extra kosten daarvoor te betalen( waar andere bedrijven in de mom van orderkosten toch de verzendkosten door berekenen).

[....]
Ik vind dit niet alleen ongepast maar ook beledigend naar de tweaker janviet die de negatieve shopsurvey plaatst.

Worden winkels zoals zercom hierop aangesproken of hebben zij hier de vrije hand in?

edit:
Dan nog een extra vraag: ik wil dit soort reacties van winkels als zercom graag gebruiken in een boekwerk dat gebruikt wordt om verkoop personeel te trainen (in dit geval: laten zien wat dus absoluut ongepast is). Is het toegestaan deze teksten daarvoor te gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Stewie! op 05-07-2005 21:08 ]

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 20:04

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Lijkt mij niet. Een winkel zou zo'n reactie wel mogen plaatsen en een gebruiker die ook maar iets in die richting waagt wordt gestraft? Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als een Abbo iets wel zou mogen en een niet-abbo niet.

Kijk, er kan wat onenigeheid zijn over de levering etc. Janvliet zet het in mijn ogen nog goed neer, dwz vriendelijk. De winkel reageert direct met een grote mond en blaast hoog van de toren. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling...

offtopic:
Direct zijn is zn punt niet lijkt het :P En hoezo was janviet aggresief? :P

[ Voor 30% gewijzigd door SleutelMan op 05-07-2005 21:13 ]

Logius | Somda | Twitter

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

DaMorpheus schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:04:Worden winkels zoals zercom hierop aangesproken of hebben zij hier de vrije hand in?
Als het te ver gaat wel, maar ik vind dit persoonlijk nog wel meevallen. Niet dat ik het eens ben met z'n standpunt, maar dat wil niet zeggen dat hij dat niet mag verwoorden.
Dan nog een extra vraag: ik wil dit soort reacties van winkels als zercom graag gebruiken in een boekwerk dat gebruikt wordt om verkoop personeel te trainen (in dit geval: laten zien wat dus absoluut ongepast is). Is het toegestaan deze teksten daarvoor te gebruiken?
Nee, of in ieder geval: daar kan Tweakers.net geen toestemming voor geven. Zul je aan Zercom (en de auteurs van andere reacties die je eventueel zou willen overnemen) zelf moeten vragen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter Tinus op 05-07-2005 21:16 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Ik vind ook dat hij zijn standpunt mag verwoorden, maar als je ziet hoeveel zinnen uit zijn reacties puur over potentiele koper gaan vind ik zijn reactie een beetje ver gaan.
Je standpunt aangeven is één ding
Je klanten beledigen in 10 zinnen vind ik wat ver gaan

* Stewie! gaat zeurcom mailen: of ik hun reactie mag gebruiken B)

[ Voor 11% gewijzigd door Stewie! op 05-07-2005 21:18 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wanneer reacties duidelijk over de schreef gaan, schelden, grove beledigingen, etc. verwijderen we of de gehele reactie of het beledigende gedeelte van de tekst. Dit gebeurt bij alle reactie's zowel die van de users als die van de shops.

Ik sluit mij bij /me Wouter aan, dat deze reactie niet dusdanig ver gaat, dat we de reactie zouden moeten verwijderen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:17
Enerzijds valt de reactie nog wel mee.
Aan de andere kant worden mensen die Microsoft Micro$oft noemen af en toe al afgebekt wegens flamebaits, en in diezelfde lijn zie ik de reactie van Zercom ook wel. Wat dan aangaat vind ik hun reactie dus eigenlijk wel te ver gaan. Laat ze dan de klant iets dergelijks mededelen in een persoonlijk bericht in de vorm van een emailtje ofzo.

Systemspecs

Verwijderd

sorry

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 15:58 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:17:
Link naar profiel tim

Die tim die reageerde is het neefje van de winkeleigenaar :r
Maar ik vind ook dat de beste man te ver gaat, en nogal overhaast en gehandicapt reageert. Ik ben om zulk soort reacties al bijna van gathering afgekickt maar als mensen centjes binnenbrengen mag alles in eens...
Er is geen enkel verband te vinden tussen de user tim667 en Zercom.

Ten aanzien van je "bijna van gathering afgekickt". De waarschuwing die je hebt gekregen is op andere (en meerdere) gronden verstrekt dan een enkele reactie.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Als die winkel meer van dit soort reacties plaatst, lost het probleem zichzelf op ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 07-07-2005 18:19 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1