Toon posts:

Welke afbeelding in ms-dos

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik stel deze vraag hier even omdat ik denk dat deze hier hoort.
Verder heb ik geen tijd om te zoeken, want ik moet zo weg, mijn excuses hiervoor.

Weten jullie toevallig welke extensie afbeeldingen ms-dos weer kan geven (hiermee bedoel ik dus .jpg .bmp enz). Ik bedoel dus niet dat je ze kan openen en dat je dan een hoop cijfer/letters/tekens krijgt.

En is dit überhaupt wel mogelijk??

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Er bestaan wel BMP-viewers (en volgens mij ook GIF-viewers) voor DOS, maar standaard kan dit niet. Het is niet voor niets een niet-grafisch besturingssysteem ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Veel verder dan ASCII-art komt DOS zelf niet... B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat bedoel je met openen? Volgens mij bestaan (bestonden) er diverse programma om onder DOS plaatjes op het scherm te laten zien.
PictView
CompuShow (CShow)
enz.
Kijk maar eens in dit lijstje.
DOS jpeg faq

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 05-07-2005 19:02 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zijn wel viewers voor DOS, maar voor hogere resoluties moet je een Vesa-TSR installeren, bijvoorbeeld Univbe. :)

[ Voor 19% gewijzigd door TimMer op 05-07-2005 19:02 ]

Verwijderd

Vroegah! Toen had ik 'Cshow' onder DOS, dat kon erg veel bestandformaten aan.

Hier te vinden: http://www.cshowplace.com/cshow32.html

(google op "dos graphics viewer")

En zeggen dat DOS geen grafisch OS is, is wel kort door de bocht; 't is net zo grafisch danwel niet grafisch als Linux zonder X. Ook voor DOS waren er van dat soort grafische schillen aka GUIs.
</oude lul>

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank voor jullie snell reacties _/-\o_ , dankzij pictviewer kan ik nu de afbeelding zien :9

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 11:33

lordsnow

I know nothing

SEA Graphic Viewer was altijd mijn persoonlijke favoriet. En een nederlands product!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:55:
Hallo tweakers, ik stel deze vraag hier even omdat ik denk dat deze hier hoort.
Verder heb ik geen tijd om te zoeken, want ik moet zo weg, mijn excuses hiervoor.
Hij had eigenlijk in Windows Operating Systems moeten staan, maar ok, dat is niet zo erg :)

Wat wel erg is, is de regel daaronder. Of jij zo weg moet of niet is natuurlijk nauwelijks ons probleem te noemen, het is zeker geen reden om een hele groep mensen op een internet-forum met een luie vraag op te schepen.

Met een image viewer die voor DOS is geschreven (die waren er vroeger zat) zul je waarschijnlijk vrijwel elke afbeelding wel kunnen bekijken - zo te zien heb je geluk en hebben mensen al wat suggesties gedaan.

Dit topic ga ik wel sluiten, en daarbij vraag ik je dus niet weer op zo'n manier een topic te openen.

In google intypen 'DOS image viewer' lijkt mij niet direct tijdrovend. PictView (een van de suggesties die hier genoemd wordt) is dan het eerste resultaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.