Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[McAfee] Update wil niet meer lukken

Pagina: 1
Acties:

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Sinds een paar weken kan ik geen updates meer verkrijgen voor mijn SecurityCenter - VS 9.0

Screenshot

Hij blijft gewoon hangen bij 'Initializing.... please wait.'

Heeft een van jullie hier ook misschien last van? Ik moet hem handmatig updaten, omdat ik een provider heb met een proxy-server; de automatische update-functie werkt hierdoor niet. Heeft iemand van jullie ook deze VS / dit SecurityCenter en ondervind die iemand ook problemen met updaten?

Ik heb al contact gehad met McAfee en die stuurden mij een mailtje met een aantal zaken die ik moest proberen:
  • Bij Internet Explorer alles 'op Default zetten'
  • MS ScriptEngine opnieuwe installeren
  • Handmatig ActiveX installeren
Maar dat heb ik allemaal geprobeerd, zonder resultaat :(

Verder kon ik op Google niks vinden en op G.O.T. alleen maar topics over oudere versies.

Edit:
Ik heb dit probleem op 2 verschillende p.c.'s en met 2 verschillende browsers (IE en FF)

[ Voor 7% gewijzigd door TheovdS op 05-07-2005 17:55 ]

Verwijderd

Toevallig recentelijk SP2 erop gezet? Nadat ik SP2 installeerde stopte SecurityCenter er bij mij ook mee. Wat ik doen gedaan heb om te testen was alle veiligheidszaken die ik kon vinden op laag e.d. gezet. Toen wilde SecurityCenter wel weer werken. Ik ben er mee gestopt wat zovaak gebruik ik Windows niet (ong. 1x per maand), maar je zou dit kunnen proberen en dan steeds meer aanzetten tot je het probleem gevonden hebt.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Als je geen gebruik maakt van de proxy, heb je dan helemaal geen verbinding? Oftewel, ben je gebonden aan het gebruik van de proxy? Anders zet je het gebruik van de proxy toch uit?

Je kan ook het volgende proberen: http://forums.mcafeehelp....p?t=44350&highlight=proxy

[ Voor 27% gewijzigd door lordsnow op 06-07-2005 10:27 ]

• TheovdS
Toevallig recentelijk SP2 erop gezet? Nadat ik SP2 installeerde stopte SecurityCenter er bij mij ook mee. Wat ik doen gedaan heb om te testen was alle veiligheidszaken die ik kon vinden op laag e.d. gezet. Toen wilde SecurityCenter wel weer werken. Ik ben er mee gestopt wat zovaak gebruik ik Windows niet (ong. 1x per maand), maar je zou dit kunnen proberen en dan steeds meer aanzetten tot je het probleem gevonden hebt.
Ik heb SP2 geinstalleerd, ja. Maar dat had ik al lang; sinds een paar weken kan ik opeens niet meer updaten, vroeger kon het wel.
Als je geen gebruik maakt van de proxy, heb je dan helemaal geen verbinding? Oftewel, ben je gebonden aan het gebruik van de proxy? Anders zet je het gebruik van de proxy toch uit?
Ik kan niet internetten zonder proxy-server. De proxy-server wordt gebruikt als filter-server; dus het zou een bietje stupid zijn als je hem gewoon kan uitschakelen. ;)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
check eens met hijackthis (google) of er geen virussen opstarten.

Heb dat ook wel eens gehad dat die het updaten blockte.

• TheovdS
Maxxi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:09:
check eens met hijackthis (google) of er geen virussen opstarten.

Heb dat ook wel eens gehad dat die het updaten blockte.
Wel toevallig dan, dat het op 2 computers is. Maar ik zal f met Hijackthis checken.

[ Voor 8% gewijzigd door TheovdS op 06-07-2005 17:56 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Heb je de mogelijke oplossing van mijn link al geprobeerd?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

@lordsnow volgens mij kan TS niet internetten zonder proxy in te stellen/gebruiken..... om dan de urls van die mcafee servers als uitzondering te zetten helpt volgens mij niet dan...... maar TS moet dit WEL ff proberen....

is er geen geavanceerde instellingen in je mcafee waar je gebruik van proxy in kan stellen?
alle opties al bekeken?
kan soms behoorlijk verborgen zitten en op plaatsen waar je het niet verwacht, ik neem aan dat je nederlandse versie en dan is het zeker kl*te te vinden vind ik

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• TheovdS
Heb je de mogelijke oplossing van mijn link al geprobeerd?
Dat werkt dus niet, want ik kan niet internetten zonder proxy.
is er geen geavanceerde instellingen in je mcafee waar je gebruik van proxy in kan stellen?
alle opties al bekeken?
kan soms behoorlijk verborgen zitten en op plaatsen waar je het niet verwacht, ik neem aan dat je nederlandse versie en dan is het zeker kl*te te vinden vind ik
Ik heb de Engelse versie. >:)
Maar ik kan geen instelling vinden voor de proxy. Ik kon ook altijd gewoon updaten, maar sinds kort niet meer; en kheb niks veranderd.

