Stille CD-Romspelers

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:58
Ik heb een nieuwe CD-rom speler nodig. Lekker snel, 52X ofzo, maar het moet er wel eentje zijn die stil is. Ik dacht aan AOpen.

Mijn vorige maakte best veel geluid als het CDtje volop draaide.

Wie heeft er een suggestie ?!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, geen aopen, dat zijn echt klote dingen en ze vreten je cdtjes op.
mischien een plextor 48X

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51
Aopen is een wervelwind machine
net zoals ALLE spelers van meer dan 32 speed die ik tot nu gezien heb, behalve de Teac cd540E. een 40 speed drive, maar hij haalt het dan ook (ook met Dae dacht ik)
Plextor lezers heb ik niet gezien, maar de plexwriter 12x10x32 is idd stil

[edit: tiepfaut]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Smarron
Goeiemorgen trouwens, maar ik heb geen brander of DVD-speler nodig, heb ik al.

Dus ik heb alleen de optie Plextor ?!

Verwijderd

de kenwood is ook erg stil die draait maar op iets van 8 speed maar heeft 9 lasertjes dus 72X :9~

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

neem deze !(het is wel SCSI)

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/English/images/products/px40max.jpg

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51
Op zaterdag 13 januari 2001 05:56 schreef Smarron het volgende:
Goeiemorgen trouwens, maar ik heb geen brander of DVD-speler nodig, heb ik al.

Dus ik heb alleen de optie Plextor ?!
Ik denk dat de Teac een hele goede keus is.
Voor de Plex moet je aan de scsi en dat kost weer extra.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik snap werkelijk niet wat idereen hier altijd tegen AOpen heeft. Bij mij thuis hebben we twee AOpens van 40x, die inmiddels zo'n 1,5 jaar oud zijn en ze werken nog steeds 100% perfect, iedere CD wordt gepakt. Na mijn Ultraplex40 die ik zelf heb dus gewoon wat mij betreft de beste CD-rom drives.
Alleen in DAE zijn ze idd. bagger, maar daar heb ik dan ook de plex voor.
en die Herrie van Aopens valt ook wel mee, als je ze in een stevige kast zet die zelf niet te resonantie gevoelig is valt het best mee.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Die Aopen zijn erg hard tegen zelfgebakken cd's . Ik heb hier een 40X Asus en die z'n geluid valt goed mee . Hoewel ik liever een 50X zou hebben voor de uitgebreiere CloneCD opties

• ESteg
  • Laatst online: 13:05
Heb je al SCSI in je systeem, neem dan een Plextor 40x. Snel, betrouwbaar en door de 'lage' snelheid relatief stil.
Als je nog geen SCSI adapter in je peecee'tje hebt zitten, kijk dan eens naar de Kenwood multibeam. Heel erg stil en bloedjesnel. Ik kan on-the-fly kopiëren op 16x :P, zonder problemen. Hij kost wel een paar duiten, maar is het wat mij betreft dubbel en dwars waard... :)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:17
Op zaterdag 13 januari 2001 05:51 schreef --ReapeR-- het volgende:mischien een plextor 48X
Plex 48x :) Hmm, zeker een nieuwe, ken namelijk alleen nog maar Plex 40x... :)
Op zaterdag 13 januari 2001 13:09 schreef real_raichu70 het volgende:
Die Aopen zijn erg hard tegen zelfgebakken cd's . Ik heb hier een 40X Asus en die z'n geluid valt goed mee . Hoewel ik liever een 50X zou hebben voor de uitgebreiere CloneCD opties
Asus 50x is een zeer fijne drive! Veel beter dan een Aopen, en maakt ook veel minder lawaai dan die Aopen stofzuigers.
Op zaterdag 13 januari 2001 05:38 schreef Smarron het volgende:Ik heb een nieuwe CD-rom speler nodig. Lekker snel, 52X ofzo, maar het moet er wel eentje zijn die stil is. Ik dacht aan AOpen.

Mijn vorige maakte best veel geluid als het CDtje volop draaide.

