Toon posts:

[NIEUWE PC] Welk(e) geheugen / DVD-brander

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, morgen haal ik mn nieuwe pc op maar ik zit nog te twijvelen tussen twee onderdelen, namelijk het geheugen en de DVD-brander.

Bij het geheugen twijvel ik tussen:
- Dane-Elec 1 gb PC 3200 ( klik )
- TwinMos Dual Channel 1 gb PC 3200 ( klik )

Het enige verschil dat ik ontdek is de Cas, de Dane Elec heeft 3 en de TwinMos 2,5 weet iemand wat Cas inhoudt?

Het tweede onderdeel waar ik over twijvel is de DVD-brander, ik twijvel tussen de:
- BenQ DW1620 Pro OEM ( klik )
- NEC ND-3540 ( klik )

Qua prijs maakt het niets uit.

Bvd,

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Lagere CAS is sneller. Als je exacte informatie over CAS moet je even zoeken in de FAQ's of met Google :).

Ik heb zelf de NEC ND-3520A. Een fijne brander waar ik tot nu toe nog geen problemen mee heb gevonden. Over de NEC DVD Writers is veel informatie te vinden. Met de BenQ heb ik geen ervaring. Over de BenQ DVD Writer zal ook wel wat informatie te vinden zijn ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

NEC staat beter aangeschreven als BenQ, laatste is meer gepositioneerd als budgetmerk. NEC is niet erg duur, maar brandt wel heel nauwkeurig. Zelf heb ik ook 3520, tevreden klant hier :Y)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?

Lijkt me wel duidelijk zat? :) Voor basiskennis omtrent de technische termen kun je natuurlijk ook in diezelfde FAQ's terecht. Uitleg over de latencies kun je in o.a. RAM FAQ vinden.

Aangezien de antwoorden gewoon in danwel via de FAQ's te vinden zijn, gaat dit topic dicht. Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog te herlezen. Met name het forumgedrag gedeelte kan voor jou van belang zijn :)

Dit topic is gesloten.