Edit:
Hijackthis
Niks bijzonders dus.

[ Voor 8% gewijzigd door TheovdS op 06-07-2005 19:31 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

theovds schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:25:
[...]

Dat werkt dus niet, want ik kan niet internetten zonder proxy.
De twee opties die ik bood staan los van elkaar.

Het volgende kan je toch wel instellen (proberen), zelfs waneer je een verbinding hebt via een proxy. Of niet?

"McAfee sometimes has problems being able to connect through a proxy server because of the Security that this has. Open the Internet Options, click on Connections, LAN Settings, Advanced, and under Exceptions add the sites below.

*.US.McAfee.com
*.Download.McAfee.com
*.McAfee.com"

Verwijderd

Wij gebruiken hier Mcafee virusscan v4.5.1 SP1

Daar zijn de proxy settings te vinden onder:
- Virusscan console openen
- Autoupdate -> rechts klikken -> eigenschappen kiezen
- Configureren kiezen
- Tab-blad Update sites aanklikken
- Network associates selecteren
- Bewerken aanklikken
- "Proxy server gebruiken" aanvinken en de juiste waarden invullen

• TheovdS
lordsnow schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:34:
[...]

De twee opties die ik bood staan los van elkaar.

Het volgende kan je toch wel instellen (proberen), zelfs waneer je een verbinding hebt via een proxy. Of niet?

"McAfee sometimes has problems being able to connect through a proxy server because of the Security that this has. Open the Internet Options, click on Connections, LAN Settings, Advanced, and under Exceptions add the sites below.

*.US.McAfee.com
*.Download.McAfee.com
*.McAfee.com"
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet....... 8)

@GHNT
Ik heb een Security Center, maar daar is niks over proxy-instellingen te vinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet anders bij Extra > Internet Opties > Lan-instellingen eens het vinkje 'Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen' aan? Dat maakt bij Norton scanners vaak een groot verschil.... Misschien bij McAfee ook :P Heeft McAfee wel ftp-xs naar buiten? Toen ik namelijk hier bezig was de firewall dicht te zetten kwam ik er achter dat de McAfee-update probeert te ftpén naar een ip in de 216.143.*.* range. Is die toegankelijk?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ ghnt: volgens mij is dat voor de Enterprise editie, en niet voor de Home editie.

@ theovds: It's a long shot, maar het volgende kan je ook eens checken:
http://ts.mcafeehelp.com/...d=268298&CategoryId=86964
http://ts.mcafeehelp.com/faq3.asp?docid=378676

• TheovdS
Zet anders bij Extra > Internet Opties > Lan-instellingen eens het vinkje 'Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen' aan? Dat maakt bij Norton scanners vaak een groot verschil.... Misschien bij McAfee ook :P Heeft McAfee wel ftp-xs naar buiten? Toen ik namelijk hier bezig was de firewall dicht te zetten kwam ik er achter dat de McAfee-update probeert te ftpén naar een ip in de 216.143.*.* range. Is die toegankelijk?
Het vinkje staat aan, maar tmaakt geen verschil. En McAfee heeft ook ftp-xs.

@LORDSNOW
Ik heb het geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik ga nu even McAfee opnieuw installeren op een testmachine en kijken op die wel wildan updaten 8) :?

• TheovdS
Grrr... 8)7 8)7 |:( |:(
Op m'n test PC doet die het wel.

Ik zie dus echt iets over het hoofd, sh*t!!

-----------------
Edit:
Ik had nu op m'n eigen PC McAfee er af gesmeten en op nieuw geinstalleerd. Als ik nu wilde updaten, zei hij dat ik al de nieuwste updates had. Maar daar klopt geen bast van, want ik had m'n netwerkkaart uitgeschakeld en pas ingeschakeld vlak voor het updaten. :? B)

Ik heb nu McAfee er voor goed afgesmeten en ben over gestapt op Norton Internet Security 2005! 8)

Tot nog toe bevalt met het prima en hij kan tenminste updaten.

Allemaal bedankt. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door TheovdS op 08-07-2005 21:52 . Reden: typo ]

Pagina: 1