Wie heeft er een suggestie ?!
Asus 50x :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Smarron
Nou, thanx voor de messages. Als ik geld teveel heb, koop ik denk ik die Kenwood, anders die Asus 50x ...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-04 15:07

Metten

ik hou het graag simpel

ik heb een Asus 50x maar dat valt best aardig te vergelijken met een stofzuiger hoor :) maakt dan ook 10.400 toeren (ja evenveel als een 10k rpm HDD dus ;))

Verwijderd

Jij hebt duidelijk nog geen Actima of Aopen CD-rom's gehoord . Die klinken LETTERLIJK als een Boeing 747 als ze iets lezen !

• Smarron
Dan bljft over:

- Plextor
- Kenwood
- Asus

De Kenwood is het snelste, maar wel het duurst? De Plextor is altijd goed en die Asus is wat lawaaiig ?! Dan lijkt het erop dat die Kenwood het wordt ...

Of had iemand anders nog suggesties ?!
Ik wil er wel eentje hebben die minimaal 50x is.

Verwijderd

Je moet gewoon en wat lagere speed goeie merk lezer hebben dus plextor 40x of asus 40x of natuurlijk de kenwood 72x.

• Smarron
Op zaterdag 13 januari 2001 20:00 schreef wieikke het volgende:
Je moet gewoon en wat lagere speed goeie merk lezer hebben dus plextor 40x of asus 40x of natuurlijk de kenwood 72x.
Dus die 50X van Asus is niet goed? En begrijp ik het goed dat je die Kenwood slecht vindt ??

Verwijderd

Die Asus kan je niet lawaaierig noemen , hij maakt alleen wat lawaai bij het starten , da's alles .

Verwijderd

Die 50X asus is beter om te kopieren dan de 40X , die ondersteund nog iets meer voor CloneCD . Maar verschil in lawaai is er niet tussen de 2 . En hij bedoelde duideljk niet dat de Kenwood slecht is !

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:17
Asus 50x Retail (OEM dacht ik niet) heeft SpeedSuite: houd de play/skip button 2 sec. in, en hij draait nog maar op 40x, nog een keer en dan draait ie op 32x, daarna op 24x, en dan op 8x. Je hoort er dan helemaal niks van. Ideaal voor MP3 cd's. :) En ff tray openen en weer dicht, en hij draait weer 50x. (met weinig geluid vergeleken met de Aopen 48x)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

K'heb net mijn aopen 48x aan mijn kids gegeven en nu heb ik een Acer 52x die is lekker still

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

truukje:
Doe een (willekeurige) cd-rom in een los liggende cdromspeler (liefst 40x of hoger). Zorg er voor dat er flink van het cd'tje gelezen word en draai dan de cd-romspeler een kwart slag. Kun je lachen. Ik heb het zelf ook gedaan met een orginele windows 98 cdrom.

(Den the man kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade die veroorzaakt word door het uitvoeren van deze handeling)

Pak je rust!

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 13 januari 2001 06:01 schreef --ReapeR-- het volgende:
de kenwood is ook erg stil die draait maar op iets van 8 speed maar heeft 9 lasertjes dus 72X :9~
hm.... lagere snelheid, dus minder schudden dus minder geluid? Dit klopt?
ik wilde al een single-speed CD-ROM-drive aanbevelen ;)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 00:14
Aopen is echt CRAP, als je een stille cdrom speler wil hebben, koop dan een Ultraplex of een Asus 40 speed. (Ultraplex 40 is trouwens ook niet zo stil, maar misschien als je 'm terug zet op 32x. Mijn Ultraplex 32x is vrij stil)
Ik heb hier een Aopen 48x en ik heb nu een progje waarmee ik de snelheid terug kan zetten. Als ik dat niet doe, dan maakt dat ding echt een teringherrie.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor je de Kenwood 72x koopt zou ik toch eerst de review van de drive lezen op cdrinfo.com . De drive heeft problemen met CD-R en CD-RW media, kan snel audio lezen, maar NIET zonder fouten, enz...

