Toon posts:

Gedeelte van mixcd naar cue file rippen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om audiocd's te rippen gebruik ik altijd eac. Met het rippen van een mixcd (image + cue file) heb ik geen probleem, het probleem zit in audio cd's waar bijvoorbeeld voor de mix nog een paar volledige nummers staan (ongemixt) of 2 mixen achter elkaar. Ik heb met eac (van een cd waar eerst 1 volledig nummer op staat, waarna de mix komt) geprobeerd deze te rippen. Het 1e losse nummer heb ik gewoon apart gedaan, maar ik zie geen mogelijkheid om een image + cue te maken ZONDER deze 1e track.
Het enige wat overblijft is om de image in een wave-editor te laden, dan het 1e nummer eruit halen, daarna het 1e nummer uit de cuefile halen en dan de tijd van de 1e track van alle cue-file tijden aftrekken. Maar dit is nogal een omweg.
Is er iemand bij wie dit al wel automatisch gelukt is? (eventueel mbv eac)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 00:29

Jimbolino

troep.com

misschien beetje vreemde omweg: winamp+diskwriter+cue_player input plugin...

of je zou de cue file ook kunnen editen?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat stond al in m'n openingspost de cue file editen. Ik dacht dat het kon met eac een gedeelte van een audiocd als image+cue rippen zonder de overige tracks erin maar ik kan niks vinden. Ik heb een paar mensen gezien die dit deden alleen weet ik niet meer hoe ze dit deden en of het ook werkelijk met eac was...