Ik heb een Gigabyte MB 8S661 FX M RZ Intel socket 478 uATX (micro) gekocht bij de Norrod. Na het een maandje in gebruik te hebben kwam ik erachter dat je met verschillende programma's je temperatuur van je cpu, vga en moederbord kunt bekijken.
Met meerdere programma's, zoals SpeedFan of EVEREST Home Edition, heb ik een instabiele temperatuur. Ze schommelen tussen de -200 en +200 graden Celcius heen en weer. In de bios echter heb heb ik een stabiele cpu temperatuur van 45 graden idle (meer temperaturen staan er niet). Alle programma's geven wel aan dat de sensoren bestaan. Op een andere forum las ik dat dit aan je voeding kan liggen, maar met een Zalman 300 watt lijkt mij dit niet echt de daadwerkelijke oorzaak te zijn.
Specs:
CPU: Intel Pentium 4 3.0GHz
Mobo: Gigabyte MB 8S661 FX M RZ Intel socket 478 uATX (micro)
Geheugen: 2x 512MB PC3200
PS: Zalman 300 Watt
Heeft iemand dit zelfde probleem welles gehad en is dit een fabrieksfout?
Alvast bedankt!
Met meerdere programma's, zoals SpeedFan of EVEREST Home Edition, heb ik een instabiele temperatuur. Ze schommelen tussen de -200 en +200 graden Celcius heen en weer. In de bios echter heb heb ik een stabiele cpu temperatuur van 45 graden idle (meer temperaturen staan er niet). Alle programma's geven wel aan dat de sensoren bestaan. Op een andere forum las ik dat dit aan je voeding kan liggen, maar met een Zalman 300 watt lijkt mij dit niet echt de daadwerkelijke oorzaak te zijn.
Specs:
CPU: Intel Pentium 4 3.0GHz
Mobo: Gigabyte MB 8S661 FX M RZ Intel socket 478 uATX (micro)
Geheugen: 2x 512MB PC3200
PS: Zalman 300 Watt
Heeft iemand dit zelfde probleem welles gehad en is dit een fabrieksfout?
Alvast bedankt!