Geef mij dan maar een *trage* Plextor :)

Verwijderd

Ik dacht dat de kenwood 72X zoveel problemen met het lezen van cdrs

Verwijderd

jullie vergeten toshiba snelle stille kwaliteits cdrom spelers

• Smarron
Op zondag 14 januari 2001 00:02 schreef victorb het volgende:
jullie vergeten toshiba snelle stille kwaliteits cdrom spelers
Hoeveel speed zijn die Toshiba's dan !?

En Kenwood valt nu voor mij af, Plextor zit er nog in, die Asus 50X ook.

Nog andere suggesties ?!

Verwijderd

ja, neem een LG :D

Verwijderd

Ik heb zelf een Toshiba 48 speed. In vergelijking met alle cd-rom spelers van mijn huisgenoten (AOpen, Asus, Cyberdrive, Noname's) is deze toch duidelijk stiller. Hij leest tot nu toe alle cd-tjes perfect. De drive zelf is wel iets duurder en moeilijker te vinden.

Verwijderd

Ik heb hier een Pioneer CD/DVD hij is zeer still ok hij leest maar op 40x CD, Zo wat?? Ik moet toch ook nog tijd overhouden om koffie te kunnen halen zonder dat m'n compy niets doet :P

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Plex40x heeft nog een extra utility: Snelheid terugschroeven. Als je 40x teveel lawaai vind maken zet je hem gewoon op 4x, da's voldoende voor al het standaard-lees werk en schrijfwerk (:?).

Pas als je de extra capaciteit nodig heb, gooi je hem weer op 40x.

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 20:02 schreef Smarron het volgende:

[..]
Dus die 50X van Asus is niet goed? En begrijp ik het goed dat je die Kenwood slecht vindt ??
Ik vind die 50x speed wel goed, maar de 40x vind ik al lawaaiig en de 50x is nog erger met geluid, met lagere speed bedoel ik lagere snelheid dat de cdrom's draaien. De Kenwood draait niet zo snel, maar door de meerdere lasers is hij juist wel heel snel en vrij stil.

Verwijderd

Hi Smarron!

Let bij de aanschaf van een cd-romspeler even op de DAE-snelheid van de speler. Er zijn zat 50/52-speed spelers die een DAE-snelheid van nog geen 8-speed halen.

DAE staat voor Digital Audio Extraction, DAE-snelheid is dus die snelheid waarmee de speler audio cd's kan lezen. Dit is erg belangrijk wanneer je 'on the fly' (direct van cd-rom naar brander, zonder harddisk dus) cdr(w)'s wilt branden. Je kunt dan de allersnelste brander hebben, toch bepaalt de DAE-snelheid van je cd-romspeler dan de snelheid van het branden.

Een en ander is getest op het volgende adres: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=9

In deze test is een aantal spelers onder de loep genomen, waarbij slechts 2 in aanmerking komen om op 12-speed 'on-the-fly' te branden: de Plextor 40-speed (SCSI) en de Kenwoord 72-speed.

Wat betreft eigen ervaring kan ik je het volgende vertellen: Ik heb nu een weekje of drie de Plextor 40-speed (Plextor UltraPlex 40max SCSI) en hij draait echt perfect. Het is de stilste speler die ik tot nu toe heb gehad. Installatie was een eitje (geen uitdaging dus). En de combinatie met mijn brander (ook Plextor, Plexwriter 12/10/32s, ook SCSI dus) is werkelijk perfect. Branden is geen enkel probleem, 'on-the-fly' absoluut ook niet, welk brand-programma je ook gebruikt. ik heb er nu al 40 cd's op gebrand: no problemo. Maar nu heb ik het te veel over de brander, je vraag ging tenslotte over de speler.

