Toon posts:

Peak Geforce 6200 128mb AGP (NV44a) Clocked niet over?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen zaterdag de videokaart uit de topictitel gekocht, maar nu zit ik met een heel vreemd probleem...

als ik mijn videocore 1mhz overclock met coolbits vraagt ie eerst om te testen -> dit gaat goed, maar als ik dan op toepassen of ok click dan a) Mijn muis wordt sluggy dwz. ik beweeg mijn muis en pas na 3 tot 5 seconden gebeurt er wat b) de rest van het systeem reageert ook niet meer...

wat heb ik gedaan?
1. Schone Installatie Windows XP + SP2 + Hotfixes + Nieuwste Drivers voor alle hardware
2. Casefans toegevoegd (vidkaart idle voor casefans 54 graden, na casefans 35 graden volgens de driver)

het vreemde is dat als ik mijn videomem overclock dit dus niet gebeurt, ook als ik hem op automatisch overklokken zet gebeurt het ook niet...

mijn vraag:

Wat is hier aan de hand... of heb ik gewoon een brakke kaart gekocht???

ps. voor exacte systeemspecs klik dan in mijn sig op DESKTOP SPECS

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja dag, jij wilt wat weten dan mag je ook wel de moeite nemen om je systeem specs hier neer te zetten.

heb je het ook al met een ander progje geprobeert dan coolbits :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
chucky666 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:01:

ja dag, jij wilt wat weten dan mag je ook wel de moeite nemen om je systeem specs hier neer te zetten.

heb je het ook al met een ander progje geprobeert dan coolbits :?
Sorry maar dit vind ik een beetje lome reactie Chuckie. Je kunt toch wel ff op zn spec klikken :X

@ts. Heb je al betadrivers geprobeerd? Gebruik geen coolbits maar Rivatuner. Werkt een stuk prettiger, maar doet in princiepe hetzelfde. Gebruikt deze kaart geen shared memory ofzo. Turbocache? Misschien ligt daar het conflict.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen ander progje nog gebruikt, ik ben nu in Enschede waar ik een kamer met internet heb, 's weekends ben ik thuis en heb ik geen internet, mijn "Gamebak" staat dus nog thuis, ik zal hier ff rivatuner downloaden en op mijn stick zetten...

de Geforce 6200 hebben (tot zover ik weet) geen turbocache op AGP, dit had geloof ik te maken met de (te) trage AGP-bus (maar de mijne in ieder geval dus niet ;))

als er iemand nog meer suggesties heeft sta ik hier natuurlijk altijd voor open

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 04:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook rivatuner heeft niet geholpen, ik heb hem maar noodgedwongen op Automatisch overklokken gezet: hij haalt nu 425/490, dit laat hij zien met het grafiekje van Rivatuner

ook valt het mij op dat ik met mijn configuratie maar 951 3dmarks'05 haal, met automatisch overklokken kom ik maar op 973, zou mijn processor te traag zijn om die kaart goed genoeg aan te sturen, want ik zie bij verscheidene reviews staan dat hij toch al gauw richting de 1200 punten moet gaan (onovergeclocked) met een NV44a...

(AA en AF uitgeforceerd en ook Vsync staat uitgeforceerd)

heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen

Verwijderd

425/490 da's toch best netjes? Kaart loopt standaard toch op 400/450? Ik denk niet dat je er veel meer uit kunt halen.

Misschien kun je proberen met een bios-flash meer volt op de core te zetten en dat je daarmee nog iets hoger kunt komen. Hierdoor word ie ook warmer.

Verwijderd

Topicstarter
de kaart loopt standaard op 350/400, maar zoals je hebt kunnen lezen kan ik dit alleen bereiken door hem automatisch te laten overclocken... handmatig zou dit toch ook moeten lukken???

maar dan krijg ik dus die vreemde bug(?)

btw ik weet dat dit geen performance monster is maar hij zou toch hogere scores moeten halen, als je het mij vraagt???

