[XP] Installeren sommige patches via WU mislukt?*

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo ik heb een probleem met Windows update, zowel de automatisch update als het zelf handmatig updaten via de windows update functie doet het niet. DWZ het installeren lukt niet ik krijg de volgende fotumelding:

"de installatie van de updates kan niet worden voltooid."

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/2129/qqq4st.jpg

Herstarten van de pc werkt lost het probleem niet op.

De windows "de updates zijn gereeed voor installatie op uw computer. Klik hier als u de updates wilt installeren" icoon verschijnt na wegklikken van de foutmelding weer gewoon opnieuw rechtsonder in de tray.

Wellicht ten overvloede: dit is een legale versie van windows en hierop heb ik tot gisteren altijd zonder enig probleem kunnen updaten.

Het gaat om windows Xp met SP2, downloaden van de updates lukt dus wel maar het installeren niet.
wie weet er raad?

[ Voor 99% gewijzigd door babybox op 05-07-2005 18:54 ]

Firefox - Iphone

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vooral die titel is zo geweldig _O_

Heb je al eens geprobeerd firewall en antivirus en zo veel mogelijk andere progsels uit te schakelen?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de updates wel eens los gedownload van http://download.microsoft.com ? Werkte dat wel?

Wat krijg je voor errors in de logfiles van deze KB's? Te vinden in \WINDOWS-map :) Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

Ik pas de topictitel nog even aan, dlskdkls zegt niet zoveel. Ongetwijfeld een foutje :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb hetzelfde probleem al eens gezien en ik denk dat ik het kan terugvoeren naar een office upgrade die niet helemaal is wat het moet zijn... (wat ik zag was office 2003 met frontpage 2000 :X)

Maar voor algemene prolemen wil het ook wel 'ns helpen de tempory internetfiles ed leeg te maken...

• babybox
Ik houdt het probleem ondanks legen van cache/cookies e.d. en ondanks het installeren van een handmatige download

Firefox - Iphone

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er bij een handmatige download dan? Krijg je dan een foutmelding als je die hotfixes handmatig installeert? Welke foutmelding? :)

Staat er misschien nog iets in je eventlog?

• babybox
elevator schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:55:
Wat gebeurt er bij een handmatige download dan? Krijg je dan een foutmelding als je die hotfixes handmatig installeert? Welke foutmelding? :)

Staat er misschien nog iets in je eventlog?
Ik heb een update gedownload en daarna geprobeerd te installeren: maar kreeg de volgende foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/6021/mmmm5jn.jpg

ik weet niet hoe ik de eventlog kan kijken

[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 05-07-2005 23:19 ]

Firefox - Iphone

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

babybox schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:18:
[...]

ik weet niet hoe ik de eventlog kan kijken
Start >> Run/Uitvoeren >> %SystemRoot%\system32\eventvwr.msc

Krijg je netjes de eventlog.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:25
Start >> Run/Uitvoeren >> eventvwr volstaat ook :Y) .

En dan even kijken of er ergesn errors staan.

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 06-07-2005 17:35 ]

Roomba E5 te koop

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Ik heb de laatste dagen ook problemen met handmatig updaten en dat lijkt meer aan de nieuwe update site van Microsoft te liggen.
De active x download deugt niet, die heb ik weer weggegooid en nadat ik de firewall van SP2 uitgezet had, wilde de installatie wel lukken. Ging niet echt snel maar de installatie verliep wel goed.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• babybox
Ja het wemelt van de fouten in het logboek: bij zowel Toepassing als Systeem, maar hier zijn de belangrijkste:

ps mijn Windows XP pc draait verder zonder enig probleem!

hier is een screen shot:

Afbeeldingslocatie: http://xs36.xs.to/pics/05273/123.jpg.xs.jpg

en hier nog een: Afbeeldingslocatie: http://xs36.xs.to/pics/05273/456.jpg.xs.jpg

ik hoop dat jullie raad weten: bedankt alvast _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door babybox op 06-07-2005 18:29 ]

Firefox - Iphone

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
babybox schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:21:
Ja het wemelt van de fouten in het logboek: bij zowel Toepassing als Systeem, maar hier zijn de belangrijkste:

ps mijn Windows XP pc draait verder zonder enig probleem!

hier is een screen shot:

[afbeelding]

en hier nog een: [afbeelding]

ik hoop dat jullie raad weten: bedankt alvast _/-\o_
Nog steeds eigenlijk niet met deze summiere info. Ik haal er niet uit wat je zelf al hebt geprobeerd om wijzer te worden van de errors die je krijgt. GoT is een doe-het zelf-forum, wat betekent dat verwacht wordt dat je zelf aan de slag gaat. Handje vasthouden, events voor je analyseren en dergelijke is er niet bij. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) even grondig door.

Kijk met die events eens op Microsoft.com en eventid.net. Weet zeker dat je heel veel info zal vinden :) Als ik het zo zie, disk als source dan heb je een probleem met je hardware, al kan ik de inhoud van de events niet zien.

Mijn spoorwegfotografie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

babybox schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:21:
Copieer liever de belangrijkste info eruit - proberen een wazig screenshot te lezen schiet niet echt op :P

Verder - ik zie wat errors met de source 'disk' - kijk even na ofdat daar niks ernstigs mee is (je kan op die entries dubbelklikken om te zien wat de exacte inhoud is) :)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb er ook al last van.. wat heb ik geprobeerd: een corporate NL SP2 versie geprobeerd; werkte niet. Daarna mijn eigen super genuine (via school aangeschaft) XP Pro met SP2, eigen geactiveerde key: updates will not install.

- Eerst moest ik Windows Update 3.1 installeren: hij download het, maar bij het installeren geeft hij aan het einde weer: Mislukt.

- Handmatig de Windows Update 3.1 gedownload na een genuine-checker-validator op de Windows site, geinstalleerd werkte.

- Ik kon nu de snelle updates downloaden en installeren. Hij lijkt goed bezig te zijn, maar aan het einde krijg ik een overzicht van alle updates met in de top: Mislukt.

Geslaagd: 0
Mislukt: 20
Resterend: 0

Dit kan toch niet aan de computer liggen ineens?

===> solution: gewoon de auto updates aanzetten, en bij het afsluiten kiezen om ze te installeren. Dan doet ie 't netjes. Ligt dus waarschijnlijk aan de windows updater.

[ Voor 11% gewijzigd door meelmark op 09-07-2005 10:27 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er nou precies bij beide in de event logs? En de logs met de naam van de update.log (KB809280.log bijvoorbeeld) in C:\WINDOWS? Daar kan je info uithalen om dit op te lossen :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1