Toon posts:

Automatische toegang tot Outlook Web Access vanop intranet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben niet 100% zeker of ik met deze vraag op het juiste forum zit, maar ik zie niet meteen een andere plaats hiervoor.

M'n vraag is als volgt: bij m'n bedrijf wil men een intranetpagina gaan ontwikkelen waar de werknemers een aantal administratieve taken kunnen uitvoeren en informatie kunnen raadplegen. Iedere werknemer heeft een user account op het domein en kan met die user account en het bijhorende paswoord ook toegang krijgen tot de webmail (Outlook Web Access) via een aparte url.

Nu zou men het zo willen regelen dat wanneer je naar die intranet pagina gaat, je eerst de vraag naar username en paswoord te zien krijgt. Ik denk dat dat mogelijk is door op de IIS de anonymous access uit te schakelen en vervolgens integrated windows authentication in te schakelen. Vervolgens zou op die intranetpagina een link beschikbaar moeten zijn naar de webmail. Als je op die link klikt, zou je automatisch in je eigen webmail moeten belanden zonder nog eens een tweede maal een paswoord in te tikken. De bedoeling is dus dat een werknemer 1 maal zijn username en paswoord ingeeft bij het bezoeken van de intranetpagina en daarna zonder een tweede paswoordvraag naar zijn mailbox kan gaan. Waarom een paswoordvraag op zo'n intranet? Omdat vanwege de opzet van het bedrijf, de pagina meestal geraadpleegd zal worden vanop externe pc's.

Is dat op een makkelijke manier te realiseren en zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor enige reacties.

Joris

Verwijderd

wat voor taal is die outlook webmail? asp waarschijnlijk. Ik zou proberen te achterhalen hoe outlook zijn authencatie doet, en dan kijken of je dat kan nabouwen op de centrale login?

iets meer info aub

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:03:
wat voor taal is die outlook webmail? asp waarschijnlijk. Ik zou proberen te achterhalen hoe outlook zijn authencatie doet, en dan kijken of je dat kan nabouwen op de centrale login?

iets meer info aub
Zelf heb ik niet enorm veel kennis van de technologie, maar ik zal proberen een antwoord te geven op je antwoord:

- De taal van de bijgeleverde logon-pagina voor Outlook Web Access is inderdaad ASP.
- De pagina bevat tekstvelden voor username en paswoord in een formulier dat wanneer je op "Aanmelden" klikt een bepaalde DLL-file gaat aanspreken (owaauth.dll).

Ik neem aan dat de authenticatie daarin zal gebeuren, maar hoe je zelf zo'n dll kan gaan aanspreken weet ik niet meteen. Misschien is er een mogelijkheid om de ingegeven username en paswoord op te vangen op de beginpagina en die zo verder door te geven aan dll om dan automatisch aan te loggen?

Verwijderd

Je kan proberen om de opgegeven username en password in een hidden field te stoppen en die dan met de link in een formulier met "post" door te sturen naar de webmail om zo die gegevens te verwerken in de DLL, maar ik ben helaas niet zo thuis in asp (kom meer uit de php scene). En ik weet ook niet of dit de meest veilige manier is, omdat je de gegevens toch open en bloot in pagina hebt liggen. Misschien met sessies?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 09:26 ]