[JavaScript] gebruik van SetUrl met meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik ben tegen een probleem aan gelopen met FCKEditor. (www.fckeditor.net) Ik wil namelijk vanaf één site meerdere sites beheren. Daarvoor heb ik op de andere websites een deel van de FCKEditor geupload, namelijk de filemanager die onder andere het uploaden en invoegen van afbeeldingen voor zijn rekening neemt. Ik had dat allemaal draaiende en kon de afbeeldingen op andere sites zien, er nieuwe bij zetten en ook nieuwe mappen aanmaken. Alleen bij het invoegen gebeurde er niets. Ik had het vermoeden dat ergens in het Javascript gedeelte iets niet werkte omdat de XML Filemanager wel goed werkte. Na een tijd lang rommelen heb ik het script weten te debuggen met Microsoft Visual Studio en kwam daarbij op de volgende code regel uit.
code:
1
window.top.opener.SetUrl( fileUrl );

De debugger en Internet Explorer geven de volgende melding:

Permission Denied.

Na wat googlen op internet kwam ik een post tegen over een totaal andere applicatie maar wel met hetzelfde probleem:

Thanks for you reply. In my case everything will be in the same domain. That
is, the domino server.
Under IE it is indeed not possible to load a URL from a diffrent domain.
This is possible in NN.

Het is alleen geen oplossing om te eisen dat iedereen met Netscape gaat werken of een andere alternatieve browser die dit wel kan. Het uitzetten van de beveiliging lijkt ook niet te kunnen en is natuurlijk ook niet de netste manier. Ik ben nu eigenlijk opzoek naar een oplossing om hetzelfde resultaat te krijgen zonder tegen de beveiliging van internet explorer op te lopen. Ik ben zelf totaal niet thuis in JavaScripting en ben al lang blij dat ik de error heb kunnen tracen. Het probleem is dat je altijd ergens een koppeling hebt tussen domein1 en domein2. Heeft iemand een creatief iedee of een richting waarin ik een mogelijke oplossing/workaround zou kunnen vinden?

Ik heb al bedacht dat ik als backup plan altijd nog de volledige editor kan zetten op de site van ieder domein. Maar dat levert een hoop ander extra werk mee en los daarmee het echte probleem niet op.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

Cross-domain scripting met JS kan gewoon niet, ook niet in NN volgens mij :)

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Is dit wel mogelijk aan de server side kant. Aangezien er ook PHP aanwezig is, kan daar mogelijk het een en ander worden geregeld ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zijn het echt totaal andere domeinen, of wellicht subdomeinen van een hoofddomein?
Hoe ziet verder die functie SetURL er uit?

Intentionally left blank

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:26:
Zijn het echt totaal andere domeinen, of wellicht subdomeinen van een hoofddomein?
Hoe ziet verder die functie SetURL er uit?
Het zijn totaal andere domeinen. Ik heb verschillende mogelijkheden bekeken en geprobeerd maar loop altijd tegen het Permission Denied probleem aan. Heb het in middels opgelost door de editor op iedere website te plaatsen. Heb het wel zo geconfigureerd dat het beheer centraal blijft.
Het lijkt er op dat FCKEditor er gewoon niet voor gebruikt kan worden en de mogelijkheid voorlopig uitblijft om het met een enkelvoudige installatie in meerdere domeinen te gebruiken.