Toon posts:

[XP] Extern Buraublad gebruiken op Home*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis momenteel 2 pc's en een laptop aangesloten op mijn netwerk. Op mijn laptop draai ik Windows XP pro en de overige pc's draait Home. Nou heb ik begrepen dat de functie Extern bureaublad niet op Home zit. Ik heb al wat verschillende artikels geprobeerd uit de Computer Totaal, waarin stond hoe je een veilige verbinding kon maken. Maar hier kwam ik niet echt verder mee. Is er ergens een plugin voor te downloaden dat het hier wel mogelijk maakt om Extern Bureaublad te gebruiken net zoals op XP pro ?

Of heeft iemand anders een ideetje voor mij met een ander programmatje, waarbij het wel mogelijk is ?

Alvast bedankt

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe je het onder Windows XP Home aan de praat krijgt, maar met VNC zal het moeten lukken. Ik vind zelf extern bureaublad fijner om te gebruiken, maar ook VNC is goed te gebruiken :)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RDP zit standaard niet in Win XP Home je kunt wel software van derde gebruiken VNC bijvoorbeeld :).

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
start --> uitvoeren --> mstsc (enter) werkt dit niet dan moet je extern bureaublad even downloaden van microsoft.com

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nieuws: C't: Windows XP Home-cd verandert door twee bytes in Pro dus maar dan met een al geinstalleerde versie bedoel je dus? zijn wel tutorials over te vinden met een beetje googlewerk, of je daarnaartoe mag linken volgens de policy van GoT weet ik zo niet, dus ik neem ff t zekere voor t onzekere.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedoel je nou dat je je XP Home machines wilt gebruiken om een andere PC (XP Pro) over te nemen, of wil je vanaf je Pro een XP Home machine kunnen overnemen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:06:
Bedoel je nou dat je je XP Home machines wilt gebruiken om een andere PC (XP Pro) over te nemen, of wil je vanaf je Pro een XP Home machine kunnen overnemen? :)
Van mijn XP Pro een XP Home overnemen !!!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:15:
[...]

Dan hoef je niet zo te schreeuwen ;)
Het kan wel met een paar hacks, maar die zul je zelf even moeten googlen. Maar je weet dus vast dat het iig kan ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:15:
[...]

Misschien heb je iets aan deze link?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 17:36

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

er zijn natuurlijk vele andere programma's om hetzelfde te bereiken

ff google tjeken en je ziet dr zo een paar

COOL! REMOTE
PC ANYWHERE

www.google.nl en ff zoeken

Bedankt alvast

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:52:
Is er ergens een plugin voor te downloaden dat het hier wel mogelijk maakt om Extern Bureaublad te gebruiken net zoals op XP pro ?
Het kan zelfs zonder plugin, maar met je Windows XP Professional cd-rom. En nog wel zonder XP Pro te installeren ;)
Laad de XP Pro cd in XP Home, wacht tot het venster "Welkom bij Microsoft Windows XP" verschijnt, klik op "Andere taken uitvoeren" en klik vervolgens op "Een verbinding met een extern bureaublad instellen".
Vervolgens laat je de wizard "Verbinding met extern bureaublad" zijn gang doen :)
Pagina: 1