Trommelgeluid tijdens Skype gesprek

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik en een maat hebben allebei dezelfde versie van Skype
1.3.0.54 en we hebben tijdens ons gesprek een raar trommelgeluid op de verbinding...
Ik heb het alleen met hem want met andere maten heb ik gewoon een normale verbinding
maar nu ben ik benieuwd waar het aan ligt...

- we hebben er in het verleden nooit last van gehad tot na een herinstallatie.
- we hebben met verschillende versies geprobeerd en met dezelfde...geen verschil...nog steeds een trommelgeluid
- we hebben ook al met volume gespeeld en bepaalde dingen in volume controle uitgezet maar niets helpt

- wat WEL helpt is als hij een koptelefoon opzet....dan hebben we nergens geen last van.

maar aangezien ik met meerdere mensen bij hem thui wil praten tegelijkertijd is dat niet echt handig

iemand hier ervaring mee of mogelijk een oplossing?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08 15:56
Speelt hij in een band? ;)

Ok, uhh heeft hij al een andere microfoon geprobeerd? Heeft hij andere drivers dan, voor de her-install?
Als hij een koptelefoon opzet doet ie het wel, dan ligt het aan zijn boxxen? Subwoofer dicht bij zn boxxen?

• shardphoenix
the-edge schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:54:
Speelt hij in een band? ;)

Ok, uhh heeft hij al een andere microfoon geprobeerd? Heeft hij andere drivers dan, voor de her-install?
Als hij een koptelefoon opzet doet ie het wel, dan ligt het aan zijn boxxen? Subwoofer dicht bij zn boxxen?
met koptelefoon hebben we nergens geen last van
zelfde audio drivers
geen subwoofer

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien het bekende 'rondzingen' van 't geluid, maar dan even anders?
Of een verre stam probeert deel te nemen aan het gesprek :D.

Misschien een filter of niet-hinderlijk effect op de mic loslaten als je die mogelijkheid hebt, zodat de bewerking hiermee iets tijd in beslag neemt, missien net voldoende vertraagd. Hoewel je dat ook wel verwacht als het over het net gaat...

[ Voor 64% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-07-2005 21:22 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08 15:56
_XipHiaS_ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:18:
Of een verre stam probeert te nemen aan het gesprek :D.
Hahahah probeer die jongen nou es te helpen :D

Ik ben van mening (omdat met koptelefoon wel goed gaat) dat zijn boksen te dicht bij de microfoon staan of de subwoofer ofzo.. Probeer dat eens ofzo.. Wees creatief, het kan vanalles zijn ;)

• shardphoenix
the-edge schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:20:
[...]

Hahahah probeer die jongen nou es te helpen :D

Ik ben van mening (omdat met koptelefoon wel goed gaat) dat zijn boksen te dicht bij de microfoon staan of de subwoofer ofzo.. Probeer dat eens ofzo.. Wees creatief, het kan vanalles zijn ;)
Ik snap je kritiek ;) maar er is aan de situatie van de speakers en microfoon niets veranderd...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mikevanrooijen schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:23:
[...]
Ik snap je kritiek ;) maar er is aan de situatie van de speakers en microfoon niets veranderd...
Blijkbaar dus wel. Als je er vanuit gaat dat alles 100% hetzelfde is als voorheen, hoef je ook niets meer te proberen. ;) Aangezien het uitmaakt of hij boxen of een koptelefoon gebruikt, zou ik juist, ook al kan je geen verandering herinneren, toch eerst de hardware onderzoeken. Plaats de boxen iets anders, haal die brei van kabels achter de pc waar oa je microfoon- en speakerkabel in zit uit elkaar, sluit de boxen een keer aan op een andere stekkerdoos/groep. Misschien heeft hij tijdens de herinstallatie ook de pc losgekoppeld en geschoven met aansluitingen, maar staat hij daar nu niet bij stil oid. Het zijn allemaal korte testjes (en kabels ontwarren is altijd handig :) ), dus waarom niet.

{signature}

Pagina: 1