Ik heb ook een aantal cd's geript. Dus gelezen van de cd-romspeler en weggeschreven naar de harddisk/ Daarmee kun je dus de DAE-snelheid van je speler testen. En inderdaad, bij het eerste nummer haalt ie een snelheid van zo'n 18/19-speed. Een cd-speler leest van binnen naar buiten. --> De cd-spelers draaien (tegenwoordig) op een constante snelheid. --> Een rondje aan de binnenkant van de cd is kleiner dan aan de buitenkant. --> Aan de binnenkant van de cd leest de speler dus het langzaamst.

Als je nu de snelheid van de eerste (audio)track test, weet je min of meer de minimum snelheid van DAE. Eeen programma'tje waar je mee kan testen vind je bijvoorbeeld op: http://209.15.164.79/go.php3?link=cddae.html

Ik hoop dat je wat kunt met deze info, ik kan je de Plextor in ieder geval van harte aanbevelen. Wat betreft andere (moderne) spelers heb ik zelf geen ervaring.

De groeten!!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
de plextor 40 is de absolute winnaar kwa kwaliteit en snelheid de kenwood is wel sneller maar maakt ook fouten en is slecht in audio rippen,de aopen maakt onwijs veel herrie op ide is naar mijn mening de lg 48 of 52 de stilste cdrom.een scsi controller voor een plextor kost niet meer als 125 piek dus daar zou ik ook overna denken zet een gewone ide drive maar naast een plex en ga alleen maar een bestand kopieren op bijde dezelfde je zal zien dat de plex dit op zeker zal winnen.

• Smarron
Ik heb denk ik nu wel genoeg informatie over de CD-Romspelers.

De keuze moet gaan tussen de Kenwood 72X of de Plextor 40X.

Er wordt al gezegd dat de Kenwood veel fouten maakt met audio CD's rippen...

Ik kies voor de Plextor.
(en een SCSI-controller)

Thanx lui !!

Verwijderd

Goeie keus.

• Killjoy
  • Laatst online: 22-04 16:35

Killjoy

Klingon lawn products

Geen A Open. Ik heb er hier een 52x in een systeem zitten. Lijkt wel of ik aan het vliegtuigspotten ben op schiphol. Ik zou zweren dat er een 747 naast m'n buro opstijgt. Net een oploopmotor die je hoort.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Smarron
Tja, was ik weer.

Hoorde ik pas dat Sony ook een CDRom-drive heeft die op alle punten van de CD evensnel leest. Ik meen ook een 50X.

Weet iemand hier meer van, of ervaring mee?

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 14:10
Ik heb nu Lite-on LTR-1201B brander en die is heel erg stil...
mischien niet direct antwoord op de vraag, maar hij is ook prima als cdrom speler te gebruiken ;) (en hij kan nog wat meer handige dingetjes).

Verwijderd

Je vergeet de LG! die is stil, goedkoop en goede kwaliteit!

• Smarron
Op maandag 15 januari 2001 15:19 schreef MurDocK_dc het volgende:
Je vergeet de LG! die is stil, goedkoop en goede kwaliteit!
Ooh ja, dat klopt. Hoe snel zijn die dingen. En zijn ze betrouwbaar met CD's rippen enzo?

Ik wil het liefst eentje die rond de 50X zit..

Ik hoef geen brander, die heb ik al, ook geen DVD, heb ik ook al, slechts een CDRom ..

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Ik heb een 40 speed LG waar ik zeer te vreden mee ben,
Voor mijn nieuwe computer koop ik daarom ook een 52 speed LG

Die 40 speed LG is redelijk stil (dus sportvliegtuigje, geen 747). Ook heb ik veel Dae gedaan met speeds tussen de 8-18 Speed... dus erg goed was het niet.. maar schoot wel op :)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb op de beurs een LG 52x Speed cd-rom gekocht. Ben erg tevreden over, ik hoor hem bijna niet. Tot nu toe heeft ie alles gelezen.

Correctie: ik hoor helemaal niks. Ik kan mijn oren naast de cd-rom speler doen en nog hoor ik bijna niks. Ik vraag me af of ie het nog uberhaupt doet. Maar de ingestopte cd's worden gelezen, dus het zal wel goed zijn.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Pagina: 1