Verwijderd

*misschien* dat hij met automatisch overclocken ook het voltage wat verhoogd?

En van 350/400 naar 425/490 dat is imho zeer netjes hoor...
Volgens mij is het ook geen bug maar gewoon een teken dat je te ver clocked als je pc vastlopers en je muis sluggy gaat werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
@the_Shadow
heb je uberhaupt wel de topicstart gelezen??? dan zie namelijk dat hij al "vastloopt" bij handmatig overklokken bij 1mhz meer op de core, en dit terwijl AUTOMATISCH overklokken gewoon 75mhz bij de core op gooit...

IK WIL DUS HANDMATIG KUNNEN OVERCLOCKEN....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 13:23 ]

Verwijderd

lees jij wel?

Wat ik dus dacht: als je automatisch overclocked word het voltage verhoogd waardoor hogere clockspeeds mogelijk zijn. Als je handmatig overclocked verhoog je het voltage niet waardoor de core instabiel word. Net zoals bij je cpu zul je dus ook bij je gpu het voltage moeten verhogen om de kaart stabiel hogere clockspeeds te laten draaien (lijkt me)...

Btw: automatisch overclocken?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 13:50 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Als je automatisch over clocked wordt het voltage niet veranderd. Waar het probleem wel door komt weet ik niet. Het is gebruikelijker dat als je de maximale clocksnelheden laat detecteren dat je nog niet op het maximum uit komt maar nog een stuk harder kan voordat er problemen komen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als je een bios van bijv. een 6600 128MB er in flashed? lukt het dan wel of van een ander merk 6200.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04

Gamer

Electrified

ga in rivatuner naar power user
klik overclocking aan.
zet één 1 bij disableinternalclocktest
sluit
open rivatuner and have fun.

[ Voor 14% gewijzigd door Gamer op 12-07-2005 01:01 ]

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Gamer schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:00:
ga in rivatuner naar power user
klik overclocking aan.
zet één 1 bij disableinternalclocktest
sluit
open rivatuner and have fun.
sorry dat ik mijn oude topic weer kick... maar ik ben weer begonnen met de overclock van dit kaartje... en het probleem is nog steeds niet opgelost...

config zoals ie nu is:
Athlon XP 2200+ (TBa ongeclocked op dit moment)
512MB DDR400
Asus A6V nogwat (ben niet thuis dus kan (nog) niets zeggen hierover)
De Geforce 6200 AGP 128Meg
Soundblaster Live! 1024 value
350W voeding maxline

win-xp pro 32bit sp2+hotfixes en updates van alle drivers... schone install

of ik nou rivatuner of coolbits gebruik... het werkt helemaal niet...

ik kan dus zoals ik zei met coolbits of rivatuner 1mhz hoger clocken en door de test heenkomen. maar zodra ik dan op OK of TOEPASSEN klik slaat het systeem "vast" wat zoveel inhoud dat ik mijn muis nog kan bewegen maar dat ik nergens meer op kan klikken of wat dan ook...

de automatic overclock die ik kan aancirkelen in coolbits veranderd on-the-fly de mem+gpu speed maar handmatig kan ik nog steeds niets...

ik ben alweer ten einde raad... ik heb ook geprobeert al alles los te koppelen en alleen proc+mobo+mem+kaart aangesloten te houden maar dat helpt dus helemaal niets.

ook heb ik geen success gehad op got-search (behalve dit/mijn eigen topic :P ) of op google

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

heb zelf ook zo'n kaartje gehad erg frusterend

OPLOSSING:

download NIBITOR op
www.mvktech.net

haal je bios uit je kaartje doormiddel van dit programma of aanwijzingen op bovenstaande site

pas je clocks aan, bios opslaan, en flashen met NVflash en test ff in 3dmark of de boel stabiel is, beetje omslachtig maar dit was voor mij de weg om mijn overclock te behouden, of uberhaupt te overclocken.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Pagina: 1